کد خبر 1206804
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
سیما سادات لاری

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دو واکسن برکت و پاستور اوایل تابستان به تولید انبوه می‌رسد.

به گزارش مشرق، سیما سادات لاری عصر چهارشنبه در بازدید از روند واکسیناسیون کرونا در گرگان اظهار کرد: داروی قطعی برای درمان کرونا وجود نداشته اما داروهایی که بتوانند کمک کننده باشند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. امروز واکسن برکت برای کارآزمایی سه بالینی فراخوان داده و واکسن پاستور هم طی روزهای گذشته فراخوان داده بود.

طبق گفته لاری واکسن پاستور هفت استان و واکسن برکت هم چند استان دیگر را پایلوت خواهد کرد.اوایل تابستان در صورت عدم مشکل در کارآزمایی بالینی سه، این دو واکسن به تولید انبوه خواهند رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: طبق برنامه فازبندی تزریق واکسن به گونه ای بوده که با واردات، گروه های مختلف واکسینه شوند.

لاری اعلام کرد: در ابتدا روند ورود واکسن از خارج کُند بود اما هم اکنون با قرادادهایی که منعقد شده پیش بینی می شود تا پنجم اردیبهشت کادر بهداشت و درمان، جانبازان، بیماران خاص و سالمندان واکسینه می شوند.

وی همچنین از اجرای طرح بستری موقت و درمان در منزل خبرداد و افزود: ایجاد بخش بیماران سرپایی هم بار بستری بیمارستان ها را کم خواهد کرد.

لاری گفت: همانند بیماران بستری در بیمارستان ها، هزینه بیماران بستری موقت یا درمان در منزل را بیمه تقبل می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: بیشتر نقاط کشور قرمز است و طی چهار هفته تعداد بستری‌های چهار برابر شد و هم اکنون شرایط خوبی نداریم و از مردم انتظار داریم که بیشتر رعایت کنند.

لاری با اشاره به روند کاهشی کرونا در مازندران و گلستان گفت: امیدواریم این روند کاهشی را حداقل در استان‌های شمالی داشته باشیم تا بتوان با کمک واکسیناسیون این بیماری را مدیریت کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    7 2
    اگر تا اون زمان هموطنی باقی مونده باشه.
    • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      0 2
      تماشاییه، چطور افسار مردم جهان رو به سمت قبول واکسیناسیون سراسری کشیدن، واکسیناسیونی که قراره ابدی تر از واکسیناسیون آنفولانزا باشه، این اوانجلیستهای کثافت واقعا به گوسفند بودن عوام باور دارن، البته تا حالا چیزی هم بیشتر از این نبوده
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    4 0
    عید میگفتید اوایل بهار بعد گفتید اوایل خرداد حالا شد اول تابستان نکنه منتظرید روسیش بیاد
  • DE ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    لطفا وزارت بهداشت بعد ازکارازمایی نوبت سوم و تولید واکسن ایرانی انبوه بشکل موازی نوبت دهی رو شروع بفرمایند وواکسن زنی را به ترتیب اولویت های بهداشتی شروع نمایند.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 1
    خسته نباشی یعد از اینکه نیمی از جمعیت ایران تلف شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس