کد خبر 1206136
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
رییس باشگاه رئال مادرید: سوپرلیگ تنها راه نجات فوتبال است

رییس باشگاه رئال مادرید گفت: سوپر لیگ برای باشگاه‌های ثروتمند نیست، تنها راه نجات فوتبال است.

به گزارش مشرق، از یکشنبه و پس از اعلام تاسیس سوپر لیگ اروپا از سوی ۱۲ باشگاه بزرگ فوتبال، زلزله‌ای در فوتبال جهان رخ داده است. مدت‌ها بود که رسانه‌ها از احتمال برگزاری مسابقاتی با حضور غول‌های فوتبال اروپا صحبت می‌کردند.

یکشنبه ۱۲ باشگاه آ. ث میلان، آرسنال، اتلتیکو مادرید، چلسی، بارسلونا، اینتر میلان، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام تاسیس این لیگ را اعلام کردند. ریاست این مسابقات نیز بر عهده «فلورنتینو پرز» رییس باشگاه رئال مادرید است. همه این باشگاه‌ها از عضویت در اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) استعفا داده‌اند و قرار است این مسابقات از ماه آگوست (مرداد) و با حضور ۲۰ تیم در دو گروه ۱۰ تیمی آغاز شود.

پس از اعلام این تصمیم، بسیاری از مقامات سیاسی و ورزشی به آن واکنش نشان دادند. حتی یوفا تهدید کرده است که بازیکنانی که در این رقابت‌ها شرکت کنند اجازه حضور در جام ملت‌ها و جام جهانی را نخواهند داشت. لیگ‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا و حتی مقامات سیاسی این کشورها هم مخالفت خود را با تصمیم باشگاه‌های ثروتمند اروپایی اعلام کرده‌اند.

«فلورنتینو پرز»  که متهم ردیف اول و بانی اصلی تشکیل این مسابقات است در یک گفت و گوی تلویزیونی درباره دلایل شکل‌گیری سوپر لیگ اروپا گفت: ۱۲ باشگاه موسس سوپر لیگ اروپا در دوران همه‌گیری کرونا در مجموع پنج میلیارد یورو ضرر کردند. فقط باشگاه رئال مادرید به تنهایی ۴۰۰ میلیون یورو ضرر کرده است. بسیاری از باشگاه‌های مهم در اسپانیا، ایتالیا و انگلیس باید راه حلی برای این وضعیت مالی وحشتناک پیدا کنند. وقتی به غیر از حق پخش تلویزیونی درآمد دیگری ندارید، راه حل این است که بازی‌های جذاب‌تری را برگزار کنید که قابل تماشا در سراسر جهان است.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که اگر به جای لیگ قهرمانان در سوپر لیگ بازی کنیم، می‌توانیم آنچه را که از دست داده‌ایم به حداقل برسانیم. فوتبال نیاز به تغییر دارد و باید از جذابیت بیشتری در سطح جهانی برخوردار شود. لیگ قهرمانان جذابیتی را که در دهه ۱۹۵۰ داشت از دست داده بود. سپس با وجود مخالفت‌های فیفا و یوفا تغییراتی اتفاق افتاد و فوتبال تغییر کرد. در حال حاضر بازی‌های بی‌کیفیتی وجود دارد. تقابل بارسلونا و منچستریونایتد از رویارویی منچستریونایتد با یک تیم متوسط در لیگ قهرمانان جذاب‌تر است.

بیشتر بخوانید:

فیفا سوپرلیگ اروپا را محکوم کرد

رییس باشگاه رئال مادرید تصریح کرد: ما در همه جای دنیا طرفدار داریم. این جایی است که پول از آنجا تأمین می‌شود. پول برای همه است. این یک هرم است. اگر باشگاه‌های برتر پول داشته باشند، می‌توانند برای همه درآمدزایی کنند. یکی از دلایلی که ما این کار را انجام می‌دهیم نجات فوتبال است، نجات آن به طور کلی. می‌خواهیم در اسرع وقت این تورنمنت را شروع کنیم. می‌خواهیم با یوفا و فیفا صحبت کنیم اما آنها نباید عصبانی شوند.

پرز ادامه داد: یوفا در حال کار بر روی مسابقات با شیوه‌های دیگر بود که اول از همه، من آن را درک نمی‌کردم و درآمد لازم برای نجات فوتبال را نیز تولید نمی‌کرد. قالب جدید لیگ قهرمانان برای سال ۲۰۲۴ امری پوچ است. علاقه شخصی به ساخت این سوپرلیگ ندارم. صاحب رئال نیستم، بلکه فقط رئیس هستم، چون اعضای این باشگاه صاحب آن هستند. فقط می‌خواهم فوتبال را نجات دهم و وقتی از نجات فوتبال صحبت می‌کنم، منظورم نجات همه است.

وی همچنین در انتقاد از «الکساندر چفرین» رییس یوفا که روز گذشته گفته بود «آندره‌آ آنیلی» (نایب ‌رییس سوپر لیگ و رییس باشگاه یوونتوس) دروغگو است، اظهار داشت: چفرین به آنیلی توهین کرد، چنین چیزی ممکن نیست. دیوانگی است که درباره رییس باشگاهی مانند یوونتوس بحث شود. این امری غیرقابل قبول است. یوفا باید تغییر کند. ما رییسی نمی‌خواهیم که به روسای دیگر توهین کند.

رییس سوپرلیگ اروپا همچنین درباره عدم حضور باشگاه‌های بزرگی چون پاری‌سن‌ژرمن، بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در سوپر لیگ اروپا گفت: پاری‌سن‌ژرمن به سوپر لیگ دعوت نشده است. ما حتی با باشگاه‌های آلمانی صحبت نکرده‌ایم. در حال حاضر ۱۲ باشگاه هستیم و می‌خواهیم ۱۵ باشگاه شویم. اگر PSG و بایرن مونیخ از حضور در این تورنمنت امتناع کنند، سوپر لیگ لغو نمی‌شود. آنچه ما می‌خواهیم که از برنابئو به ما به ارث رسیده است، نجات فوتبال است تا بتوانیم ۲۰ سال آینده را در آرامش زندگی کنیم، زیرا شرایط بسیار به هم ریخته است.

وی همچنین از احتمال حضور دیگر باشگاه‌ها در سوپرلیگ اروپا خبر داد و گفت: ۱۵ باشگاه موسس از نظر سرگرمی بیشترین اهمیت را دارند. باشگاه‌های دیگر مانند ناپولی یا رم، سال دیگر یا سال پس از آن فرصت حضور در مسابقات را خواهند داشت.

پرز درباره تهدید به کنار گذاشتن چلسی، رئال مادرید و منچسترسیتی از این فصل لیگ قهرمانان اروپا گفت: این اتفاق نخواهد افتاد، قانون از ما محافظت می‌کند. سوپر لیگ برای ثروتمندان نیست، بلکه برای نجات فوتبال است. اگر شرایط کنونی ادامه یابد، فوتبال ناپدید می‌شود و تا سال ۲۰۲۴ مرده‌ایم. این تنها راه نجات همه است؛ باشگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس