کد خبر 1208899
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
دیدار ظریف با فواد حسین

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای عراقی در بغداد از نقش مهم عراق در منطقه استقبال کرد و گفت: امیدواریم با ایفای این نقش توسط برادران عراقی شاهد تحولات مثبت در این کشور باشیم.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر امروز به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی و در دومین مقصد سفرش به منطقه و پس از رایزنی با امیر و وزیر خارجه قطر، وارد بغداد شد، با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

ظریف در بدو ورود به عراق: ایران و عراق از هر جهت به هم پیوسته‌اند

رئیس دستگاه دیپلماسی در این دیدار با اشاره به حادثه روز گذشته در بیمارستان الخطیب در بغداد اظهار داشت: به دولت و مردم عراق به دلیل بیمارستان تسلیت می‌گویم و با خانواده کسانی که در این فاجعه جان خود را از دست دادند، همدردی کرده و برای شفای عاجل مجروحان دعا می‌کنیم. 

وی گفت: امیدواریم ماه رمضان ماه برکت و رحمت و دوستی برای مردم منطقه باشد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: از نقش مهم عراق در منطقه استقبال می‌کنیم و امیدواریم با ایفای این نقش توسط برادران عراقی شاهد تحولات مثبت در منطقه باشیم.

ظریف افزود: یک بار دیگر از شما برای مهمان نوازی سپاسگزاری می‌کنیم و خیلی خوشحالم شما و دوستان را در وزارت خارجه عراق ملاقات می‌کنم.

وزیر امور خارجه همچنین در بدو ورود به بغداد با بیان اینکه ایران و عراق از هر جهت به هم پیوسته‌اند، گفت: مایل به گسترده‌تر شدن نقش عراق در منطقه هستیم. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است امروز در بغداد با مقامات و احزاب عراقی دیدار کند و فردا هم به منطقه کردستان عراق سفر و با مقامات این منطقه نیز گفت‌وگو کند.

ظریف دیروز نیز سفری به دوحه داشت و با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    ظریف؛ وزیر امور خارجه همچنین در بدو ورود به بغداد با بیان اینکه ایران و عراق از هر جهت به هم پیوسته‌اند، گفت: مایل به گسترده‌تر شدن نقش عراق در منطقه هستیم. انقدر جایگاه ایران رو خوار و ذلیل کرده اند که حالا بهد از غرب به ایجاد رابطه و مذاکره با رژیمهای فاسدی چون امارات و عربستان به التماس افتاده اند.این دولت رذل با همه عناصر وطن فروشش کی محاکمه و مجازات میشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس