عربستان

یک سازمان حقوق بشری ضمن انتقاد از کارنامه سیاه رژیم آل سعود تاکید کرد که ناپدید شدن اجباری منتقدان و مخالفان سعودی سیاست سیستماتیک آل سعود است.

به گزارش مشرق به نقل از سعودی لیکس، سازمان حقوق بشر «سند» اعلام کرد که سیاست ناپدید شدن اجباری که توسط مقامات آل سعود علیه منتقدان و مخالفان دنبال می‌شود ، یک سیاست سیستماتیک است.

سازمان حقوق بشری مذکور افزود که زندانیان در زندان‌های رژیم آل سعود تجربه تلخ ناپدید شدن اجباری را پشت سر گذاشته‌اند و این روشی است که مقامات سعودی آن را علیه مخالفان اعمال می‌کنند.

این گزارش به پنج واقعیت در مورد ناپدید شدن اجباری در عربستان اشاره داشت که بیش از 60 فعال سعودی که به اجبار ناپدید شده‌اند به ثبت رسیده است.

در گزارش این سازمان آمده است که فعالان حقوق بشری در پرونده‌های دولتی حضور ندارند و مقامات سعودی منتقدان، مخالفان و فعالان سعودی را در آپارتمان‌های خصوصی و اماکن ناشناس پنهان می‌کنند.سازمان حقوق بشری سند تاکید کرد که ناپدید شدن اجباری به یک رفتار فرامرزی برای مقامات در زمان سلطنت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تبدیل شده است.

این سازمان در ادامه هشدار دارد که این سیاست آل سعود منجر به لغو عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهد شد.عربستان از روش ناپدید شدن اجباری به عنوان شمشیر بر سر هر کسی که با سیاست‌های آل سعود مخالفت کند یا خواستار اصلاحات و آزادی‌های عمومی در عربستان است، استفاده می‌کند که این اقدام از نظر حقوق بشر سابقه سیاه دارد.

ناپدید شدن اجباری از دو سال گذشته، به ویژه در دوران «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و « محمد بن سلمان» برای منتقدان و مخالفان مقیم عربستان و خارج از کشور افزایش یافته است.ریاض از افشای اطلاعات فعالانی که به زور ناپدید شده و یا از محل دستگیری یا ملاقات با آن‌ها جلوگیری می‌کند.

با وجود درخواست‌های مداوم  سازمان‌های بین المللی حقوق بشر از ریاض برای احترام به حقوق بشر ، این کشور هنوز فجیع ترین موارد نقض را اعمال می‌کند و به روش ناپدید شدن اجباری برای سرکوب مخالفان خود ادامه می‌دهد.علی رغم تلاش عربستان برای پیشبرد اصلاحات اجتماعی که هدفی واقعی جز تلاش برای بهبود وجه خود در میان افکار عمومی ندارد، ملک سلمان و پسرش جنایتکارترین فرد در زمینه نقض حقوق بشری هستند.

دو وکیل انگلیسی خواستار خروج عربستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به دلیل نقض حقوق بشر ، از جمله دستگیری یا ناپدید شدن اجباری 61 نفر از سپتامبر 2017 شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس