روحانی و ظریف - نمایه

جریان سیاسی که ظاهرا به انتخابات خرداد 1400 به چشم «تنازع بقاء» و جدال «مرگ و زندگی» می‌نگرد، برای نجات تنها «دستاورد» خود، یعنی «برجام»، دست به یک حرکت انتحاری زده است.

سرویس سیاست مشرق- در اولین واکنش رسمی دستگاه دیپلماسی به فایل صوتی منتشرشده از مصاحبه جواد ظریف که برای اولین بار در شبکه سعودی ایران اینترنشنال بخش‌هایی از آن پخش شد، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در اولین ساعات بعد از پخش قسمتی از اظهارات ظریف، واکنش نشان داد و در مصاحبه با رسانه‌ها مدعی شد:

"فایل صوتی منتشرشده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفت‌وگوی داخلی ۷ ساعته است که به‌هیچ‌وجه منعکس‌کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفت‌وگو به‌تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصربه‌فرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست."

خطیب زاده با بیان این ادعا که دوستی دیرینه و قرابت‌های دکتر ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود:

" این گفت‌وگو صرفاً برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشرشده است."

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟

پیش از هر چیز، باید این نکته روشن و موکد باشد که برخلاف اظهارات خطیب‌زاده، این مصاحبه دقیقا با هدف انتشار ضبط شده و هم مصاحبه‌شونده و هم مصاحبه‌کننده از انتشار آن آگاه بودند. فقط همین بخش از گفتگو، به خوبی این ماجرا را عیان می کند:

در ثانی، باز هم خلاف سخنان خطیب‌زاده، اصولا و اساسا کل این مصاحبه ترتیب داده شده تا سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سپاه پاسداران و کلیت نظام را در جایگاه متهم بنشاند. جریان سیاسی که به انتخابات خرداد 1400 به چشم «تنازع بقاء» و جدال «مرگ و زندگی» می نگرد، برای نجات تنها «دستاورد» خود (بلکه هویت و ماهیت خود)، یعنی «برجام»، دست به یک حرکت انتحاری زده است. این حرکت انتحاری قرار است هم تقصیر ثمر ندادن درخت برجام را (که اصولا برای ثمر ندادن غرس شد!) به گردن نظام و نماد انقلابی‌گری یعنی شهید قاسم سلیمانی بیاندازد و هم با موج تبلیغاتی ایجاد شده، برای مذاکرات و زد و بندهای احتمالی در وین سوخت تبلیغاتی تامین کنند.

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟
استقبال رسانه روباه پیر استعمار از دعاوی ظریف

شبکه نفوذ، به نمایندگی از شبکه زرسالاران جهانی و نظام سلطه، در طول عمر انقلاب (به ویژه با عبور از دوران تثبیت در دهه 60)، به گونه‌ای توطئه‌های خود را علیه نظام و انقلاب طراحی کرده که در هر وضعیت حاصل شده از اجرای آن توطئه، نظام بدون ضربه و تخریب باقی نماند.

فایل صوتی مصاحبه‌ای منتشر می شود؛ سپاه و نظام مقصر اصلی به ثمر نرسیدن برجام معرفی می شوند؛ به واسطه اظهارات ضدامنیت ملی ظریف و انتشار این مصاحبه، ظریف صلاحیت خود را برای حضور در انتخابات از دست می دهد. با همکاری تنگاتنگ و مسبوق به سابقه رسانه‌های داخلی و شبکه‌های فارسی‌زبان معاند(که توسط یک اتاق فکر مشترک سرخط می شوند)، ظریف در نقش «شهید مظلوم» افشاگری خود علیه سپاه و نظام معرفی می شود؛ امتیاز و منافع این تصویرسازی و کارزار رسانه‌ای حول آن و حتی حمایت شخص ظریف، به کیسه کسی می رود که به عنوان نامزد اصلی «جریان تغییر»، در آب نمک خوابانده شده است. نکته این‌جاست که در پازل‌هایی که از سوی شبکه نفوذ طراحی می شود، افراد صرفا مهره هستند و مهم «برنامه» است که باید به ثمر بنشیند. از نظر طراحان «برنامه»، این که نامزد مورد نظر کدام تابلوی سیاسی دارد(اصلاحات، اصولگرا، اعتدالی و...) در وهله نخست اهمیت نیست، بلکه مهم آن است در پازل طراحی شده برای پسا 1400، سرفصل‌های ابلاغی را پیش ببرد و از هر جهت، میراث‌دار همین دولت کنونی باشد.

وضعیت دوم(با احتمال کم‌تر) آن است که حاکمیت به هر دلیل، آن برخورد سنگین و سخت را با عاملان این توطئه صورت ندهد و حتی ظریف رد صلاحیت نشود و همچنان در جایگاه مذاکره‌کننده ارشد باقی بماند. این به مفهوم آن است که حاکمیت از خطوط قرمز مصالح کشور عقب نشسته و موضع استحاله‌طلبان قوی‌تر از پیش است. در نتیجه با همین دست‌فرمان و با شدت و حدت بیشتری حمله و هجمه به نظام را به قصد وادار کردن به تسلیم در مذاکرات پی خواهت گرفت. همین خط تبلیغاتی و حمله مستقیم به نظام در انتخابات هم ادامه می یابد و ظریف و یا هر گزینه دیگر مطلوب آن جریان، با سوار شدن بر موج یک دوقطبی عمیق (حتی شدیدتر از سال 96) به روز انتخابات می رود.

و البته یک هدف دیگر هم برای شبکه نفوذ در این سناریو وجود دارد که همانا تخریب سرمایه «نمادین» نظام و انقلاب و سپاه، یعنی شهید قاسم سلیمانی است. این افراد به زعم خود هدفشان را این‌گونه دنبال می کنند که آن شهید بزرگوار را (به نمایندگی از نظام)، مسوول منتفع نشدن ملت از «ثمرات» برجام جلوه دهند که تازه گوش به فرمان «مسکو» هم داشت و «شرق‌زده» بود. به هر حال ضربه روانی که نظام سلطه، شبکه نفوذ و غرب‌پرستان داخلی از «خون» سلیمانی خوردند و عصبانیت از تبدیل تشییع پیکر او به یک حماسه ده‌ها میلیونی بی نظیر در میثاق با اهداف و آرمان‌های او (که همان آرمان‌های انقلاب بود)، باید به نوعی تخلیه شود.

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟

در هر حالف این مساله در جای خود جای بررسی جدی دارد (اگر اراده‌ای برای بررسی جدی باشد!) که چگونه در عمر 8 ساله دولت اعتدالی، همیشه در بزنگاه‌های حساس، اتفاقات خاص از نوع انفجار، ترور، دزدی اسناد و درز فایل‌های محرمانه رخ می دهد؟ چرا درست زمانی که طرح هسته‌ای مجلس برای خروج از رکود و انفعال در برابر پیمان‌شکنی غربی‌ها و متعهد کردن دولت روحانی به عکس‌العمل واقعی، کاملا جدی و عینی شد و دولتی‌ها به شدت در برابر آن موضع گرفتند، دانشمند هسته‌ای و یک فرد کلیدی این حوزه، شهید محسن فخری‌زاده (علی‌رغم پیش‌آگاهی‌های نهادهای مسوول) ترور شد؟ چطور مقارن با از سرگیری «مذاکرات» برجامی در وین، در تاسیسات غنی‌سازی ما در نطنز، با فاصله کم‌تر از یک سال از انفجار قبلی، انفجاری مهیب‌تر صورت می گیرد؟ و حال چگونه است که بعد از واکنش‌های تند و عتاب‌آاود وزارت خارجه به انتقادهای وارد شده به روند مذاکرات در وین، به ناگاه فایل صوتی مصاحبه ظریف (که در واقع کیفرخواست برجامی علیه نظام است) به رسانه وابسته به سعودی درز می کند که مدیر آن، علی اصغر رمضان‌پور، معاون وزارت ارشاد اصلاحات و از منابع قدیمی یک محفل امنیتی آلوده در داخل کشور است؟

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟

در این مجال، قصد نداریم وارد بررسی و تحلیل ادعاهای شاذ، بی‌پایه و ماکیاولیستی ظریف علیه سردار شهید، سپاه پاسداران و کلیت نظام شویم، چرا که در مجالی مستقل و مفصل به آن خواهیم پرداخت. اما چند نکته علیه دعاوی ظریف شایان ذکر است.

بنا بر اظهار و اذعان اعضای تیم مذاکره‌کننده، از جمله ظریف و عراقچی، و همچنین گلایه‌های رهبر معظم انقلاب در چند نوبت، نه تنها شروط 9 گانه نظام در مذاکرات برجامی رعایت نشد، که از خطوط قرمز نظام هم عبور شد. کسی و کسانی که شروط ابلاغی و خطوط قرمز رهبر و راس نظام سیاسی کشور را یا با خبط و خطا، یا دلایل دیگر، زیر پا گذاشتند، آیا در مذاکرات خود گوش به فرمان فرمانده شهید نیروی قدس سپاه بودند(که قطعا واجد سیاستی مجزا و منفک از سیاست رهبری نظام نبوده است)؟

ظریف ادعا می کند که همواره دیپلماسی را خرج «میدان» (بخوانید سیاست‌های منطقه‌ای نظام) کرده است. سوال اساسی که اینجا به وجود می آید این است که آیا «برجام» هم مشمول همین رویه ادعایی بوده است؟

اگر پاسخ منفی است و برجام مشمول این ادعا نبوده، پس کل ادعاهای ظریف درباره این که مجبور بوده در دیپلماسی از فرمانده شهید تبعیت کند، مخدوش است.

اگر پاسخ مثبت است و برجام هم مشمول همان رویه ادعایی بوده (خرج دیپلماسی برای میدان)، پس به زعم ایشان قهرمان واقعی «برجام» نه ظریف و عراقچی و تخت‌روانچی و همه کسانی که سکه و حمایل از روحانی گرفتند، که شخص سردار قاسم سلیمانی بوده است! اگر برجام، که به دعوی ظریف، با خط‌دهی فرمانده نیروی قدس و خرج دیپلماسی به پای میدان حاصل شده، بد بوده، پس چطور به هویت و هستی و حیثیت دولت و وزارت خارجه تبدیل شده و هر کسی کوچک‌ترین انتقادی به آن بکند، از سوی دولتی‌ها «دلواپس»، «تخریب‌گر» و همدست نتانیاهو و ترامپ لقب می گیرد؟ اصولا چرا اصرار بر تکرار این اشتباه دارید؟

فراموش نمی کنیم در اوج سرخوشی و غرور ناشی از مذاکرات هسته‌ای، برای این که «دستاورد» عظیم آن‌ها احتمالا شریک پیدا نکند، رییس جمهور با صراحت اعلام کرد که «همه مسوولیت مذاکرات با من است».

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟

ظریف البته، اسمی از رهبری نظام نمی آورد، در حالی که کل این مصاحبه در جهت تخریب و تخطئه سیاست‌های کلان نظام در عرصه خارجی است و دوست و دشمن نیک می دانند که شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی سرباز رهبر انقلاب و مطیع اوامر نظام در عرصه «میدان» بوده است. بعد، همین چند روز پیش، بیانیه تند وزارت خارجه علیه منتقدان منتشر شد که به عنوان یک دلیل بر حقانیت خود، به برخی تعاریف رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده در سال 94 استناد کرده است.

البته کارنامه ظریف و طراحان کنش سیاسی برای او، در این زمینه از این ناجوانمردی‌ها کم ندارد. آن روزی که بعد از چند سال مقاومت جانانه و مردانه، در رویدادی به شدت نمادین و مهم، رییس جمهور سوریه به ایران آمد تا با رهبر معظم انقلاب و رهبر محور مقاومت، حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای، دیدار کند و این دیدار قرار بود جشن پیروزی مقاومت بر جبهه چندملیتی و صهیونیستی تکفیر باشد، محمدجواد ظریف با درز دادن خبر «استعفای» خود به رسانه‌ها، همه توجهات داخلی و بین‌المللی را به خود جلب کرد تا شیرینی این رویداد بررگ را در کام همه پایوران محور مقاومت تلخ شود و تصویر تاریحی بشار اسد را در آغوش مقتدای محور مقاومت مخدوش گردد.

کالبدشکافی یک طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟
تیتر خبیثانه و منافقانه روزنامه حامی دولت و وزارت خارجه در واکنش به سفر بشار اسد و فردای انتشار خبر استعفای ظریف

در پایان فقط در یک جمله باید گفت که اگر سیاست‌های «میدان» نبود، و اگر نبود ایثار مجاهدان هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای که در بدترین و سخت‌ترین شرایط و در نابرابرترین معادلات جهانی و منطقه‌ای و حتی داخلی، برای اعتلای قدرت و اقتدار ایران، جهاد کردند تا دست دولتمردان را برای دفاع از منافع ملی «پر» کنند (و البته بارها تیر و دشنه نفوذ و خیانت به جانشان نشسته است!)، وزیر خارجه جمهوری اسلامی شان و وزنی بیش از وزیر خارجه بورکینا فاسو و پاپوا گینه نو نداشت.

در دنیای جنگل‌گون که منطق آنارشی بر آن حاکم است و قواعد سخت و آهنین «واقع‌گرایی» تفسیرگر آن، دیپلمات‌های کشورهایی که در پشت خود مردان «میدان» نداشته باشند، نه طرف مذاکره قدرت‌های جهانی، که زینت‌المجالس هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 26
  • یه رهگذر IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    35 0
    یه طور گفته صوت هفت ساعته و توی این 4 ساعت مابقی تعریف و ... کرده انگار فیکس اون 4 ساعت نشسته هر چی لقب نیک درباره سردار سلیمانی عزیز بوده رو گفته !
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      16 0
      ما ساده دلیم و می پذیریم؛ اما به شرط پاسخ به یک سوال مهم: در این هفت ساعت روایت تاریخ و آسیب شناسی، مجالی نبود که چند ثانیه هم از آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان، به عنوان طراحان تله برجام و ناقضان حقوق ایران انتقاد کنید تا شنونده باور کند بیطرفید و غرض و مرضی ندارید؟!
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    11 0
    جز لاریجانی و خود این .... فرد دیگه ای هم دارن؟
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    22 0
    چه دروغ هایی، سردار داره می ره به جایی که هر لحظه امکان شهادت وجود داره، بعد از هواپیما بترسه، دروغگوی نارفیق
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    19 0
    چرا کسانی با نظام اسلامی مخالف هستند باید تایید شوند که این همه هزینه برای کشور بتراشند کی می خواهید دست این نفوذی های دشمن را کوتاه کنید
    • SE ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 0
      چون پیاده نظام آشوبگر کف خیابان دارند پس تایید می شوند. احمدی نژاد ندارد پس رد می شود.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    22 2
    ظریف 8 سال تلاش کرد ذات پر از کینه و حسادت خود را پنهان کند و عاقبت آشکار کرد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    17 0
    یعنی تو به جای end, کلمه lift، رو پذیرفتی تقصیر سردار سلیمانی هست، وقتی به دروغ میگی suspendتوی برجام نیومده تقصیر سردار سلیمانیه، وقتی مکانیزم ماشه(طبق این مکانیزم اگر آمریکا تعهداتش رو رعایت نکنه ایران حق شکایت نداره) توی برجام اومده تقصیر سرداره، وقتی شرمن توی مذاکره اشک میریزه و تو و تیمت از منافع ایران کوتاه میاین تقصیر سردار سلیمانیه، وقتی همه چیز رو توی برجام دادین و هیچ چیز نگرفتین تقصیر سردار سلیمانیه، وقتی امضای کری تضمینه تقصیر سردار سلیمانیه ووووووووووووووو..........، اف بر تو ای نارفیق
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      9 0
      تا حالا روحانی وظریف میگفتند که برجام تصمیم نظام بوده واصلاح طلبها هم این آهنگ رو گروه کر وار !!!! میخواندند.حالا ظریف میگه اصلا نظام بوده که برجام رو ناکار کرد! کدومشو راست گفته؟!
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    13 1
    فروشنده میخواد اقتصاد و هسته ایی رو که فروخت بندازه گردن مرد برنده میدان، اما نمیشه، دیپلماسی حقارت عامل برجام و خسارت محضه، و گرنه سردار سلیمانی ها اینقدر غیرت دارن که تن به این گونه خسارتهای محض ندن
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      8 0
      مرد میدان ،جانش رو داد ومرد دیپلماسی سکه طلا باران شد !
  • شهروند IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    14 0
    اشکال همه این تحلیل ها اینست که رخنه امنیتی و خرابکاری را به دستگاههای دولتی نسبت میدهیم و شناخت و ارزیابی غده چرکینی که سالهاست در مراکز مختلف (تحت نامهای ارزشی و غیر ارزشی و غربگرا و توان داخلی...)تکثیر شده اند را ضعیف میکند. انشاالله به برکت خون شهیدان این بحران از سر جمهوری اسلامی برطرف میشود، اگر همه در نظام عبرت بگیرند..
  • شواری نگهبان دقت دقت IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    14 1
    طراحی امنیتی - انتخاباتی/ چرا خرابکاری‌های هسته‌ای و درز اطلاعات در بزنگاه‌های برجامی رخ می دهد؟ چون مردم ما از سر احساس و نه از روی تعقل به نااهلان رای دادند!!! همان هایی که مرحوم امام تاکید داشتند نگذارید انقلاب در دست ناهلان بیفتد..اما مردم با رای به جریان نااهل بر سر کشور و ملت چه آوردند..
  • سوخته IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    قبل نظر دهی نیستند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 0
    فاتحه
  • ZA ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 0
    خب عزیز من به این گسل و دوقطبی دامن نزنید. سردار شهید که برای مردم ثابت شده هستند. به جای این حواشی به مردم کارنامه هشت ساله اینها رو یاد آور بشید. نباید تو زمین بازی چپ ها بازی کنیم.
  • DE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    10 1
    بخدا حرف و افشاگری بس است و زمان برخورد فرا رسیده ، خائنین وطن فروش مانند اراذل و اوباش آنقدر پررو شدند که علنا به وطن فروشی و خیانت خود افتخار میکنند و کک شان هم نمی گزد .. دادگاه انقلاب، محاکمه ، اعدام ، والسلام
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    17 1
    ننگ بر این دولت اصلاح طلب و مردم فریب
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 2
    تا این جماعت جا نشن، حالا حالاها باید هزینه بدیم!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 18
    ظریف بگوید: «در نظرسنجی جدید دانشگاه مریلند، محبوبیت من به زیر ۵۰ درصد سقوط کرده است و محبوبیت قاسم سلیمانی از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد ارتقا یافته است و این یعنی مردم ایران گزینه مقاومت را برگزیده‌اند و از شرایط پیش آمده ناراضی نیستند و من ظریف نیز اگر در این نظرسنجی شرکت می‌کردم، بین خودم و سلیمانی به سلیمانی رأی می‌دادم.» این حرف وزیرخارجه ایران را چگونه باید بفهمیم و ارزیابی کنیم؟.سال98
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      8 1
      این نفاق ظریف رو نشون میده.در ظاهر چیزی میگه و در باطن حرفی دیگری رو
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      3 1
      این نشون میده ظریف حسودیش شده به سردار دلها که ، اینقدر در دل مردم جا باز کرده ومحبوبیت خودش، سرابی بیش نبوده ،که با آشکار شدن گند برجام ،رو به افول گذاشته.
    • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      منافق غیر از این چه باید بگوید؟
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 0
    ظریف مرد میدان نبود روی مین رفت و منفجر شد.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    8 1
    قاسم سلیمانی سرباز ولایت بود. ظریف با این فایل صوتی به رهبری حمله کرده است.
  • SE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    7 2
    مردم سیفون اصحالات را خیلی وقته زده اند
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    8 1
    وندی شرمن عضو تیم آمریکا در مذاکرات برجام در کتاب خاطرات خود با عنوان «من ترسو نیستم» اینطور می‌نویسد: «ما موقعیت ارتشمان در خلیج فارس را تغییر دادیم و بمبی را در آنجا قرار دادیم که می‌توانست تأسیسات فردو را که زمانی مخفیانه فعالیت می‌کرد هدف قرار دهد تا بلکه بتوانیم دیپلماسی را با تهدید نظامی معتبر حمایت کنیم.» وی در جای دیگری تصریح می‌کند: «هیچ کشور دیگری ارتشی ندارد که چنین تهدید به زور باورپذیری را در خدمت به دیپلماسی فراهم کند.»
  • حسین PL ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    5 1
    امنیتیهای اخراجی های در این دولت جولان میدن و به هر کاری دست میزنند که به هدفشون برسند مصاحبه در دولت بوده و توسط همفکر خودشون بوده و قطعا درز اطلاعات و ارتباط با شبکه وهابی تصمیم خود اینها بوده و هر کدوم از این موارد جرم اقدام علیه امنیت ملی محسوب میشه و اگر توسط یک فرد عادی مثل من و شما انجام میشد سالها زندان داشت، اگر برخورد قضایی نشه واقعا جای تاسف خواهد داشت
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    8 0
    واقعن باورم نمیشد از ظریف چنین بی‌معرفتیی! نامه شهید سلیمانی برای استعفای ظریف یادم نرفته... چقد مهربانانه و برادرانه برای ظریف نوشته بود...
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 1
    شخصی مانند ظریف که به قول خودش سالیان طولانی در سازمان ملل بوده و نماینده ایران است و گریند کارت آمریکا دارد البته از این گریند کارت ها مسئولین بسیار دارند و با اون تفکرات تحقیر آمیز غربگرایانه و ارباب منشانه چطور وفادار به ایران اسلامی و انقلابی باشند اگر به این ایدئولوژی وفادار باشند باید تعجب کرد، لابد ناراحت بوده که بجای سلیمانی من باید من صحبت می کردم من رئیس دیپلماسی هستم نه اون، اگر این جوری باشد این هم از دیکتاتوری بودن این شخص است مانند ورود بشار اسد به ایران که از شدت ناراحتی خواست استعفا بده و گفت با من هماهنگ نشده است. تمام این ها برای آمادگی برای امضای برجام های بعدی است یعنی موشکی و منطقه ایی و بعدها در مناظرات داد بزنن بزارید ما به جای یک منطقه با تمام دنیا (آمریکا و چهار کشور کوچک اروپایی) تعامل داشته باشیم، خدایا کی از این تفکرات غرب زده و تحقیر آمیز ده چهل و پنجاهی راحت می شیم، بعضی این ها عمر نوح دارند به ما ده شصتیا و هفتادیا رحم کن!
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 0
    حقایق جالبی را بیان کرده اید متشکریم
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 1
    عجب! حضرت آقا هشدار داده بودند که مواظب باشید جای جلاد و شهید را عوض نکنند. ببین چقدر بی چشم رو هستند این برجامی ها علنا دارند ...
  • 313 IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 1
    اینا خودشون بیشتر از همه فهمیدن که از مذاکرات وین هم آبی براشون گرم نخواهد شد این فایل رو منتشر کردند که افکار عموی رو از سمت خودشون به سپاه و سردار عزیز منحرف کنند و اما (و مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین)
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 0
    این ها باید تاریخ بخوانند تا بفهمند آمریکا در تاریخ ۲۰۰ ساله‌ی خودش به هیچ پیمانی پایبند نبوده. اساسا عهدشکنی بخشی از تاریخ و ارزش‌های آمریکایی هست
  • حسن IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 1
    این افراد چه کینه های با سردار داشتند چرا
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 6
    اصولگرایان از طریق تخریب دیگران می‌خواهند قدرت مطلقه باشند ولی نهایت 10 درصد رای دارند چون نیروی کارا ندارند مگر احمدی نژاد را فراموش کردید
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 0
      خخخخخ جک با مزه ای بود
  • رضا IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 1
    چند نکته : 1- الان بهتر می فهمم که چرا نطنز در کمتر از 1 سال دو بار منفجر شد حالا بهتر معنی نفوذی کی وکجاس روشن میشه 2- این کار ادرس غلط دادن به ملت و انحراف اذهان انهاس و ادرس راه به دشمن دادنه 3- فرار از عملکرد ضعیف و سراسر اشتباه دولت و وزارت امور خارجه 4- این ها همه خائن به مردم و مملکتن و باید محاکمه و به اشدت مجازات برسن
  • DE ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 5
    زنده باد رئیس جمهور عزیز و محبوب ایران آقای روحانی همراه با تیم زحمتکشان مخصوصا آقای عراقچی که با صبر و حوصله و از خودگذشتگی جلوی جنگ، درگیری و تنش را در منطقه می گیرند و استقلال ایران را بدون خونریزی به چالش می کشند و حقو حقوق ایران را نابود می کند. ایران به موشک احتیاج ندارد ایران خدا دارد و خداوند در این 8 سال پشت و پناه حکومت ایران بوده ای کاش رئیس جمهور عزیز و محبوب ایران آقای روحانی می توانست 8 سال دیگر ریاست جمهوری ایران را به عهده بگیرد. شاید مجلس بتواند مدت رئیس جمهور اقای روحانی را 8 سال دیگر تمدید کند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    «در دنیای جنگل‌گون که منطق آنارشی بر آن حاکم است و قواعد سخت و آهنین «واقع‌گرایی» تفسیرگر آن، دیپلمات‌های کشورهایی که در پشت خود مردان «میدان» نداشته باشند، نه طرف مذاکره قدرت‌های جهانی، که زینت‌المجالس هستند.» این جمله را همه قبول دارند و اینکه این فایل صوتی نباید منتشر می شد هم صحیح ولی لطفا کم کاری های امنیتی خود را در نطنز به گردن ظریف نیاندازید
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    ای که با دوستان زمختی و با دشمنان ظریف! بندها را به آب داده ای و میطلبی حریف؟ #دیپلماسی التماسی #خنجر از پشت نارفیق #ماستمالیزاسیون ظریف
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    #محمدصادق_کوشکی در این چند روزی که دوستان با قدرت و غیرت کامل، مشغول پاسخگویی به مطالب ظریف در مصاحبه محرمانه بودند، جناب «عراقچی» در کمال سکوت و بدون کمترین مزاحمتی سرگرم ادامه مذاکرات « وین» بودند و هیچ کسی هم از روند مذاکره و موضوعات مطرح شده خبردار نشد! عزیزان مجلس هم که قرار بود مراقب مذاکرات وین و نتایج آن باشند تا مانع خلق « برجام 2» توسط جناب عراقچی شوند، بی خیال مذاکرات وین شده و دنبال احضار ظریف و سوال یا استیضاح او افتاده اند...... ظریف هم پس از افشای مصاحبه، به سفر خارجی رفته و هنوز برنگشته..... هفته پیش رو هم مصادف با شب‌های قدر است و آبها از آسیاب می افتد و عراقچی هم پس از بازگرداندن آمریکا به برجام و انجام ماموریت، در کمال سکوت به تهران باز می گردد و دوستان خودی هم دلخوش از این که حق ظریف را کف دستش گذاشته اند، مشغول دعواهای انتخاباتی می شوند و....... نتیجه این که به برکت «ماجرای ظریف» ، حواس همه از «مذاکرات عراقچی» پرت شد و او توانست بدون مزاحمت، ماموریتش (احیای برجام) را انجام بدهد. به فرمایش معصوم، مومن باید باهوش و زیرک باشد و از یک تهدید دوبار آسیب نبیند! نکند دوستان خودی دچار ضعف ایمانند که هر بار با ترفندهای «آشنا» حواسشان از مسائل اصلی و جاری پرت می شود!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس