کد خبر 1204255
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۳
چرخش اروپا به سمت تشدید اسلام هراسی و تبعیض نژادی

طی سال‌های اخیر سیاست‌های کشورهای اروپایی به سمت تبعیض و اسلام هراسی رفته است.

به گزارش مشرق، سیاست‌هایی که طی سال‌های اخیر مقام های کشورهای اروپایی مانند فرانسه اتخاذ کرده اند موجی از اسلام هراسی و تبعیض نژادی را در پی داشته است.

پایگاه «موراکو ورلد نیوز» در گزارشی با عنوان «پیگیری تغییر اروپا به سمت ملی گرایی و اسلام هراسی» به این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بیانیه اندیشمندان و متفکران خطاب به مردم فرانسه و جهانیان

این گزارش می‌گوید «ظهور دوباره ملی گرایی و اسلام هراسی در اروپا به طور فزاینده‌ای مشهود است؛ به سختی هفته‌ای در اروپا دیده می‌شود که خبری از رسوایی‌های جدید مربوط به بیگانه هراسی، اسلام هراسی نهادینه و یا خشونت علیه مهاجران در آن دیده نشود؛ پیگیری ایدئولوژی راست گرایی در اروپا روز به روز آسانتر می‌شود چرا که تبعیض در این کشورها در حال افزایش است.»

این گزارش درباره روند فعلی در فرانسه می‌نویسد «فرانسه با روند رو به رشد عدم تحمل خود، بی اعتمادی نسبت به اقلیت‌ها به عنوان یک حقیقت آشکار را حفظ کرده است

این گزارش در ادامه به اظهارات یک نویسنده فرانسوی پرداخته که در جریان یک مصاحبه، کودکان مهاجر را «متجاوز»، «قاتل» و «دزد» عنوان کرده و این مصاحبه خشونت‌های بسیاری را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش، در هلند نیز رسوایی مراقبت از کودکان که در آن پرونده سازی‌های قومیتی آشکار بود مورد توجه مردم قرار گرفت و در نهایت همین امر باعث انحلال دولت حاکم درست قبل از انتخابات شد؛ در ۲۶ هزار پرونده در این زمینه مشخص شد که ۱۱ هزار مورد عوامل قومیتی نقش اصلی را در تشکیل پرونده داشته است.

در انگلیس نیز حوادث و رویدادهایی مشابه با زمینه اسلام هراسی و ملی گرایی و خشونت علیه مهاجران مشاهده می‌شود؛ در روز ۲۱ مارس و همزمان با روز جهانی مبارزه با نژادپرسی، شهرهای سراسر انگلیس شاهد اعتراض علیه خشونت و تبعیض پلیس در این کشور بودند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس