کد خبر 1207149
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
واکسن

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:تاکنون دو میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده و ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکا در روزهای آینده در کشور تزریق می‌شود.

 به گزارش مشرق، علی ابرازه بعدازظهر امروز در مورد آخرین وضع واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور و مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: در ادامه گام‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا برداشته شد؛ گام پنجم واکسیناسیون عمومی است. سند ملی واکسیناسیون برای مقابله با کروناویروس تدوین و ارسال شده و دقیقاً بر اساس آن سند واکسیناسیون در حال انجام است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: حدود دو میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده و بر اساس سند ملی و بین استان‌ها بر اساس جمعیت تقسیم شده است. ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکا طی روزهای آینده در کشور تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر اساس آمار موجود یکی از بهترین دانشگاه‌ها در کشور در تعداد دزهای تلقیح شده است که بر اساس سند ملی واکسیناسیون و با کیفیت و دقت زیادی انجام شد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در انجام این واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر اساس گروه‌های هدفی که در اولویت‌های نخست بودند، به‌خوبی عمل کرده است.

ابرازه اظهار کرد: امیدواریم با افزایش واردات و تولید واکسن کووید ۱۹، اولویت‌های دوم، سوم و چهارم واکسیناسیون نیز در کشور انجام شود.

کارکنان وزارت بهداشت و درمان، جانبازان، پاکبانان و کارکنان آرامستان‌ها اولویت نخست واکسیناسیون کرونا بوده‌اند و سالمندان نیز در اولویت بعدی قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امید IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    گند آسترازنکا چند وقت دیگه تو ایران در میاد
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    قرار بود تا آخر هفته یک میلیون دوز تزذیق شود، دوباره به تعویق افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس