کد خبر 1209716
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
ظریف با هیأت اتحادیه کردستان عراق دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با هیأت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان با هیأت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی از اتحادیه میهنی دیدار و در خصوص روابط کشورمان با عراق و منطقه کردستان عراق به بحث وتبادل نظر پرداخت.

ظریف در این دیدار با یادآوری نقش برجسته مرحوم طالبانی به عنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار کردی و عراقی، دیدگاه کشورمان را در دیدارهای انجام شده با مقامات و شخصیت‌های عراقی در بغداد ارائه و بر خواست و نظر جمهوری اسلامی ایران برای وحدت و همبستگی تمامی جریانات، اقوام و طوایف عراق برای ساختن عراقی آباد، آزاد، قوی و مستقل تاکید کرد.

ظریف در ادامه به برخی ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های فیمابین اشاره و زمینه‌های ارتقای همکاری بین منطقه کردستان عراق و کشورمان را مثبت ارزیابی کرد.

لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی ریاست مشترک اتحادیه کردستان عراق نیز در این دیدار به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران نزد مردم منطقه کردستان عراق تاکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های فیمابین شدند.

آنان با اشاره به رابطه مستحکم اتحادیه و مرحوم طالبانی با ایران گفتند هیچگاه نقش و حمایت ایران از عراق در مقاطع مختلف را فراموش نمی‌کن

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    وقتی به عراق سفر می کنی چه نیازی هست به کردستان عراق بری؟( کردستان عراقی که پایگاه موساد درش وجود داره و سرانشون هم که رسما مزدور امریکا و اسراییل هستن) شنیدم ایشون به دنبال زمینه سازی برای برجام ۲ و ۳ هستن. مشرق پیگیری کن.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    اتحادیه کردستان عراق ، صحیح نیست۔ حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق۔ همین کارها را کرویم در هیچ جا ، جایگاهی نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس