کد خبر 1206603
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
بورس نمایه

معاملات امروز بازار سهام هم مانند روزهای گذشته روندی نزولی داشت و تغییر دامنه نوسان هم کاری برای بازار سهام نکرد. اما چرا اصلاح سهم‌ها تمام نمی‌شود؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، فعلا کسی از بورس انتظار مثبت شدن ندارد و افزایش دامنه نوسان منفی سهم‌ها می‌تواند به اصلاح سهم‌های کوچک بازار کمک کند. بسیاری از سهم‌ها با وجود روند نزولی و فرسایشی طولانی مدت بازار سهام اصلاح نکردند. مشکل بورس کجاست؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مشکل اصلی بازار سرمایه گفت: از موقع نامتقارن شدن دامنه نوسان و قبل از آن نمادهای بزرگ اصلاح کردند و نمادهای کوچک به دلیل بالا بودن حجم مبنا و معاملات کم اصلاح نکردند. سهم کوچکی که معاملاتش قفل است و حجم مبنای بالایی دارد اصلا نتوانسته حجم مبنا پر کند تا قیمتش پایین برود.

این کارشناس در ادامه گفت: بیشترین نمادهایی که از فروردین ماه تا الان ریزش کردند نمادهای بزرگ بودند و برخی از سهم‌های کوچک هم که خیلی ریزش کردند به این دلیل بوده که تازه بازگشایی شدند.

خبری‌زاد در ادامه گفت: بالاخره باید ببینیم سازمان بورس و نهادهای دیگر می‌خواهند بازار اصلاح کند یا نه. اگر می‌خواهند این اتفاق بیوفتد باید حجم مبنا هم به صورت پلکانی کاهش یابد تا نمادهای کوچک بتوانند اصلاح کنند.

منبع: تجارت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    2 0
    ایشون نگفتن که چرا باید کاهش داشته باشیم؟؟
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    نوسانگیری یه عده چپاولگر، دیروز دارایکم داشت صف خرید میشد که به یکباره نوسانگیرها شروع به عرضه در مثبت هشت کردن و به دو کشیدن، تا این جماعت در بورس لانه دوانده امیدی نداشته باشید.
  • ناشناس IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا نباید بورس به سرمایه هایی که مردم به اون منتقل کردند سود سالیانه به میزان سرمایه ورودیشون تو یک سال مالی کامل بدهد به میزان بازارهای دیگه فقط باید سهم شرکتها خرید فروش بشه که چی یه عده ضرر کنند تا یه عده پول دار .شرکتها هم باسرمایه مردم حال حولو بریششونم خنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس