ویژه ها

انتشار این فایل صوتی آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و همزمان با سفر ظریف به عراق، نشان از طراحی ویژه ای دارد که اهدافی مغایر با منافع ملی را دنبال می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ذوق زدگی اصلاح طلبان از حمله ظریف به سردار سلیمانی

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«در صحبت‌های منتشرشده ظریف، مواضعی بی‌سابقه از او درباره عملکرد سردار سلیمانی، سپاه پاسداران و نیز عملکرد روسیه در صحنه سیاست خارجی ایران نقل می‌شود».

روزنامه اعتماد نیز شبکه ضدایرانی «ایران اینترنشنال» که حامی رسانه ای گروهک تروریستی منافقین است را اینگونه توصیف کرده است:«یک رسانه فارسی‌زبان نزدیک به عربستان‌سعودی اقدام به پخش فایل‌های تقطیع شده از مصاحبه‌ای کرد که محمدجواد ظریف در اسفند ماه 1399 انجام داده است. این رسانه فارسی‌زبان ابتدا اقدام به پخش چند فایل چند دقیقه‌ای تقطیع شده کرد و همزمان از برخی ایرانی‌های مقیم خارج درباره اطلاعات داده شده در این فایل‌ها پرس و جو کرد».

پایگاه خبری جماران- نزدیک به سید حسن خمینی- نیز با عادی جلوه دادن محتوای فایل صوتی ظریف نوشت:«ظریف کلیت این سخنان را (اگر همه آن را گوش دهیم، نه یک قسمت گزینشی) طی سال های اخیر در جلسات مختلف بیان کرده بود و او موضوع عجیب و بی سابقه ای را مطرح نکرده است».

ذوق‌زدگی اصلاح‌طلبان از حمله ظریف به سردار سلیمانی/ زیباکلام: چرا روی موشک نوشتید «اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود»؟!

انتشار اظهارات تأمل برانگیز ظریف علیه امنیت ملی توسط رسانه ضدایرانی وابسته به آل سعود، واکنش های بسیاری در پی داشته است.

مصاحبه با محمدجواد ظریف در روز ششم اسفند سال ۱۳۹۹ و در قالب برنامه‌ای با عنوان «تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید» ضبط شده است. این مصاحبه، زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری- به مدیریت حسام‌الدین آشنا- انجام شده است و «سعید لیلاز» از متهمین فتنه 88، این مصاحبه را انجام داده است.

ظریف در این مصاحبه با کلیدواژه «میدان»، اظهارات تندی علیه سردار حاج قاسم سلیمانی و اقدامات منطقه ای سپاه پاسداران مطرح کرده است.

انتشار این فایل صوتی آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و همزمان با سفر ظریف به عراق، نشان از طراحی ویژه ای دارد که اهدافی مغایر با منافع ملی را دنبال می کند.

ظریف و مقامات وزارت خارجه و همچنین حسام الدین آشنا پیش از این نسبت به پخش سریال گاندو- با موضوع نفوذ- واکنش های بسیار تند و توهین آمیزی نشان دادند. اما حالا یک فایل صوتی از وزارت خارجه و مرکز بررسی های استراتژیک به استودیوی شبکه سعوی اینترنشنال می رود!

این فایل صوتی دوقطبی «مقاومت-مذاکره» را نشانه گرفته و اینگونه القاء می کند که دولت و وزیر خارجه در ایران هیچ کاره هستند و همه امور در دست نیروهای نظامی و از جمله سپاه است. طراحان این پروژه در پی آن هستند تا نهادهای نظامی را بانی اصلی وضع موجود جا بزنند و این فریبکاری را به عنوان ابزار انتخاباتی به کار ببرند.

**زیباکلام: چرا روی موشک نوشتید «اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود»؟!

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«هنوز توافقی با آمریکا صورت نگرفته و گفت‌وگوها در مراحل اولیه است که تندروها دارند علیه آن صف‌آرایی می‌کنند. درست مثل برجام قبلی، آنقدر تیغ و تیشه بر سر راه آن ریختند که هنوز ترامپ نیامده، شرکت‌های غربی که به‌امید تغییر فضای بعد از برجام به ایران آمده بودند، چمدان‌هایشان را بستند و بازگشتند. بعد هم تندرو دیگری به‌نام ترامپ تیر خلاص را به پیکر بی‌جان آن شلیک نمود و البته تندروها هم طبق معمول یقه میانه‌روها را گرفتند که "دیدید به آمریکایی‌ها نمی‌شود اعتماد کرد؛ ما از اول هم گفته بودیم...".».

زیباکلام در ادامه نوشت:« هنوز مرکب امضای آن خشک نشده بود که با شلیک دو موشک که بر روی آن نوشته بود:«اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»، به دنیا پیام دادند که مبادا کسی فکر کند که برجام تغییری در دشمنی با غرب به‌وجود آورده. مثل برجام قبلی، اینبار هم نگرانند مبادا توافق منجر به تنش‌زدایی با غرب شود. به‌علاوه همچون برجام قبلی نمی‌خواهند بهبود وضع اقتصادی به‌سود روحانی و میانه‌روها شود».

ذوق‌زدگی اصلاح‌طلبان از حمله ظریف به سردار سلیمانی/ زیباکلام: چرا روی موشک نوشتید «اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود»؟!

ساختار حاکمیتی آمریکا- دموکرات ها و جمهوری خواهان- در مقابله با کشورهای دیگر سه گزینه را انتخاب می کند؛ تحریم، جنگ، مذاکره. این سه گزینه، اهداف یکسانی را دنبال می کند.

تجربه موشک باران پایگاه عین الاسد و اسقاط پهپاد متجاوز ترایتون و ارسال نفتکش های ایرانی به ونزوئلا و پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران به فضا و...در سالهای اخیر،بیش از پیش ثابت کرد که گزینه نظامی علیه ایران روی میز مقامات آمریکایی نیست.

علاوه بر این، مقامات آمریکایی صراحتا اذعان کرده اند که در مسئله ایران، تحریم ها به سقف خود رسیده و این در حالی است که هدف اصلی آمریکا از اعمال تحریم های ضدایرانی، برآورده نشده است. از سوی دیگر، کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصاد بارها تاکید کرده اند که تحریم ها نهایتا 20 الی 30 درصد در مشکلات اقتصادی کشور سهیم است و 70 الی 80 درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت است.

تجربه نیز ثابت کرده است که فرمول «خنثی سازی تحریم ها» برای مقابله با مشکلات ایجاد شده بابت تحریم ها، بسیار کارساز و راهگشا می باشد.

در این میان، مذاکره و توافق، تنها گزینه ای است که پیش روی مقامات آمریکایی برای مواجهه با ایران وجود دارد. اما آیا آمریکا در مذاکره و توافق به دنبال «برد-برد» و لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی برای مردم ایران است؟! پاسخ قطعا منفی است.

ساختار حاکمیتی آمریکا در پی آن است تا اهدافی را که نتوانسته از طریق جنگ و تحریم به آن دست یابد، به وسیله مذاکره تحقق ببخشد. برجام مصداق روشن این رفتار آمریکاست. به واسطه برجام در صنعت هسته ای ایران بتن ریخته شد، اما تحریم ها در سر جای خود باقی ماند. برای همین بود که «وندی شرمن» عضو ارشد تیم مذاکره کننده در دولت اوباما و مقام ارشد فعلی در دولت بایدن صراحتا گفت:«کاری که برجام با برنامه هسته ای ایران کرد، جنگ هم نمی توانست انجام دهد».

حالا جماعتی که با لبخند مقامات آمریکایی، غش و ضعف می کند و با اخم مقامات آمریکایی، قالب تهی می کند، قصور و تقصیرهای خود در تحمیل خسارت محض برجام را به گردن قدرت دفاعی و نظامی ایران می اندازد.

خسارت محض برجام نتیجه اعتماد بی دلیل به آمریکا است. آمریکایی که مشهور به «قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی» است. اگر دولت آقای روحانی همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام نمی چید و به 28 شرط ابلغی در اجرای توافق هسته ای عمل می کرد، شاهد کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش پول ملی کشورمان نبودیم.

**اگر بخواهیم انقلاب شکلی نداشته باشیم، چاره‌ای نداریم جز انقلاب محتوایی

«محمدصادق جوادی حصار» از دستگیرشدگان فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«ما یا باید انقلاب محتوایی کنیم یا انقلاب شکلی. اگر بخواهیم انقلاب شکلی نداشته باشیم و شکل حکومت عوض نشود، چاره‌ای نداریم جز انقلاب محتوایی! با این تعریف که «انقلاب» به معنای اصلاح آنی و فوری و اساسی است و«رفورم» و «اصلاحات» به معنای اصلاح تدریجی امور، طبیعی است که نمی‌خواهیم همه‌چیز را به‌هم بریزیم».

جوادی حصار در ادامه گفت:«می‌گوییم بازنگری کنیم. به‌هرحال آینده‌سازان این کشور و همان نسل جوانی که رهبری از آن نام می‌برند، اگر می‌توانند موشک بسازند، حتما عقل‌شان می‌رسد که قانون اساسی‌ای تدوین کنند که روزآمد باشد».

ذوق‌زدگی اصلاح‌طلبان از حمله ظریف به سردار سلیمانی/ زیباکلام: چرا روی موشک نوشتید «اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود»؟!

چندی پیش «حمیدرضا جلایی پور» از اعضای ظیف تندرو اصلاح طلب گفته بود:«برای حل ابرچالش‌های ایران چند راه بیشتر متصور نیست: یکی انقلاب کلاسیک دیگر، یا انقلاب آرام، یا فروپاشی ناشی از ناکارآمدی حاکمیت، یا تقاضای دخالت خارجی و بالاخره راه اصلاحات. کم‌هزینه‌ترین و ممکن‌ترین راه همان راه اصلاحات است».

اصلاح طلبان بارها در لفافه و یا صریحا اعلام کرده اند که باید ما در قدرت باشیم در غیر اینصورت نظام به سمت فروپاشی خواهد رفت. جالب اینجاست که این جماعت با چنین دیدگاهی، طرف مقابل را به دیکتاتوری و تمامیت خواهی نیز متهم می کند.

یکی از مصادیق دوگانه ی «یا اصلاحات-یا فروپاشی» انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است. جریان اصلاح طلب در آن سال، شکست در انتخابات را نپذیرفت و دروغ بزرگ تقلب را مطرح کرد. همان دروغی که ابطحی بعدها اعتراف کرد که «تقلب،اسم رمز آشوب بود».

برخی از فعالین اصلاح طلب پیش از این اذعان کرده بودند که یکی از نقاط ضعف جریان اصلاحات این است که با جریان برانداز خارج از کشور مرزبندی نکرده است.

جالب اینجاست که طیفی که استعداد جوانان ایرانی را در حد «آبگوشت بزباش و قرمه سبزی» می بیند، از لزوم انقلاب محتوایی سخن می گوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • حی TR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    102 7
    حالا معلوم میشه چطورامریکا رد شهید سلیمانی را زد وترورش کرد .ماشالله دولت روحانی پر از سفیران‌نامحسوس امریکاست.ایران شده بهشت سرویسهای اطلاعاتی غرب
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      19 2
      زشت کلام سیاسی ک میگن همینه.. چه ربطی به شلیک موشک سپاه داره دشمنی ترامپ یاکل امریکاباایران اونا برجام رابرای شروع تغییرانقلاب رقم زدن بقول خودشون برجام موشکی وبرجامهای دیگه خاسته ی ترامپ بودکه بزورمیگفت ایران تسلیمشه مثل عربهای حاشیه خلیج فارس نوکربی مزد بشن ایران تسلیم نشدربطی به شلیک موشک داره زیباکلام واصلاحات گماشته ی غرب
    • عبدالله مومن IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      17 3
      زیبا کلاغی که پرونده هاپولی کردن کمکهای مردم به زلزله زدگان کرمانشاه را دارد و باید الآن در زندان باشد که نیست. باید چنین غلطهایی را هم بکند
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      4 35
      هیچ ایرانی واقعی به ظریف ذره ای بدبین نیست و نخواهد بود
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      12 1
      دولت شده بهشت جاسوس ها
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      4 3
      زیبا کلم این وسط چکار می کنه؟!!!
    • سوخته IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      نادان نابینا خوب نگاه کن تا ببینی اسم این دولت و حزبها غرب پرست هم بر روی موشک نوشته شده
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      13 4
      من یک ایرانی واقعی از ظریف متنفرم هههه
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      10 3
      حالا جماعتی که با لبخند مقامات آمریکایی، غش و ضعف می کند و با اخم مقامات آمریکایی، قالب تهی می کند، قصور و تقصیرهای خود در تحمیل خسارت محض برجام را به گردن قدرت دفاعی و نظامی ایران می اندازد.... عجب پاراگرافی، و قرآن میفرماید(قریب به مضمون): افرادی که از کفار ترس دارند و یا امیدوار میشن به کفار، منافق هستند. ما هم امیدوار به کفار نشویم... ترس هم از ایشان نداشته باشیم. ان شاءالله.
    • حجت MD ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      2 0
      اقای روحانی دست از تحریف قران هم بر نمی دارد قرا ن می گوید و ان جنحوا للسلم فاجنح لها اگر انها صلح خواستند صلح را بپذیر مگر در برجام امریکا صلح با ایران خواست امریکا نابودی هسته ای را خواست نه صلح
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    38 9
    اقای زیبا کلام شما که صب تا شب تو رسانه هاتون میگید اسراییل با برجام مخالفه! خب چه عیب داره رو موشک هامون بنویسیم اونی که با برجام مخالفه باید از صحنه ی روزگار محو بشه؟ ناراحتی از اینکه یه مخالف برجام رو میخواییم محو کنیم؟ اصلاح طلباش مرد! باشن جواب بدن. :)
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      10 4
      در باره ظریف الدوله قجری گفتنی ها گفته شده است اما فراموش نکنید که هرکس در بلاهت زیبا کلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد که این را بوذرجمهرحکیم 1500 سال پیش فرمود!!!
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      20 2
      به فضل الهی اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد
    • حمیدرضا IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      با سلام ...... """ زیر نوشته تان می نویسم زحمت رساندن پیام با شما ..... رزیم صهیونیستی غاصب باید از بین برود . التماس دعا ***
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    33 8
    لعنت خدا بر هر چی اصلاحطلبه انشاالله روزی صغیر کبیرتون تیکه تیکه میکنیم
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      13 3
      من یکی دیگه دارم به کارهای خطرناک فکر میکنم. اگر قانونی برخورد نشه. جور دیگه ای مطالبه خواهیم کرد.
  • اصلاح طلب US ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    10 39
    حال که دیگر سلیمانی نیست میتوانیم اینبار رویه نظامی را فدای دیپلماسی کنیم و ضمن دور کردن سایه جنگ از کشور رونق اقتصادی را نیز دوباره برقرار کنیم . ضمنا گاندو سازان نیز باید به اشد مجازات به علت تشویش اذهان عمومی محاکمه شوند .
    • محمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      25 3
      خفه شو منافق بی شرف ، بی شرف تر از آمریکا ییها شما وطن فروش ها هستید،،مرگ بر هرچی وطن فروش منافق چه تو ایران و چه بیرون از کشوره.ضمنا گاندو سازان صیرت و صورت کثیف تون رو برای همه ملت رو کرده باید هم ازشون کینه داشته باشین.
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      6 1
      مثبت زدم به خاطر اینکه داری تفکر اصلاح طلبی( ذلت پذیری) رو نمایان میکنی نه اینکه باهات موافقم. البته میدونم منظورت تیکه انداختن به این قبیله ی قاجاریه.
    • حامد IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      9 1
      تو غلط خوردی با همفکرات.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      5 1
      حروم لقمه ساکت
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      6 1
      برجام جونتون اینقدر اشکالات محتوایی داره که حتی اگه با مذاکرات وین دوباره به برجام برگردیم ، چیزی جز ریاضت اقتصادی بیشتر نصیب ملت نمیشود و تازه برمیگردیم به دوره اوباما که هیچ تحریمی از شوی آمریکا و اتحادیه اروپا لغو نشد. مشکلات متن برجام نخوانده و از پیش نوشته شده و دیکته شده را چه کنیم؟!
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      بی غیرت اگر حاج قاسم عزیز و یارانش نبودند الان خواهر مادرت دست داعشی ها بودند
    • احمد US ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 1
      پست ف.... خفه کار کن .
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 0
      چه اصراری دارین خودتونوبه حماقت بزنید،نمیدونم.آنچه که درگاندوارائه میشه ی واقعیت مستند اتفاق افتادس .این جمله که درکلام جناب زیباکلام!هم بسیارروش تاکیدمیشه که آمریکاانتظارداشت بعدبرجام فضای ایران تغییرکنه ونشدیعنی چی؟یعنی بازگشت به زمان پهلوی؟نه داداش مامسلمان پیروقرآن وولایتیم.زهی خیال بلطل.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    29 8
    اتفاقا قصد داریم قانون اساسی رو کارامد و به روز کنیم. بعد از تشکیل دولت جوان حزب اللهی نخست وزیری رو احیا می کنیم و کشور رو برای ابد به اهلش می سپریم. خوب میدونین که این کار رو خواهیم کرد و بساط مزخرف و بی مصرف ریاست جمهوری رو جمع می کنیم تا دیگه نتونین عزت ایرانی ها رو اینطور لگد مال کنین. برای همین هم اینطور به دست و پا زدن افتادین و حتی گرای اشوب مسلحانه رو هم حجاریان صادر کرد و میخوایین با همه ی توان وارد صحنه بشین. اما بی فایده ست. ما کاری که می خواییم رو انجام میدیم. فقط دو ما مونده و بعدش، بای بای ذلت.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      15 0
      اصلاح طلبان باعث و بانی وضع موجود اقتصادی هستند
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    22 4
    هر كس كه دنبال تنش زدايي با غرب ظالم هست خائن به خون شهداست....خيانتي از جنس منورالفكرهاي قاجاري و دولت نامردان پهلوي...لعنت ابدي
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    28 4
    مرگ بر زیبا کلام و اسرائیل
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      10 0
      مرگ بر منافقین و کفار
  • جلال میاندوآب IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    9 2
    فامیل ها تو تو اسرائیل هستند نمیگه که منظور رژیم صهیونیستی است
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    31 4
    آقای ظریف حالا فهمیدی چرا شهید حاج قاسم شما را در جریان دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری مطلع نکرد؟ چون شما امین مردم نیستید نیایید استناد کنید به فرمایش مقام معظم رهبری که آنروز فرمودند من به ظریف اعتماد دارم از آنروز تا به امروز خیلی رزها گذشته و خیلی افراد ترقی کرده اند و خیلی ها سقوط کرده اند باور کنید ما به هیچ کرام از شما اعتماد نداریم نه تیم مذاکره کننده نه به دیگر اعضای دولت. وقتی در سریال گاندو از نفوذی صحبت می شود و شما مصاحبه می کنید که همه اش دروغ است حالا برای همه مشخص شد که شما دروغگو هستید و هر گز نمیتوانید از زیر بار این خفت خارج شوید. چرا خون حاج قاسم را فروختید؟ چرا هسته ای را تعطیل کردید؟ چرا اینقدر دنبال رفع تحریم های کاذب هستید مردم که می فهمند شما دروغ می گویید. آینده در مورد شما قضاوت خواهد کرد منتظر باشید
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      14 1
      آفرین. کاملا درسته
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    18 2
    بله عمدا این فایل رو منتشر کردند که دو قطبی درست کنند و کی هست که ندونه بیشترین منفعت از این دو قطبی ها رو کی برده و در آینده هم میبره وگرنه مواضع آقای وزیر که برای ما معلوم بوده و هست دوباره دو قطبی درست کردند که رای بگیرند این بازی ها برای ما #آشنا است.
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      9 0
      کارنامه غیرقابل دفاع دولت روحانی با این شلوغ بازی ها فراموش نمی شود
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    23 1
    گاندوی بعدی چقدر برای مردم آشناست
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      11 0
      آقای ظریف، اطرف شما پر از گاندوست
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      8 0
      لطفا گاندو 3 را هم بسازید
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      خود ظریف ابر گاندو است
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    15 0
    خدا بر همه چیز آگاهست.این انقلاب انقلاب مهدیه و به سرانجام خواهد رسید و افرادی همچون روحانی و ظریف و . ....حاکمانی هستند که در تاریخ اسلام زیاد بوده اند خدا کره زمین رو بی هدف نیافریده طبق برنامه در حال حرکته
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    18 1
    باید روی موشک می نوشیم زیبا کلام لطفا حرف مفت نزن فکت ببند خخخ
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      8 0
      مرگ بر اسرائیل
  • FR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 0
    اتفاقا یک انقلاب تکمیلی دیگری در جهت دور انداختن اصلاح طلبهای وطن فروش برانداز بهترین راه حل برای رفع مشکلات کشور است ! مرز بندی اصلاح طلبان هم با براندازان خارج نشین از بین می‌رود
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    8 0
    بعدازاین روی موشکها بنویسندمرگ براصلاح طلبان لیبرال ودوست اسرائیل
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 0
    این افراد خیلی خوب خودشون رو لو میدن، یکجا میگن منتقدین با رژیم صهیونیستی متحد شدنه، بعد اعتراض میکنن چرا بر علیه رژیم صهیونیستی روی موشک شعار نوشتیمه، اینجاست که بگیم اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل در ایرانند.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 0
    این صوت سخنان مم جواتی کاملا برنامه ریزی شده ست، که ثبت نام بکنه بعد ردصلاحیتش کنن، بگن بخاطر این صوت رد صلاحیت شده، تشویش ایجاد کنن
  • DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 0
    **بیجاکلام: چرا روی موشک نوشتید «اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود»؟! روش باید مینوشتید ای موشک که میروی بسویش از جانب صادق ببوس رویش.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 1
    لعنت بر جنگ طلب و فتنه گر
  • SE ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 0
    اینبا مینویسیم مرگ بر زیباکلامها
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 0
    لطفا مراقب انحراف در خبر باشید . اشنا می گه اینها قبل از عید ضبط شده . دوباره اشنا میگه از همه وزرا حدود هفت ساعت مصاحبه داریم . این یعنی وقتی مردم مظلوم در صف مرغ ، کرونا و بورس ورشکسته و بحرانهای کشور بودند ، وزرای سرخوش داشتند هفت ساعت ، هفت ساعت ، خاطره تعریف می کردند. مرد ، تو رو خدا برای انتخابات اتی هوشیار باشید . درست انتخاب کنید ...
  • قرچک IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 0
    آقای زیباکلام اینک شما میید چرا روی موشک نوشتید «اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود کاملا درسته باید اول می نوشتند که نوچه ها و خادمان امریکا و اسرائیل در داخل کشور باید حذف شوند و بعد باید می نوشتند که اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود
  • ن خ IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    7 0
    بعضی وقتها فکر میکنم مزدورکلام از روی نافهمی حرف میزنه
  • DE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 0
    ای لعنت به این خائنین به شهدا
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 0
    زشت کلام وآقای نا آشنا تقی زاده های عصر حاضر
  • ناشناس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 0
    این بدکلام راببندن به یه موشک بفرستن اسرائیل براهمیشه بمونه اونجا
  • ناشناس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 0
    این بدکلام بدریخت رو ببندن به یک موشک حواله کنند برای ا...ش که اسرائیل باشه
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 5
    مرسی دکتر ظریف
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 0
    زیبا کلام اصلا آدمه که هی اسمش رو میارید؟
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 4
    کسی که به روسیه اعتماد نداره یه وطن پرست واقعیه
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 2
    اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود(امام خمینی ) هرکس غیر ازین فکر کند با راه وروش امام خمینی (ره )ورهبری در تضاد است
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 0
    انشا الله بزودی با آمدن دولت انقلابی افساد طلبان برای همیشه از صحنه سیاسی محو خواهند شد.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 0
    این جماعت فتنه گر برای کسب قدرت ، تا انتخابات اگر شده با صهیونیستها هم دست به یکی می شوند. هرگز به این جماعت اعتماد نکنید. ملت هوشیار باش بار دگر گول نخوری.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 0
    فصل ریزش و غربال رسید همه دارن ذات خودشون رو نشون میدن منافقین به کفار تبدیل شدن
  • FR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    اصلاح طلب نیستم ولی موافقم این یعنی چه
  • ,اصغر IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 0
    جناب زشت کلاغ بایستی روی موشک اسم شماواین افسادطلبان هم نوشته شودتااین مملکت ازدست
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    مطمئن بودم مطمئن‌ تر شدم که در برنامه ریزی صهیونیسم و شیطان بزرگ آمریکا برای ترور سردار بزرگ ایران و اسلام و جهان دست این خائنین داخلی به خون شهید سلیمانی آغشته است چون مانع رسیدن این وطن فروشان به قدرت و منافع مادی میشد
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    فقط نگاهی به حماسه هائی که در یمن در حال وقوع هست . مردمی تحت محاصره شدید همراه با سختی هائی که شاید برخی در جای دیگر به چند روز توان تحملش را ندارند . اما این مردم با خلوص و ایمان قلبی شعار نفرین بر اسرائیل جز اساسی تاکیدات بر مقاومتشان هر دم و ساعت است و اسرائیل را تهدید به زدن مراکز حساس آنها میکنند . برخی باید خجالت بکشند که ایران الگوی نیروهای مقاومت بخاطر اذعان سیاست اسلامی انسانی خود از جمله اتفاقات جدیدی که در سرزمین های اشغالی فلسطینی در حال رخ دادن است که بسیار اهمیت دارد . مورد نظر و توجه بوده و هست . برخی با ژست های روشنفکری ( که خود محل مناقشه و بعضا تفریح شده . اهل تدبر با تفکر خود اگر مرض نداشته و سلامت فکر و هوی و هوس داشته باشه . خود را اصلاح میکند . نه اینکه مرغ او یک پا دارد و از سر لجبازی و درون گرداب سرگردانی باشد) اظهار فضل میکنند و برخی دیگر در موقعیت های فراهم شده با تاسف بسیار آب به آسیاب دشمن ریخته . و با اعمال و گفتارشان سبب خسران بزرگ که باید و انتظار است بدون گذشت . نه تنها بخاطر کشور بلکه اسلام عزیر . حتما پیگیری قضائی صورت گیرد . زیرا برخی علیرغم فرصتی برای تنبه و درس گرفتن و اصلاح خود .توهم برشان داشته و ضررهای ناروا و دشمن شاد کن که با جانفدائی ها حاصل شده ببار آوردند . خدا آخر و عاقبت ما را ختم بخیر کند . و ما را بخود وا نگذارد . جز بخودش و رضایتش .
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    از حزبی که برای آزادی همجنس بازی در آمریکا جشن میگیره انتظار بیشتری نمیره
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 4
    معلوم شد سردارا کی شهید کرد چرا اگر سردار نبود ناموس مردم دست داعش بود
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    چقدر نیزه ها، تیرها، قساوتها، فریبکاریها در پشت لبخند ها پنهان میشود.... شرم بر انهایی که بعد از شهادت سردار دل و جان ایرانیان، به هر قیمتی میخواستند خود را از دوستان سردار وانمود کنند... یک سلول پر برکت، مقدس، شجاع و با تدبیر سردار می ارزد به هزاران سیاستمدار "بی تدبیر" و "نا امید کننده"
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    برای این که لیبرالیسم جایی دراین مملکت نداره
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر درسال ۸۸ سران فتنه محاکمه می شدند اگر خا ئنین دوباره تایی نمی شدند این اتفاقات نمی افتاد اگر کسی درپستی اختیار ندارد پس غلط میکنه برا گرفتن اون پست سر ودست میشکنه ظریف هم بداند که نمی شود روی مهتاب گل مالید وان را پنهان کرد با این حرفها سردار دلها از چشم ما نخواهد افتاد و ظریف عزیز نخواهد شد
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    از وین چه خبر؟ #محمدصادق_کوشکی در این چند روزی که دوستان با قدرت و غیرت کامل، مشغول پاسخگویی به مطالب ظریف در مصاحبه محرمانه بودند، جناب «عراقچی» در کمال سکوت و بدون کمترین مزاحمتی سرگرم ادامه مذاکرات « وین» بودند و هیچ کسی هم از روند مذاکره و موضوعات مطرح شده خبردار نشد! عزیزان مجلس هم که قرار بود مراقب مذاکرات وین و نتایج آن باشند تا مانع خلق « برجام 2» توسط جناب عراقچی شوند، بی خیال مذاکرات وین شده و دنبال احضار ظریف و سوال یا استیضاح او افتاده اند...... ظریف هم پس از افشای مصاحبه، به سفر خارجی رفته و هنوز برنگشته..... هفته پیش رو هم مصادف با شب‌های قدر است و آبها از آسیاب می افتد و عراقچی هم پس از بازگرداندن آمریکا به برجام و انجام ماموریت، در کمال سکوت به تهران باز می گردد و دوستان خودی هم دلخوش از این که حق ظریف را کف دستش گذاشته اند، مشغول دعواهای انتخاباتی می شوند و....... نتیجه این که به برکت «ماجرای ظریف» ، حواس همه از «مذاکرات عراقچی» پرت شد و او توانست بدون مزاحمت، ماموریتش (احیای برجام) را انجام بدهد. به فرمایش معصوم، مومن باید باهوش و زیرک باشد و از یک تهدید دوبار آسیب نبیند! نکند دوستان خودی دچار ضعف ایمانند که هر بار با ترفندهای «آشنا» حواسشان از مسائل اصلی و جاری پرت می شود!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس