کد خبر 1205731
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

شاه کلید ذهن، احساسات و رفتار ما در دستان عزت نفس می باشد. میزان عزت نفس ما هویت و جایگاه ما را در اجتماع تعیین می کند. بالا بودن عزت نفس باعث می شود فرد به خواسته ها و اهدافش دست یابد، در نگاه دیگران فردی ارزشمند و قابل اتکا باشد، قادر باشد روابط عاطفی اش را مدیریت کند و به طور کلی زندگی آرام و آسوده ایی داشته باشد. با توجه به اهمیت و جایگاه عزت نفس در زندگی لازم است همه ی ما ابتدا با با انجام  تست عزت نفس به میزان عزت نفسمان پی ببریم و در صورت پایین بودن آن راهکاهای افزایش عزت نفس را در زندگی مان به کار بگیریم.

طلایی ترین راهها افزایش عزت نفس

به شما اطمینان می دهیم با به کار گیری راهکارهایی که در ادامه برایتان آورده ایم می توانید عزت نفستان را دگرگون کنید و در نتیجه حس خوشایند و مطلوبی نسبت به خود پیدا کرده و زندگی بهتری در پیش بگیرید.

1. گذشته را رها کنید

شاه بیت درمان عزت نفس پایین همین رها کردن گذشته است. همه ی ما در جامعه ایی سنتی بزرگ شده ایم که ممکن است والدین و یا اطرافیانمان نخواسته و از روی نا آگاهی خاطرات ناخوشایندی را در ذهن ما بر جای گذاشته باشند. همه ی ما ممکن است در کودکی توسط بزرگترهایمان سرزنش شده باشیم و در نتیجه رفتار آنها، خطاها و عیب هایمان در چشممان بزرگ شده باشند. سعی کنید آن خاطرات را مرور نکنید. شاید نتوان به کلی آنها را فراموش کرد اما می توان آنها در پستوی ذهن زندانی کرد.

2. دست از مقایسه بردارید

قطعا افرادی هستند که از ما زیباتر، ثروتمندتر، سالم تر و در نهایت در ظاهر خوشبخت تر هستند. اگر قرار باشد شما آنها را ملکه ی ذهن خود کنید هرگز طعم خوشبختی و شادی را نخواهید چشید. مقایسه خود با دیگران باعث می شود از درون تهی شده و احساس ضعف و ناتوانی کنیم. این یعنی نابود شدن عزت نفس. به یاد داشته باشید که زندگی هر کسی قسمت های پنهانی دارد که ما هرگز آن قسمت ها را نخواهیم دید.

3. دایره ایی از افراد با عزت نفس درست کنید

یکی از بهترین راهها برای درمان عزت نفس پایین این است که اطرافمان را با افراد قوی و با عزت نفس پر کنیم. معمولا علائم کمبود عزت نفس مانند دوست نداشتن خود، نداشتن قدرت نه گفتن، مهر طلبی و ... در افراد به خوبی خود را نشان می دهند، سعی کنید از افرادی با این علائم دوری کنید. چون انسان روز به روز بیشتر شبیه اطرافیانش می شود.

خودتان را بهتر بشناسید.آیا عزت نفس پایینی دارید؟

4. انرژی های منفی را از زندگی تان حذف کنید

افرادی هستند که همیشه دم از بدبختی می زنند و ذهن شما را منفی می کنند. این افراد معمولا هم به راحتی عیب ها و ضعف های شما را به رویتان می آورند، سعی کنید به راحتی آنها را حذف کنید. در عوض با کسانی رفت و آمد داشته باشید که با اغراق از خوبی ها و استعدادهای شما سخن می گویند و شما را مایه افتار می دانند. این راهکارهای افزایش عزت نفس در زندگی شما معجزه خواهد کرد.

5. به خودتان بها دهید

افراد با عزت نفس پایین معمولا خودشان را لایق بهترین ها نمی دانند و در مقابل حاضراند آنچه را دیگران می خواهند از کوه قاف برایشان فراهم کنند. این یکی از مخرب ترین ذهنیت هاست. تا این ذهنیت را در خودتان از بین نبرید به عزت نفس دست نخواهید یافت. باید یاد بگیرید قبل از هر چیزی برای خودتان اهمیت قائل شوید. می توانید در این راه ابتدا گام های کوچک بردارید و کم کم این رفتار به یکی از ویژگی های اصلی شخصیت شما تبدیل خواهد شد.

6. ظاهرتان را در یابید

از قدیم گفته اند رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون. شاید داستان قصاب و خیاط را هم شنیده باشید. قدیمیان از بیان اهمیت ظاهر و نحوه ی پوشش چیزی کم نگذاشته اند. این یک واقعیت ثابت شده در دنیای امروز نیز هست. شما وقتی جلوی آینه می ایستید و زیبا به نظر می رسید قطعا حس بهتری نسبت به خود و حتی تمام جهان و کائنات دارید. اهمیت و جایگاه این مسأله در افزایش عزت نفس را در یابید.

7. برای پیشرفت شخصی تان بکوشید

قطعا هرچقدر شما توانمندتر باشید با دیده احترام و ارزش بیشتری به خود می نگرید. تحصیلات و آگاهی تان را بالا ببرید، مهارت های جدید بیاموزید، یک زبان خارجی یاد بگیرید و در کل به زندگی تان رنگ و روی تازه ایی ببخشید. باور کنید حتی خواندن چند صفحه کتاب در روزذهنیت شما نسبت به خودتان را بهبود خواهد بخشید.

8. استقلال مالی داشته باشید

داشتن استقلال مالی می تواند قدم بسیار مفیدی در جهت افزایش عزت نفس باشد. علاوه بر تاثیری که خود استقلال مالی می تواند بر زندگی و روحیه ی شما داشته باشد. داشتن یک شغل و بهره بردن از شرایطی که داشتن شغل برای ما فراهم می کند بسیار کار ساز است. یافتن دوستان جدید، دوری از خانه نشینی و رخوت، داشتن یک هدف و ... از مزایای داشتن یک شغل و در پی استقلا مالی بودن، هستند. که همگی در بالا رفتن عزت نفس می تواند به ما کمک کنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    3 0
    به نظرتون ظریف عزت نفس داره؟
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      1 0
      ۸ سال گذشته نشون داده که، نه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس