کد خبر 1208152
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
سران قوا

جلسه سران سه قوه روز دوشنبه برای تصمیم‌گیری برای بورس برگزار می‌شود. با توجه به تصمیم‌ها و جلسه پیش روی سران سه قوه باید دید حمایت‌ها از بازار همچنان ادامه دارد یا خیر؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، قرار بود جلسه سران سه قوه هفته گذشته برگزار شود که به تعویق افتاد و به دوشنبه (۶ اردیبهشت) موکول شد. اکنون سازمان بورس، کارشناسان بازار سرمایه و همچنین سهامداران به دنبال برگزاری و نتایج این جلسه هستند.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه با اشاره به جلسه سران قوا معتقد هستند اگر از این جلسه نتیجه نهایی و موثری منتشر شود، می‌تواند در بازار موثر و عامل تحرک باشد اما تاثیر آن در بلندمدت اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

آدرس خطا برای احیای بازار سهام

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه درباره اثرات جلسه سران قوا گفت: بنابر شرایطی که در بازار وجود دارد و با توجه به جلسات و نتایجی که در هفته‌های گذشته مشاهده کردیم، اگر نتیجه‌ای از این جلسه به دست بیاید، مدت زیادی زمان می‌برد تا در بازار اثرگذار باشد.

درباره تاثیرات احتمالی جلسه سران سه قوه در روند بازار، مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است اثرگذاری این جلسه به نوع اخباری بستگی دارد که از آن به دست می‌آید و مدت طولانی برای اثرگذاری در بازار نیاز دارد.

مریم محبی درباره اثرات برجام در بازار سرمایه توضیح داد: اگر احتمال امضای برجام دوم را با تمام نتایج مثبت آن در نظر بگیریم، با وجود تمام فاکتورهای مثبتی که برای اقتصاد و بازار دارد، زمان زیادی نیاز است تا تاثیری بر بورس داشته باشد.

اگرچه برخی از کارشناسان می‌گویند شرایط بورس بهتر می‌شود اما شرایط چندان مطلوب نیست. در معاملات امروز (شنبه) تعداد نمادهایی که افت قیمت داشتند بیشتر از نمادهای با رشد قیمت است. سهم حقیقی‌ها از فروش‌ بیش‌ از سهم آن‌ها از خرید است. خروج نقدینگی توسط سهامداران حقیقی افزایش یافته و این عوامل نشان‌دهنده نبود اعتماد سهامدارن به بازار است.

بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه در آستانه برگزاری جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با صدور بیانیه‌ای، راهکارهایی را برای بهبود وضعیت بازار سهام و خروج از بحران کنونی ارائه کردند.

 نامه سهامداران به سران قوا

در این نامه، راه‌های متعدد اعتمادسازی و تقویت سرمایه‌گذاری و همچنین پیشنهادهای عملیاتی برای برون‌رفت از شرایط کنونی ارائه شده است. حمایت از تولید، تعدیل نرخ ارز، کنترل نرخ سود سپرده‌های بانکی و تخفیف در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها از جمله درخواست‌هایی است که در این نامه ذکر شده است.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیازمند صبوری است. سیاست‌های تشویقی که در چند وقت اخیر صحبت‌های زیادی از آن‌ها شده و در نامه اخیر فعالان بازار سرمایه به سران سه قوه هم آمده است، یکی از ابزارهایی است که به عنوان محرک در کنار عوامل موثر دیگر از آن یاد می‌شود. اگر این عوامل و تصمیم‌ها اجرایی شود می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد و بازار سرمایه باشد.

اما آیا خروجی این جلسه می‌تواند بر روند بورس اثر بگذارد؟

منبع:تجارت‎‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نظر یافته IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 0
    بابا بورس رو تعطیل کنید همدیگر رو بوس کنید ملت هم علاف نکنید همتون بازنشسته بشید برید یک کم استراخت کنید ملت رو هم به حال خودش واگذارید ، به بهترین شکل مشکل خودشو حل می کند شما مسئولین دین تان را به مردم ادا کرده اید .والا بلا خداوند هم از شما عزیزان بسیار راضی است دیگر فرشتگان دست راست شما کاغذ و جوهر برای نوشتن اعمال نیک شما ندارند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 0
    مثل تمام موارد قبلی قطعا بله!!!
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    جلسه فایده ندارد وقت عمل هست .تصمیمیم بگیرند به سهام داران حقیقی که نفرختن در یک سال گذشته وکمک به تولید کردند به همان تعداد سهم افزایش دارایی بدهند.تا کمی دردهاشون کم بشه همین تصمیم را هم برای سال در جریان بگیرند.......شرکتها خوب سود کردند نمونش خودروسازها وسیمانی ها و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس