کد خبر 1209713
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
مضرات دکمه استارت خودرو

دکمه‌های استارت خودرو باعث مسمومیت ناشی از کربن مونوکسید و مرگ افراد می‌شود. تا به حال تعدادی از افراد در آمریکا بر اثر این نوع مسمومیت جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مشرق، تا به حال حدود ۲۴ نفر بر اثر مسمومیت توسط کربن مونوکسید در بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸، بعد از آن که خودرو بدون کلید استارت خود را در گاراژ روشن گذاشتند، کشته شده اند. حدود ۴۵ نفر نیز تا کنون آسیب دیده اند. گرچه به اعتقاد تایمز، آمار حقیقی ممکن است بیشتر و بالاتر باشد.

تیتر این گزارش می‌گوید که فرد شاب، یک راننده سالخورده که به طور اتفاقی تویوتا RAV۴ خود را به مدت ۲۹ ساعت در گاراژ روشن گذاشته بود، کشته شد. حد کربن مونوکسید خانه او، ۳۰ برابر حد قابل تحمل و مجاز برای انسان بود. او در حالی پیدا شد که نشانه‌های معمولی از جمله کهیر را داشت.

پسر وی گفت:" بعد از ۷۵ سال رانندگی، پدرم فکر کرد وقتی که کلید را با خود ببرد خودرو نیز خود به خود خاموش می‌شود. برگ تمامی گیاهان خانه او ریختند. "

گرچه برخی از خودروها بعد از مدتی خود به خود خاموش می‌شوند، اما برخی دیگر مانند فورد و جنرال موتور سعی می‌کنند تا با صدای تک بوق به راننده اخطار بدهند و برخی دیگر نیز روشن می‌مانند.

در سال ۲۰۱۱، مجمع مهندسان خودرویی درخواست کردند که تمامی خودروها مجهز به سیستم اخطار برای زمانی باشند که راننده فراموش می‌کند خودرو را خاموش کند و انجمن ایمنی حمل و نقل بزرگراه ملی ایالات متحده این گونه اخطار را ضروری دانست، اما آن‌ها با پافشاری خودروسازان مواجه شدند.

افرادی که در خانه‌های ویکتوریایی زندگی می‌کنند، با کمپین انرژی ایمن ویکتوریا آشنایی دارند که به صاحب خانه‌ها اخطار می‌دهد تا مراقب مسمومیت کربن مونوکسید باشند، اما این سیستم تنها بر روی وسایل گرمایشی گازی و باربیکیو متمرکز است. هیچگونه مسمومیت جدی و یا مرگ از طریق مسمومیت با کربن مونوکسید خودروهای بدون کلید استارتی که روشن مانده بوده اند، در استرالیا گزارش نشده است.

تکنولوژی دکمه استارت از زمانی که به خودروهای لوکس رسیده است، کمی دردسر ساز شده است.

در آمریکا و استرالیا نیز قوانین سیستم اخطار به رانندگان و یا خود به خود خاموش شدن خودروهای بدون کلید استارتی که پس از چندی بی استفاده مانده اند، تعیین نشده است.

منبع:خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    کدام ادم عاقل ماشین اینقدر در حالت ایستا روشن نگه میداره بگو برای ده دقیقه .هرگز
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    من متوجه نشدم یعنی دگمه ماشین را خاموش نکرده طرف همینطوری ماشین روشن مونده دیگه طرف خیلی گیج بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس