کد خبر 1209597
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
معاون وزیر بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مواردی از مبتلایان به ویروس کرونا آفریقای جنوبی در جنوب کشور شناسایی شده است.

به گزارش مشرق، معاون وزیر بهداشت  به همراه معاون سیاسی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، هیات همراه به منظور بازدید از وضعیت درمان کرونایی و نظارت بر پیشرفت بیمارستان نرگسی گچساران وارد این شهر شد.

قاسم جان بابایی در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید رجایی گچساران  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدیدی که از بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی گچساران صورت گرفت کمبود دارو برای درمان بیماران کرونایی وجود ندارد.تمامی داروهای مورد نیاز مقابله با بیماری کرونا که در کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی به تأئید رسیده، به میزان کافی در کشور وجود دارد. خوشبختانه  شدت جهش‌های کرونا که  در کشور رخ داده مانند جهان نبوده است.

 جان بابایی ادامه داد: ویروس کرونا  کل جهان را درگیر کرده است  و هر بار جهش این بیماری  با دوره قبل و از طرفی دیگر رفتارهای اجتماعی در حال تغییر است.جهش هایی که در حال رخ دادن  هستند متاسفانه ضعیف نیستند. شتاب این ویروس در هفته‌های اخیر متوقف شده است به طوری که بستری بیمارران کرونایی در کشور ثابت و شرایط  پایدار شده است.

جان بابایی با بیان اینکه در همه استان‌ها تعداد بستری بیماران کرونایی  ثابت شده است، گفت:  اکنون شرایط پایداری را پیدا کرده‌ایم و امیدواریم که در هفته آینده شرایط رو به کاهشی داشته باشیم هر چند که اکنون در برخی از استان‌ها شرایط رو به کاهش است.

معاون درمان وزرات بهداشت با بیان اینکه هم اکنون ۳مورد مبتلا به ویروس کرونا آفریقای جنوبی در جنوب کشور شناسایی شده است، گفت: تاکنون کرونای هندی در کشور شناسایی نشده است. فرقی ندارد که ویروس از نوع آفریقایی و یا هندی باشد بلکه ذات ویروس جهش است و فرقی ندارد آفریقایی و یا هندی باشد. با هر بار پیک این بیماری  جهش پیدا می کند و همه ویروس ها دارای یک اصول هستند.

 معاون وزیر بهداشت اذعان کرد: هر ویروسی که از خانواده کووید_۱۹ است دارای یک  استراتیژی برای تشخیص  نمونه است. جلوگیری از  تجمعات ورعایت فاصله گذاری اجتماعی در کنترل این بیماری تاثیر گذار است. آنچه که شرایط را برای ما امروز در کشور حاد کرده است  همین دورهمی‌های شب عید، مجالس عروسی و عزاداری بوده ست.

معاون وزیر بهداشت ابراز کرد: اگر مردم در قبل از شیوع پیک چهارم این بیماری  نکات بهداشتی را رعایت کرده بودند ما وارد پیک چهارم این بیماری نمی‌شدیم. باید فاصله ها و پروتکل ها را بیشتر کنیم و نباید بگذاریم با نفس ها خسته به دام موج جدیدی بیفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    5 0
    استان را قرنطینه کنید قرنطینه ی یک استان آسانتر از قرنطینه ی کل کشور است
    • Dr. M.B IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      قرنطینه ای ک با تست منفی اجازه ی خروج بدن فایده نداره. جواب خیلی از تست ها منفی کاذب است. شخص علائم دارد اما جواب تستش منفی میشود. و ب راحتی سفر می رود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس