کد خبر 1209689
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
اسلام‌هراسی در آلمان ادامه دارد - کراپ‌شده

منابع خبری گزارش داده‌اند در یکی از شهرهای آلمان روی دیوار یک باشگاه ورزشی پیام‌های توهین‌آمیز نسبت به مسلمانان درج شده است.

به گزارش مشرق، اسلام هراسی کماکان در آلمان ادامه دارد به طوریکه به تازگی روی دیوارهای یک باشگاه ورزشی متعلق به شهروندان ترکیه‌ای مقیم شهر «بن» پیام‌هایی برای توهین به مقدسات مسلمانان نوشته شده است.

آلمان با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در اروپای غربی را دارد. در میان ۴.۷ میلیون مسلمان این کشور، سه میلیون نفر اصالتا ترکیه‌ای هستند.این کشور طی سالهای اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام هراسی بوده است که با تبلیغات گروه‌های نئونازی و حزب راست افراطی «ای دی اف» تقویت می‌شود.

«کمال ارگون» رئیس انجمن مسلمانان ترکیه موسوم به «IGMG»،  اخیرا گفت که مساجد بیشتری در آلمان در ماه‌های اخیر بیشتر مورد تهدید، تخریب‌ یا آتش سوزی قرار گرفتند. وی گفت: «در سال گذشته دستکم ۱۲۲ مسجد هدف چنین حملاتی قرار گرفتند و ده‌ها مسجد مورد تهدیدهای متعدد بمب گذاری نئونازی‌ها یا دیگر گروه‌های افراطی آلمان قرار گرفت.»

وی گفت: «از مقامات پلیس می‌خواهیم تحقیقات موثرتری انجام دهند و عاملان این حملات را دستگیر کنند.»

ارگون که ریاست یکی از بزرگترین سازمانهای مسلمان شهروندان ترکیه‌ای مقیم آلمان را بر عهده دارد افزود که  مسلمانان به دلیل افزایش اقدامات ضد اسلامی ، خصومت و تبعیض بیشتری را در زندگی روزمره خود تجربه می‌کنند.

وی گفت که بانوان مسلمان که روسری به سر می‌گذارند به طور مرتب در خیابان مورد آزار و شکنجه قرار گرفته‌اند و گفته می‌شود که حوادث حمله فیزیکی نیز رو به افزایش است.بر اساس ارقام رسمی، پلیس آلمان از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۰ ،۶۳۲ مورد اسلام هراسی را  ثبت کرده است .این در حالی است که گفته می‌شود رقم واقعی بالاتر است زیرا بسیاری از قربانیان پیگیر شکایات کیفری نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    تنها راه افزایش جمعیت مسلمانان است. دو دهه دیگه مشکل حل میشه.
  • DE ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    شرق آلمان مرکز گروههای فعال نئو نازی ونژادپرستی هست که برای این معضل اجتماعی کار فرهنگی عمیق واساسی تا بحال انجام نشده.
    • ایرج IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      1 0
      چرا فقط مساجد ترکها ؟؟؟؟؟؟ یا اماکن که متعلق به ترکها است ؟؟؟؟؟ چند وقت پیش سازمان امنیت آلمان از جاسوسی ایمه جماعت مساجد آلمان برای سازمان میت ترکیه( برای دستگیری مخالفان و ....) که بوسیله سازمان دیانت ترکیه انتخاب و اعزام می‌شدند گزارش داد ،متاسفانه دین وسیله و پوشش اقدامات خرابکارانه ترکیه شده مانند اجداد عثمانی آنها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس