کد خبر 1209126
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸

به گزارش مشرق، محمدرضا کائینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

در چرایی پخش سخنان محمد جواد ظریف از "ایران اینترنشنال"، دو مفروض وجود دارد. اول: مبلغان انتخاباتی او، با یا بی اطلاع اش، به این نتیجه رسیده باشند که فرآیند تبلیغاتی خود را، از شبکه سعودی ها کلید بزنند! مقومات این فرض، محتوای این صوت است که یکسره، در صدد بازسازی دو قطبی ادامه تحریم یا رفع آن، همکاری حاج قاسم با عوامل شکست برجام و در یک کلام، تلقی عقب مانده نظام در ترجیح میدان بر دیپلماسی است! البته ظریف در این فایل صوتی، اذعان دارد که ملت ایران هم در نهایت، طرف میدان را گرفته و از دیپلماسی او، حمایت نکرده اند! رفتارِ مصاحبه گر طناز و الکی خوشِ این گفت و گو نیز، بیشتر به سازندگان فیلم های تبلیغی و حتی فیلم فارسی می خورد، تا یک گفت و شنود حرفه ای و ناظر به تاریخ. هم او در بخش هایی از این‌ مصاحبه، وانمود می کند که این صوت یا فیلم، قرار نیست چندان در آرشیو بماند و خاک بخورد!

دوم: (آنگونه که دولتیان سر دست گرفته اند) این است که مخالفان دولت یا نظام، با دست یازیدن به آرشیو خاطرات وزرای دولت، آن را تقطیع کرده و برای لطمه به وجهه مصاحبه شونده، بدان سوی آب ها فرستاده اند! در این صورت پرسش اینجاست: اگر نفوذ به بانک اطلاعات محرمانه دولت، تا این پایه مقدور است، چرا این جماعت از ساخت "گاندو" بر می آشوبد و منزه نمایی می کند؟

با این همه حرفِ این یادداشت، موارد فوق آمده نیست. مهم این است که این سخنان به هرشکل که نشر یافته باشد، آئینه تمام نمای گرایشات ظریف است! اعتقاد به انگاره بهت آور دیپلماسی بدون میدان یا دیپلماسی با اولویت دیپلماسی در شرایط امروز ایران، خوف انگیز به نظر می رسد! به او باید گفت: اگر میدانِ قدرت فراخ نشود و عمق استراتژیک توسعه نیابد، در عرصه دیپلماسی، (به قول خودش) چه کسی باقالی بار شما خواهد کرد؟

رئیس جمهور کنونی در اوایل دهه هشتاد، از چه روی مجبور به تعطیلی کامل صنعت هسته ای شد، اما سال ها بعد که سانتریفیوژها به بیست هزار رسید، تنها در باب تعداد آن به مذاکره نشست؟ این توسعه به قول شما "کمّی"، چرا توانست دشمن را به امتیاز دهی وا دارد؟... این صوت شاید بیش از هر چیز، نشان از مظلومیت حاج قاسم و همگنانش داشته باشد! پناه بر خدا!

صوت منتشرشده، آئینه تمام نمای گرایشات ظریف است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مراد AE ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    19 0
    به جز دروغ ذلت و خواری از ظریف و تیمش ندیدیم. خدا رسواتون کرد
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    7 0
    ظریف نشان داد هیچ چیز از ادبیات قدرت امروزی را نمی داند
  • FR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    5 0
    منافقین صدای ایت را که علیه بنی صدر و حمایت از منتظری بود افشا کردند. ان موقع تکذیب شد ولی مدتها بعد صحت ان اظهارات تایید شد. الان هم به جای تکذیب به فکر انتخاب ریس جمهور شایسته باشید که از همان اول مشتی خودباخته را به عنوان وزیر به مجلس و مردم تحمیل نکند. کشور در بحران های متعدد غوطه ور است. جای تعارف نیست. اگر کشور سقوط کند همه با هم قربانی میشویم.
  • سس IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 5
    کجای حرف ظریف دروغ بود طریف داره روایت میکنه اتفاقات دوران وزارتش را تحلیل که نمیکنه کجاش دروغ بود؟
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    10 0
    حالا چرا رقته عراق و قطر و ددر ... این باید الان در حال پاسخگویی و محاکمه باشه نه اینکه هی پست بگذاره
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    13 0
    اف برتو ای روزگار چه کسانی به مسولیتهای کلیدی رسیده اند.
  • مجید دلبندم IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    مهم نیست این جماعت سر در آبشخور غرب چه میگویند، چه میخواهند و چه میکنند. مهم این است که چنان که آن شاعر گفت قاسم هنوز زنده است ‌. آری هنوز زنده است و با قدرتی افزون تر مدافع میهن و مردم میهنش است
  • مهدی US ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    ظریف خوب میدونه که توی همون دیپلماسی که خیلی ادعاشو داره گند زده و هبچ دستاوردی نداشته. به همین خاطر دنبال مقصر هست تا خودشو تبرئه کنه.
  • حامد IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    لطفا در نقد چنین ماجرای حساسی از اصطلاحات من درآوردی منتقدین بی سواد استفاده نکنید.
  • بصیرت IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    5 0
    امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند> نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس