فاجعه‌های فوتبال ساحلی تمامی ندارد/ از مدیریت خواهر و برادری تا پاداش عجیب برای سومی جهان و ارتقای پست سرمربی تیم ملی!

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ساحلی در ادامه اتفاقات و افشاگری‌های روزهای اخیر صحبت‌های عجیبی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، فرید بلوک‌باشی بازیکن سابق تیم ملی که دو سال قبل، به یک باره از تیم ملی حذف شد و دیگر امکان حضور در این سطح را نداشت، سخنان جالبی درباره پشت پرده فوتبال ساحلی مطرح کرد. این بازیکن در خصوص حذف تیم ملی فوتبال ساحلی از جام جهانی و تصمیم FAC و حواشی که پیرامون این کمیته فدراسیون فوتبال به وجود آمده، صحبت‌های زیر را انجام داد.

* برادر خانم شهریاری گفت مصاحبه‌ات را تکذیب کن تا به کمیته اخلاق نروی

وی در خصوص دلایل خط خوردنش از تیم ملی که به صورت ناگهانی و شگفت انگیز صورت گرفته است، گفت: بعد از جام جهانی 2018 در مورد پاداش‌های تیم ملی فوتبال ساحلی صحبت کردم و حرف‌هایی زدم که ظاهراً باب میل مسئول کمیته نبود. بعد از آن خانم شهریاری و برادرش با من تماس گرفتند و گفتند به کمیته اخلاق احضار شدم. برادر خانم شهریاری گفت یا مصاحبه را تکذیب کن یا به کمیته اخلاق برو که حرفم را عوض نکردم و خیلی زود هم از تیم ملی خط خوردم. 

* زمانی در فوتبال ساحلی کار کردم که محل خوابم پر از سوسک بود

بلوک‌باشی افزود: من نمی‌خواهم در مورد خط خوردنم از تیم ملی زیاد صحبت کنم. می‌بینم این روزها برخی از بازیکنان تیم ملی می‌گویند بلوک‌باشی خودش از تیم ملی خط خورده و دلیل خاصی ندارد. وقتی این صحبت‌ها را می‌شنوم، دوست ندارم جواب بدهم چون خودم بازیکن بوده‌ام. برای تیم ملی ساحلی زحمت کشیدم و زمانی که آقایان داداش‌زاده، فلاحت‌زاده و کریم مقدم در تیم ملی حضور داشتند، ما امکاناتی نداشتیم. هنوز کمپ تیم‌های ملی درست نشده بود و در جایی می‌خوابیدم که پر از سوسک بود. محلی که ما در آن دوش می‌گرفتیم، آب جمع می‌شد و خیلی مشکلات دیگر وجود داشت. در برنامه 90 هم قبلاً خیلی از مسائل عنوان شده است. هر وقت در تیم ملی بودم، صحبت‌هایم را صادقانه انجام داده ام چون دوست نداشتم کسی حقم را بخورد.

* قهرمان آسیا شدیم و به جای خوشحالی، ناراحت بودند

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ساحلی تأکید کرد: هنگامی که اوکتاویو سرمربی تیم ملی ایران بود، بعد از جام جهانی باهاما به ما گفت فدراسیون گفته 2-3 بازیکن سن‌شان بالا رفته و بهتر است آنها را دعوت نکنید اما من از شما چیز بدی ندیده‌ام که بخواهم شما را خط بزنم. روزی هم که به کمیته اخلاق رفتم، گفتم چرا بازیکن تیم ملی باید به دنبال شغل باشد. بازیکنان فوتبال چمنی به دلار حقوق می‌گیرند و آن هم به شکل روزانه اما قهرمان آسیا شدیم ولی حتی یک 100 دلاری به ما ندادند. وقتی در مالزی قهرمان آسیا شدیم، به جای خوشحالی همه ناراحت بودند. 

بیشتر بخوانید:

چه کسی پاسخگوی سرافکندگی حذف از جام جهانی است؟/ لزوم بازنگری در کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون

* احمدزاده در مورد پاداش‌هایی که بعد از قهرمانی وعده دادند صحبت کند

وی خاطرنشان کرد: روز آخری که می‌خواستیم به ایران برگردیم، با خانم شهریاری بحثمان شد. همه ناراحت بودند و یک عده‌ هم گریه می‌کردند. اتفاقاً احمدزاده که در این یکی دو روز مصاحبه‌هایی انجام داده، بهتر است در مورد آن زمان هم صحبت کند. به ما در مالزی قول دادند قرار است کفاشیان در فرودگاه پاداش‌ها را بدهد اما دلار پیشکش، حتی یک تراول هم به ما ندادند. بعد از آن تیم ملی ایران جزو چهار تیم برتر دنیا شد اما فقط 20 میلیون پاداش برایش در نظر گرفتند که آن را هم به خیلی‌ها ندادند. سؤال من این است آیا اگر تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود می‌کند، 20 میلیون به آنها پاداش می‌دهند؟ بعد از جام جهانی آخر به بازیکنان تیم ملی حواله خودرو بدون پرداخت گمرکی دادند؛ حتی در بازی‌های دوستانه مثل یمن 3 هزار دلار پاداش گرفتند ولی ما قهرمان آسیا شدیم و فقط 20 میلیون تومان پاداش به بازیکنان اختصاص دادند. آیا این کار درست است؟

* مگر می‌شود رئیس کمیته ساحلی فوتبال آسیا از حذف ایران خبر نداشته باشد؟

بلوک‌باشی گفت: مهدی تاج برای ایاب و ذهاب بازیکنان که از شهرستان به تهران می‌آمدند، 90 هزار تومان در نظر گرفته بود. جالب است یکسری از بچه‌ها با مینی‌بوس به تهران می‌رسیدند اما چرا این صحبت‌ها را احمدزاده انجام نمی‌دهد؟ تاج رئیس فدراسیون فوتبال بود و در کنفدراسیون آسیا رئیس کمیته ساحلی محسوب می‌شد اما مگر می‌شود متوجه نشده باشد که ما از جام جهانی حذف شدیم؟ اینها همه تناقض است که هیچکس به آن رسیدگی نمی‌کند.

* به خاطر کپی رایت شب تا صبح آرم سه خطر پیراهن تیم ملی را می‌کندیم

وی یادآور شد: سالی که تیم ملی صعود نکرد، دوستان مصاحبه کردند و در برنامه فوتبال ساحلی که چهارشنبه‌ها پخش می‌شود، سه هفته قبل از اعزام به تایلند از فدراسیون کلی تشکر کردند و گفتند که اردوهای خوبی داشتیم. جالب است اردوی ما در بوشهر و بندرعباس برگزار می‌شد؛ در حالیکه آن زمان هوا بارانی بود و اصلاً اردوی خوبی تشکیل نشد. وقتی به مسابقات رفتند و نتیجه نگرفتند، همین آقای هاشم‌پور به تلویزیون آمد و گفت اردوهای خوبی نداشتیم. چطور قبل از رفتن از فدراسیون تشکر می‌کردند اما بعد از نتیجه‌گیری مدعی شدند اردوهای خوبی تشکیل نشده؟ جالب است بدانید بارها در مسابقات مجبور بودم روی ساک ورزشی خود چسب بزنم تا مارک آل‌اشپورت مشخص نشود و فیفا ما را جریمه نکند. یا مثلاً شب تا صبح بچه‌های تیم ملی آرم سه خط روی پیراهن‌ها را می‌کندند چون این آرام کپی از شرکت آدیداس بوده و هزینه‌های سنگینی در انتظار فدراسیون بود. 

* در این سالها فقط 2 بار استراحتگاه فرودگاه امام را دیدم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ساحلی ادامه داد: این همه سال با تیم ملی به سفر رفتیم، فقط یک یا دو بار در استراحتگاه فرودگاه امام مستقر شدیم. بارها اتفاق افتاد 17 ساعت در فرودگاه می‌خوابیدیم اما تیم فوتبال چمنی از تهران سوار هواپیما می‌شود و سپس در کشور مورد نظر پیاده می‌شود. بارها لباس تیم ملی با آرم همراه اول را می‌پوشیدیم اما وقتی می‌گفتیم پس پول تبلیغات این اسپانسر چه می‌شود، می‌گفتند این لباس‌ها برای تیم ملی فوتبال است و ما فقط به شما داده‌ایم تا آن را بپوشید.

* احمدزاده و حسینی در مورد پاداش‌ها مصاحبه کردند اما حالا وکیل مدافع شده‌اند

بلوک‌باشی گفت: همین آقای احمدزاده که امروز وکیل‌ مدافع یک عده شده، به همراه دیگران و پیمان حسینی در مورد پاداش‌ها مصاحبه و اعتراض کردند که لینک آن مصاحبه‌ها را دارم ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که مشغول تعریف کردن هستند. آقای احمدزاده واقعیت‌ها را بگو. لطفاً بگو چند بار تصمیم گرفتیم به خاطر مشکلات در اردوها شرکت نکنیم. لطفاً توضیح بده که چند بار در مورد پاداش‌ها اعتراض داشتید و قرار گذاشتید که دیگر در اردوی تیم ملی حاضر نشوید.

* در زمان دبیر کلی شکوری پاداش جام جهانی ما را به 12 نفر دیگر دادند

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که تیم به المپیک ساحلی رفت، 12 نفر با تیم رفتند که من در آنجا حضور نداشتم. شنیدم به هر بازیکن 10 میلیون تومان پول دادند. آن زمان ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون بود. من از خانم شهریاری پرسیدم به بازیکنان پول داده‌اید ولی او گفت ما این پاداش‌ها را دادیم که روحیه بچه‌ها بالا برود. تازه این پول‌ها همان پاداش‌های جام جهانی بود که به بازیکنان حاضر در المپیک دادند یعنی پاداش من را هم به دیگران داده بودند. خیلی از بازیکنان بودند که مشکلات داشتند و پاداش نگرفته بودند. وقتی من این واقعیت‌ها را می‌دیدم، مجبور بودم صدای بازیکنان را به گوش فدراسیون برسانم اما در نهایت من را به کمیته اخلاق بردند.

* کسی که آرزو داشت کنار ما عکس بگیرد، انتظار داشت به او سلام کنیم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ساحلی در پاسخ به اینکه مسئولیت امین شهریاری در تیم ملی فوتبال ساحلی چه بود، گفت: او به جای خانم شهریاری خواهرش همه کاره بود. رئیس کمیته، مترجم، مسئول رسانه و ... بر عهده وی بود. حتی وقتی قرار بود دوربین‌های تلویزیونی بیایند، او برخی بازیکنان را مقابل دوربین‌ها می‌فرستاد تا مصاحبه کند. آقایی که آرزو داشت کنار ما عکس بگیرد، به جایی رسیده بود که انتظار داشت ما به او سلام کنیم.

* برادر شهریاری همه جا بود؛ حتی در برزیل هم او را دیدم

بلوک باشی تاکید کرد: بعدها هم شنیدم برای آنکه من را خراب کند، نزد خواهرش رفته و گفته بلوک‌باشی به تو توهین می‌کند. نقش این فرد در کمیته فوتبال ساحلی بسیار پررنگ است و این را می‌توانید از همه سؤال کنید. من یک بار با باشگاه پارس جنوبی به مسابقات باشگاه‌های جهان در سائو پائولو رفتم و در کمال تعجب دیدم که برادر رئیس کمیته فوتبال ساحلی در آنجا بود. تمام بازیکنان پارس جنوبی از دیدن او متعجب شده بودند که در برزیل چه کار می‌کند. 

* از همه اتفاقات فوتبال ساحلی در سفرها و فرودگاه‌ها خبر دارم

بلوک‌باشی در خصوص اینکه محمد احمدزاده و بازیکنان دیگر تیم فوتبال ساحلی استوری مشترک گذاشتند، عنوان کرد: چند بازیکن جوان استوری گذاشتند که من آنها را نصیحت کردم. به آنها گفتم 13 سال در تیم ملی بودم و فوتبال ساحلی درست نشد. شما که هنوز یک بازی ملی ندارید، خودتان را خراب نکنید. وقتی خیلی از واقعیت‌ها را نمی‌دانید، تحت تأثیر دیگران پست مشترک نگذارید. من از اتفاقات کمیته فوتبال ساحلی و مشکلاتی که طی سال‌های اخیر در سفرها و فرودگاه‌ها رخ داده، خبر دارم و اگر لازم باشد، روزی همه آنها را خواهم گفت.

* فوتبال ساحلی از جام جهانی حذف شده اما یک برنامه تلویزیونی به آن نپرداخت

وی گفت: پرسپولیس به فینال آسیا می‌رود تا یک هفته مسابقاتش را کارشناسی می‌کنند و تمام شبکه‌های تلویزیونی به آن می‌پردازند اما فوتبال ساحلی ایران از جام جهانی حذف شده، یک شبکه تلویزیونی به مدت پنج دقیقه به آن نپرداخته است. تیمی که در دوره قبل جام جهانی مقام سوم جهان را کسب کرده، باید اینگونه غریب باشد و عوامل این اتفاق بزرگ تبرئه شوند؟ رسانه‌ها به جای شکافتن به این مسائل چه می‌کنند؟

* هاشم‌پور تدارکات تیم ملی بود اما حالا سرمربی شده است

وی تصریح کرد: یک نفر پاسخ بدهد هاشم‌پور چگونه سرمربی تیم ملی شده است. یکی از مسئولان بگوید در زمان میرشمسی و اوکتاویو، حکم این فرد چه بوده است. هاشم‌پور به همه می‌گفت من کمک اوکتاویو هستم ولی خانم شهریاری می‌گفت او سرپرست تیم ملی است. این فرد تدارکات تیم ملی بود اما حالا سرمربی تیم ملی شده است. آیا اینها شائبه ندارد؟ جالب است بیانیه صادر کرده‌اند و نوشته‌اند اگر در مورد اتفاقات باهاما صحبت نمی‌کنیم، به خاطر آبروی افراد است. شفاف و صادقانه می‌گویم من، علی نادری و میرشمسی مدنظر بیانیه آقایان هستیم. خواهش می‌کنم در مورد جام جهانی باهاما شفاف همه چیز را بگویید و اگر آبروی من و امثال من را در نظر گرفته‌اید چیزی را دریغ نکنید. بگویید چه اتفاقی افتاده چون هراسی از چیزی ندارم. اتفاقاً من هم می‌دانم آنجا چه کسانی با هم رفت و آمد می‌کردند و چه خلاف‌هایی شده است.

*احمدزاده شفاف بگوید مخاطب استوری‌اش چه کسی است؟

وی خاطرنشان کرد:‌ احمدزاده یک استوری گذاشته و نوشته جوانی‌ام بعد از 16 سال رفت و دلم می‌سوزد که زندگی‌ام را برای فوتبال ساحلی گذاشتم. خواهشم از احمدزاده این است بگوید مخاطب استوری‌اش چه کسی است. آیا من، داداش‌زاده، فلاحت‌زاده یا مقدم مسئول حذف تیم ملی از جام جهانی هستیم؟ منظور احمدزاده از تباهی 16 سال جوانی‌اش کیست؟ او بگوید استوری‌اش خطاب به چه کسی است. وقتی ما کاره‌ای نیستیم، مشخص است که او در استوری‌اش حرف دارد اما واقعیت‌ها را پنهان می‌کند.

* کفاشیان اسم خود و دبیر کل را برای پاداش به وزات فرستاد ولی بازیکنان مشکل مالی داشتند

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ساحلی تصریح کرد: فدراسیون با نتایج فوتبال ساحلی و فوتسال عنوان فدراسیون پنج ستاره را گرفت اما یک ریال به ما رسیدگی نکردند. وقتی بازیکن فوتبال ساحلی با 2 میلیون تومان سرش گیج می‌رود، شأن این رشته هم پایین می‌آید. وقتی وزارت ورزش و روحانی پاداش سومی جهان را دو سکه بهار آزادی در نظر می‌گیرند، چه انتظاری از این رشته می‌خواهید داشته باشید؟ بهتر است خانم شهریاری توضیح دهد که چرا ما پاداش نمی‌گرفتیم. بهتر است او بگوید چرا من به کمیته اخلاق دعوت شدم. جالب است وقتی به کمیته اخلاق رفتم، مسئول آن گفت سه بار به کمیته فوتبال ساحلی اعلام کردیم شما را باخبر کند اما آنها چیزی نگفتند و اصلاً نمی‌خواستند ما در کمیته اخلاق دفاعیه داشته باشم. جالب علی کفاشیان اسم خود و دبیرکلش را برای پاداش به وزارت ورزش می‌فرستاد اما بازیکنان تیم ملی همیشه درگیر مسائل مالی بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    3 0
    چیز عجیبی نیست در این مملکت بی در و پیکر هر که را داد زنند خفه کنند
  • Amir IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    اگر شما فرد سالمی دیدید تعجب کنید ... تاج کفاشیان ساکت و.... همگی یک از یک نادرست تر
  • علی‌فلو IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    2 0
    سلام‌بنده‌خدا‌جای‌فوتبال‌ساحلی‌تو‌بازار‌تهران‌دست‌فروشی‌می‌کردی‌الان‌برای‌خودت‌یه‌تاجر‌بودی‌چشماتو‌باز‌کن‌کجا‌زندگی‌میکنی‌اینجا‌ایرانه‌ریش‌وجای‌مهر‌پیشونی‌پارتی‌پاچه‌خواری‌دقل‌دروغ‌جای‌حق‌وگرفته‌بنده‌خدا‌عاقبت‌یک‌دلسوز‌فوتبالو‌نگاه‌کن‌فردوسی‌پور‌بنده‌خدا‌پس‌تو‌برو‌دنبال‌زندگیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس