کد خبر 1207675
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۵
تنش های آمریکا و چین و اقدام پکن برای شکستن اتحاد‌های واشنگتن

روابط چین و آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن وارد مرحله ای جدید شد.

به گزارش مشرق، چین پس از ناکامی در متقاعد کردن آمریکا برای تغییر رویکرد از رقابت به همکاری، با افزایش روابط خود با شرکای منطقه ای، در تلاش است اتحادهای ضد چینی آمریکا را خنثی کند.

به گزارش «رویترز»، پکن همزمان با افزایش روابط خود با ایران، روسیه و دیگر کشورهای منطقه و اعمال تحریم ها، قصد دارد با اتحادهایی که واشنگتن علیه این کشور ایجاد کرد، مقابله کند.

بیشتر بخوانید:

رزمایش ضدچینی ژاپن با آمریکا و فرانسه در جنوب این کشور

در حالی که تحلیگران و دیپلمات‌ها از افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» خبر می‌دهند، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای تاکید کرد که چین در راستای خنثی کردن تلاش‌های ضد چینی آمریکا تلاش می‌کند و امیدوار است که کشورهای طرف قرارداد با آمریکا، منافع خود را به خوبی در نظر داشته باشند.

چین در این راستا، ارتباط‌های خود را با کشورهای منطقه تقویت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به دیدار وزرای خارجه چین و روسیه با موضوع ایستادگی در برابر ایدئولوژی غربی، درخواست از اتحادیه اروپا برای استقلال در تصمیم گیری، تبادل پیام رییس جمهور چین با رییس کره شمالی اشاره کرد.

در مقابل بایدن در قبال چین از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، پیروی می‌کند و با استراتژی تمرکز بر اتحاد همچنان بر چین فشار می‌آورد.

دیدار با نخست وزیر ژاپن، اعمال تحریم علیه چین با هماهنگی اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا، همراهی با ۱۰ کشور برای متهم کردن چین به انتشار اطلاعات ناقص در مورد منشا کرونا، مشارکت با آلمان، انگلیس، هلند، کانادا و فرانسه برای اعزام کشتی به دریای مورد مناقشه چین جنوبی و اتخاذ روش هماهنگ با متحدان در مورد شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، از جمله اقدام‌های ضد چینی آمریکا هستند.

به نظر می‌رسد پکن پس از اقدام‌برای متقاعد کردن واشنگتن به این که همکاری از رقابت بهتر است، در تلاش است آمریکا را متوجه این موضوع کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 3
    چین یعنی کرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس