کد خبر 1210633
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰

به گزارش مشرق، میثم رشیدی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: واقعا نمی‌دانم آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی،‌ شامگاه هفتمین روز از تیرماه 1360 زیر آوارهای دفتر مرکزی حزب جمهوری تا قبل از این که لودرها برای آواربرداری بیایند و با اشتباهشان، کار محمدرضا کلاهی را تکمیل کنند(!) به چه می‌اندیشیده است؛ اما بعید است در لحظات قبل از شهادتش، تصورش را هم کرده باشد که 36 سال بعد، جوانی 22ساله در مشهد، بنشیند و همه کتب، مباحثه‌ها و مصاحبه‌های او را زیر و رو کند و اصول «کار تشکیلاتی» را از دل آن‌ها بیرون بکشد.

وقتی «محسن ذوالفقاری» کتابش را امضا کرد و به من داد، فکرش را هم نمی‌کردم محسنی که نامش روی جلد کتاب است، همین جوان رعنایی باشد که روبرویم ایستاده است. تعجبم را پنهان نکردم و سپس، عذرخواه این تعجب شدم.

واقعیت این بود که برادر عزیزم «محسن ذوالفقاری» متن تحقیقاتش را به استاد بزرگواری در تهران رسانده بود تا بخواند و نظرش را بدهد. استاد اما به این فکر می‌کرد که چنین تحقیق جامع و کاملی را باید در قالب کتاب،‌ به دست همه مخاطبان رساند. متن تحقیق را به دوستانش در نشر معارف داد چرا که می‌دانست (و آنچنان که رخ داد) این کتاب خیلی زود به چاپ‌های بعدی می‌رسد.

کتاب «تشکیلات بهشتی» بی هیچ دخل و تصرفی، عین کلام و اندیشه شهید بهشتی است اما در تنظیم و فصل‌بندی، چنان هوشمند است که می‌شود حسابش را با سایر کتاب‌هایی که درباره این شهید بزرگوار دیده و خوانده‌ایم جدا کنیم.

کتاب "نشکیلات بهشتی" از کجا آمد؟
 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    4 0
    واقعا جای چنین اثر فاخر و گرانبهایی در بازار کتاب خالی بود و قطعا به چاپ چندم خواهد رسید
  • غيرتي IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    3 0
    خسته نباشي دلاور...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس