کد خبر 1205921
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
دفتر ثبت اسناد رسمی دفاتر ثبت اسناد رسمی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: امیدواریم با طرحی که در مجلس درحال پیگیری می باشد، انحصار برخی کسب وکارها برداشته شود و فضای رقابتی و با کیفیت ایجاد شود.

به گزارش مشرق، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره لغو انحصار از برخی مشاغل گفت: شکستن انحصار حاکم بر جذب و پذیرش وکیل، انحصار حاکم بر صدور مجوزهای دفاتر ثبت اسناد و املاک و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در دستور بررسی مجلس شورای اسلامی است و در کمیسیون جهش تولید مجلس با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید:

"گرانفروشی" این بار در دفاتر اسناد رسمی تهران! +سند

وی ادامه داد: اهمیت مقابله با انحصار در کسب وکارها بسیار زیاد است. متاسفانه به علت سهل انگاری‌های صورت گرفته با ایجاد انحصار از افزایش اشتغال و رقابتی شدن شدن برخی کسب وکارها جلوگیری کرده ایم.

طغیانی ضمن انتقاد از قوانین قدیمی مربوط به صدور مجوزهای کسب وکارهای خدماتی گفت: انحصارهای موجود در کشور، ریشه در بعضی از قوانین قدیمی دارد که در دنیا منسوخ شده اند ولی در ایران همچنان پابرجا است. توانایی و صلاحیت علمی باید مبنای صدور مجوز وکالت و سایر کسب وکارهای خدماتی همچون سردفترداری، دفاتر پیشخوان، داروخانه داری و ... باشد.

بیشتر بخوانید:

اقدام دولت برای «آچمز دفاتر اسناد رسمی» به نفع خریداران خودرو!

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با طرحی که در مجلس درحال پیگیری می باشد، انحصار برخی کسب وکارها برداشته شود و فضای رقابتی و با کیفیت ایجاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس