کد خبر 1204154
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
در ترسیم مرزهای دریایی با «تل‌آویو» از منافع لبنان کوتاه نمی‌آییم

رئیس جمهور لبنان در جریان دیدار با معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، گفت: در ترسیم مرزهای دریایی با «تل‌آویو» از منافع لبنان کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش مشرق به نقل از لبنان ۲۴، «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا در بیروت دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

نقشه پنهان اسرائیل برای ورود به خط اعتراضات لبنان

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات لبنان رایزنی کردند. طرف‌های لبنانی و آمریکایی بخش اعظمی از زمان دیدار خود را به گفتگو پیرامون مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی اختصاص دادند.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در دیدار با مقام آمریکایی تأکید کرد: در جریان مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی تحت هیچ شرایطی از منافع لبنان و حاکمیت ملی آن عبور نخواهیم کرد.

رئیس جمهور لبنان خطاب به معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: اسرائیل نباید از مناطق آبی مورد مناقشه اقدام به استخراج نفت و گاز کند. پیشتر نیز عون با اشاره به شرط و شروط رژیم صهیونیستی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، گفته بود: در این زمینه هرگز تسلیم باج خواهی‌های اسرائیل نخواهیم شد و شروط آن را نخواهیم پذیرفت.

رئیس جمهور لبنان در ادامه یادآور شده بود: تأکید ما این است که منافع ملی لبنان باید محقق شود. هرگونه توافق با تل آویو در خصوص ترسیم مرزهای دریایی در چارچوب حاکمیت ملی لبنان صورت خواهد پذیرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیهان IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 3
    خفت رو ببینید، معاون وزارت خارجه با رئیس جمهور... عشق حضرت آقا هست که نمیذارن به این ذلت ها تن بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس