کد خبر 1208560
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
ظریف در دیدار با همتای قطری چه گفت؟

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای قطری در دوحه با تاکید بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه، از گفت و گوهای منطقه ای در جهت ثبات و استقرار منطقه استقبال کرد و آن را ضرورتی جدی برشمرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار و گفت وگو با مقامات قطری در راس هیأتی به دوحه سفر کرده است عصر امروز (یکشنبه) با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط ایران و قطر بر پایه همکاری های دوجانبه و منطقه ای بر ضرورت گسترش ابعاد همکاری ها به ویژه در ابعاد تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت ها و مزیت های دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه از گفتگوهای منطقه ای در جهت ثبات و استقرار منطقه استقبال و آن را یک ضرورت جدی تلقی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در اصفهان بر برگزاری آن در دوحه در جهت ترسیم و تحکیم مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین تاکید کرد.

همکاری‌ در حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر موضوعات مطرح شده در رایزنی های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بود.

به گزارش مشرق، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز (شنبه) چهارم اردیبهشت ماه از سفر روز یکشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیأتی به قطر و عراق خبر داد و افزود: سفر به دو کشور قطر و عراق در چارچوب توسعه مناسبات فیمابین، گفت‌وگوهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام می‌شود و وزیر امور خارجه کشورمان در هر دو کشور با مقامات عالیرتبه آنها دیدار و تبادل نظر خواهد داشت.

خطیب‌زاده پیش از این در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص سفر هفته گذشته ظریف به اندونزی گفته بود: بازدیدها در ماه رمضان بین کشورهای اسلامی مرسوم است و ان‌شاءالله آقای ظریف از دیپلماسی رمضان بهره خواهد برد.

در همین خصوص نیز «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه در صفحه توئیترش درباره سفر ظریف نوشت: «برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با قطر و کل کشورهای ساحلی خلیج فارس بسیار مهم است. سفر روز یکشنبه جناب آقای دکتر ظریف به دوحه در چارچوب گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با قطر، به ویژه پس از تحولات اخیر در سطح منطقه و جهان بسیار امیدبخش است.»

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ در سفر به تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این سفر پیام کتبی امیر قطر را به روحانی تحویل داد.

ظریف قرار است در ادامه سفرش به عراق نیز برود و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    ظریف خیلی دوستت داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس