کد خبر 1206844
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده‌اند در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها در سطح بین‌المللی برای موافقت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس، انتخابات به تعویق خواهد افتاد. آن‌ها قرار است چند روز دیگر تصمیم نهایی را در این خصوص اعلام کنند. چند نکته در این خصوص شایان ذکر است:

 مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون درباره انتخابات فلسطین یا برگزاری آن در قدس اظهارنظری نکرده‌اند اما پلیس این رژیم به تشکیلات خودگردان اجازه نمی‌دهد هیچ رویداد سیاسی مانند گفت‌وگو یا کنفرانس‌های خبری از سوی نامزدها یا فعالان سیاسی در قدس برگزار شود.

 بنا به گزارش کمیسیون انتخابات، حدود ۶۳۰۰ نفر از ساکنان قدس شرقی که در مرکز شهر زندگی می‌کنند باید مانند انتخابات گذشته از طریق ادارات پست رأی دهند که نیازمند مجوز اسرائیل برای پذیرفتن برگه‌های رأی است. بقیه ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی در قدس شرقی، می‌توانند بدون اجازه اسرائیل در حومه‌های شهر رأی دهند.

اگر چه رأی این ۶ هزار نفر تاثیر ناچیزی در انتخابات دارد اما راه‌حل‌هایی برای مشارکت آن‌ها نیز بدون مجوز اسرائیل وجود دارد و این رژیم به دلیل ترس از شعله‌ور کردن تنش‌ها و نیز تلقی شدن به عنوان مانع انتخابات آزاد فلسطینی، در برخورد با آن‌ها محذوریت خواهد داشت؛ این راه‌حل‌ها عبارتند از: رای دادن این افراد در آن سوی دیوار حائل با نافرمانی مدنی و نقض محدودیت‌های رژیم، رأی‌دهی در مسجدالاقصی که مسئولیت ادراه آن با اردن است یا در مراکز دیپلماتیک کشورهای اروپایی.

 اما دو مسئله وجود دارد؛ نخست، برگزاری انتخابات در قدس اهمیت نمادین داشته و به معنای رد ادعای رژیم صهیونیستی بر قدس بوده و برگزاری انتخابات بدون مشارکت قدس به معنی پذیرش ضمنی ادعای رژیم است. دوم اینکه با توجه به شکاف در جنبش فتح و تردیدهای عباس در مورد نتایج، لغو انتخابات به دلیل مخالفت اسرائیل ممکن است صرفاً بهانه‌ای برای جلوگیری از شکست در برابر حماس باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    3 0
    اسقاطیل و انتخابات ؟؟ اینا مال این حرفها نیستن. بهترین و ماندگارترین اقدامشون در تاریخ پریدن با اسلحه تو خونه مردم و بیرون کردن صابخونه بوده !!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس