کد خبر 1206706
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
تولید مسکن نمایه

قانون مالیات بر خانه‌های خالی ۷ شاخص و معیار را برای اینکه مشمول مالیات نشود، ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، این سوال از سوی شهروندان بارها مطرح شده است که براساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی، کدام خانه‌ها مشمول مالیات نمی‌شوند.

طبق مفاد قانون ۷ مورد برای این موضوع مطرح شده که به شرح زیر است: 

۱- واحدهای مسکونی واقع در تمامی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت.

۲- واحد مسکونی واقع در تمامی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که در یک سال مجموعاً ۱۲۰ روز و کمتر ساکن یا کاربر نداشتند.

۳- واحدهای نوساز پس از ۱۲ ماه و در طرح پروژه های انبوه سازی پس از ۱۸ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات

۴- واحدهای مسکونی موقوفه که امکان اجاره آنها حسب وقفنامه وجود ندارد.

۵- ثبت واحد مسکونی به عنوان اقامتگاه فرعی:

الف: علاوه بر اقامتگاه اصلی هر خانوار می تواند یکی از واحدهای تحت تملک خود را در شهری غیر از شهر محل اقامت اصلی به عنوان اقامت‌گاه فرعی ثبت نماید.

ب: در صورتی که اقامت‌گاه اصلی خانوار تحت تملک یکی از اعضای خانوار باشد خانوار می تواند حداکثر یک واحد دیگر از واحدهای خود را در همان شهر محل اقامت اصلی به عنوان اقامتگاه فرعی ثبت کند.

کدام خانه‌ها مشمول مالیات بر خانه خالی نمی‌شوند؟

۶- برای دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان، شاغلان و مبتلایان به بیماری‌های خاص در صورت اقامت در شهری غیر از اقامتگاه اصلی و فرعی خانوار امکان ثبت یک واحد مسکونی دیگر را دارند.

۷- واحد مسکونی محل اشتغال صاحبان صنوف و مشاغل از جمله گردشگری و زیارتی موسسات یا شرکت‌های فعال که مجوز از دستگاه مربوطه دارند و ممنوعیتی برای فعالیت در واحدهای مسکونی ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حمید کلباسی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    دولت وظیفه دارد واحد های مسکونی متعلق به ایثارگران ؛ خانواده های شهدا ؛ مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی و زنان سرپرست خانوار را از معافیت مالیاتی 100% برخوردار نماید .
  • سعید IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    این قانون هم چند ایراد بزرگ دارد که گویا این ایرادها به طور عمد و به نفع آقازاده ها و پولدارها درست شده . بند الف یعنی ویلاهای پولدارها شامل مالیات نمیشه، دستکم این بند می توانست قید کند که خانه معمولی با متراژ پایین در شهر یا روستای اجدادی به عنوان خانه دوم معاف از مالیات باشد، حالا صیغه اقامتگاه فرعی دیگه چیه اون هم در شرایطی که حتی خیلی از خانواده های سطح متوسط هم خانه اصلی هم ندارند چه برسه فرعیش، حال و روز زیر متوسط هم که دیگه گفتن نداره. /// مورد دوم بند ۶ هست، کدام خانواده معمولی هست که بتونه برای فرزند دانشجوش در محل تحصیل خانه بخرد؟! و همینطور طلاب، و یا خانواده مبتلایان به بیماری خاص که اغلب در هزینه دارو هم با مشکل مواجهه هستند چه رسد به خرید خانه در شهری که در حال درمان هستند. اگر اینقدر پولدار هستند چه نیازی هست که از مالیات معاف بشوند ؟؟!!
  • عباس آبودانی DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 0
    ما که خونه خالی نداریم خوش به حال اونایی که دارن.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    2 0
    همه دنیا دنبال ثبت نام واکسیناسیون مردم هستند ما دنبال ثبت خانه های مردم
  • عبدا.. IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    5 1
    اساساطرح اشتباه وخلاف شرع تحمیلی و تقلیدگونه ازغرب وحشی است و ضمناتاثیری هم عملابرای رفع مشکل موضوعات اجاره ومستاجرندارد و فقط باعث نارضایتی میشود.راهش این نبوده و بقول معروف سوراخ دعا را گم کردند و عجولانه مصوب نمودند و باید کان لم یکن والغاشود.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    قیمت خانه ها به عرش رسیده به جای اینکه مردم را تشویق کنند به سرمایه‌گذاری در تولید مردم را دعوت کردند به بورس و سپس غارتشون کردند.
  • خیر خاه JP ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    بابا دست بردارید از این کاراهاتون کم دست توجیب مردوم کنید اونای که چنتا خونه داشتن دارن میفروشی تا .درکشور تورکیه سرمای گزاری کنند.چون دیگر تو ایران سرمایه‌شان در امان نیست.
  • محمد IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    حالمون واز هر چی خبره به هم زدین،،، تو بهشت زهرا کلی قبر خالیه،،،بعضی قبر ها میلیاردی هست تو قطعات تک رقمی ونزدیک مترو،،، دولت ومجلس مالیات از قبر خالی رو از قلم انداختن،،، بهشون یاد آوری کنید..
  • صالح IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    آقای معاون محترم وزیر راه و شهرسازی لطفا مردم را تهدید نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس