کد خبر 1205708
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
بیانیه لالیگا درباره محکومیت سوپرلیگ: ثروتمندان، پولدارتر می‌شوند

لالیگا با انتشار بیانیه ای به محکومیت ایده برگزاری سوپر لیگ پرداخت و آن را به سود تیم‌های قدرتمند از نظر مالی دانست.

به گزارش مشرق و به نقل از تایمز، لالیگا با انتشار بیانیه ای به محکومیت ایده برگزاری سوپر لیگ پرداخت و آن را به سود تیم های قدرتمند از نظر مالی دانست. بارسلونا، رئال و اتلتیکو از اسپانیا تیم هایی هستند که خواهان حضور در این لیگ هستند.

لالیگا پیشنهاد اعلام شده برای ایجاد یک رقابت فوتبال بین تیم های قدرتمند را که اصول رقابت آزاد و موفقیت های ورزشی را نقض می کند محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

موضع آلمان و فرانسه در ماجرای سوپر لیگ

در این بیانیه آمده است:‌ امروز، طرفداران فوتبال در سراسر اروپا آرزو دارند که باشگاه آنها هرچقدر هم بزرگ باشد، بتواند در رقابت ها به خوبی عمل کند و به بالاترین سطح برسد. این مفهوم که توسط ۱۲ باشگاه اروپایی پیشنهاد شده است، این رویا را در هم می شکند، درهای قله فوتبال اروپا را می‌بندد و فقط تعداد کمی از آنها را به روی نخبگان باز می‌گذارد.

لالیگا به ۹۰ سال سابقه خود به عنوان یک رقابت آزاد افتخار می کند. میلیون ها نفر در سراسر جهان طرفداران ۴۲ باشگاه لالیگا و لیگ دو اسپانیا هستند. موفقیت در مسابقات ما فوتبال را به یک عامل اصلی در اقتصاد اسپانیا تبدیل کرده است که تقریباً ۱.۴٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و برای نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ابتکار جدید این تیم ها چیزی بیش از یک رویکرد خودخواهانه برای ثروتمند کردن بیشتر ثروتمندان نیست. این کار کل بازی را تضعیف می کند و تأثیرات بسیار جدی بر آینده لالیگا، باشگاه های عضو آن و کل اکوسیستم فوتبال دارد.

ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد و با همه ذی‌نفعان کار خواهیم کرد تا از یکپارچگی و آینده فوتبال اسپانیا در جهت منافع بازی فوتبال محافظت کنیم. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس