کد خبر 1207271
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

به گزارش مشرق، سید یاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی خود نوشت: 

آمریکایی‌ها با وقاحت تمام می‌گویند نمی‌پذیریم که ایران برداشته شدن تحریم‌ها را راستی‌آزمایی کند و سپس به تعهدات هسته‌ای اش بازگردد!

ایران یک بار همه تعهداتش را یکجا انجام داد و پس از راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نوبت به رفع تحریم‌ها توسط آمریکا رسید که به قول جناب آقای صالحی دبه درآورد و آقای روحانی نیز در سخنرانی شهریور ۹۵ خود در سازمان ملل متحد زبان به اعتراف و اعتراض گشود که "تعلل ایالات متحده در اجرای تعهدات قانونی‌اش در ماه‌های گذشته اشتباهی راهبردی است که باید فوراً جبران شود".

آمریکا اما بدعهدی‌هایش را جبران نکرد و پس از روی کار آمدن ترامپ، پس از اینکه آقای روحانی به خانم موگرینی تضمین داد در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران در این توافق خواهد ماند، واشنگتن با خیال راحت برجام را ترک کرد.

اینک به نقطه سر خط رسیده‌ایم. ایران همچنان به بسیاری از تعهدات برجامی خود پایبند است، تنها چیزی که از برجام نصیبش شده، ولخرجی‌های ده‌ها میلیارد دلاری با توهم رفع شدن تحریم‌ها و پول‌هایی است که بابت فروش نفت در بانک‌های خریداران بلوکه شده است؛ و والبته حفره‌های امنیتی به بزرگی فجایعی که در نطنز شاهدش بودیم.

امروز جمهوری اسلامی ایران یک شرط منطقی دارد و آن این است که نمی‌خواهیم یک بار دیگر تعهداتمان را تمام و کمال انجام دهیم و ۹ ماه بعد رئیس‌جمهورمان در سازمان ملل سخنرانی کند و از تعلل آمریکا از انجام تعهداتش شکایت به بی‌خاصیت‌ترین مجمع عالم ببرد! آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد و ایران پس از راستی‌آزمایی و مشاهده اثر این رفع تحریم‌ها به انجام تعهداتش بازگردد. ایران یک بار ثابت کرده است که در انجام تعهداتش صادق است و آمریکا نیز ثابت کرده است که به تصریح آقای روحانی اهل تعلل است.

باید گفت مخالف اصلی رفع تحریم‌ها کسی است که از سیاست راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها کوتاه بیاید. آقای روحانی اگر دغدغه رفع تحریم‌ها را دارد، باید با توجه به سابقه برجام، محکم بر سر سیاست راستی‌آزمایی که حرف قطعی نظام است بایستد. اما اگر با نیش و کنایه در پی کوتاه آمدن نظام از این سیاست باشد، بدانیم که بزرگترین مخالف رفع تحریم‌ها شخص آقای روحانی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    5 0
    دکتر یعنی روحانی به موگرینی گفته بود اگر آمریکا از برجام خارج بشه ، ایران به برجام پایبند میمونه؟! پس این همه گلایه روحانی از ترامپ تاجر مسلک! برا چی بوده؟! اصلا مگه برجام بزرگترین دستاورد سیاسی اصلاحطلبان و دولت روحانی نبود و مگه قرار نبود مشکلات اقتصادی مردمو حل کنه؟! پس روحانی چجور حاضر شد که روح و جسم برجام توسط آمریکا به فنا بره؟! اینا در خوشبینانه ترین حالت فاقد صلاحیت دولت داری
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    6 0
    و همین طور عبور از خط قرمز نظام که باید محاکمه شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس