آلمان روسیه را به اقدامات تحریک آمیز در شرق اوکراین متهم کرد

وزیر دفاع آلمان با ابراز نگرانی درباره تحولات اخیر در شرق اوکراین روسیه را به اقدامات تحریک آمیز در این مناقشات متهم کرد.

به گزارش مشرق، "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان اتهامات جدی را در مناقشات در شرق اوکراین علیه روسیه وارد کرده است.

وی در گفتگو با شبکه "آ ار دی" المان اظهار داشت: تصور من این است که طرف روسی تمام تلاش خود را برای تحریک طرف مقابل انجام می دهد و ما می خواهیم مشترکا با اوکراین درگیر این بازی نشویم.

از اواسط فوریه بار دیگر درگیری بین جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین و ارتش این کشور در گرفته است. متحدان غربی اوکراین نگران انتقال نیروهای روسی به مرزهای اوکراین هستند. مسکو این تحرکات را مانور رزمی نامیده است.

کرامپ کارن بائر به این اظهارات مسکو ابراز تردید کرده واظهار داشت: اگر همانطور که روسیه می گوید این یک مانور نظامی است روش های تعریف شده بین المللی برای ایجاد شفافیت و اعتماد سازی وجود دارد و این اتفاق نیفتاده است.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت: اوضاع در شرق اوکراین بسیار با دقت و البته با نگرانی بررسی می شود.

وی تاکید کرد که همه اقدامات برای جلوگیری از تشدید تنش ها در این منطقه به کار گرفته می شود. وی از موضع محتاطانه اوکراین در این مناقشات قدردانی کرد.

کارن بائر تاکید کرد که ناتو در کنار اوکراین قرار دارد. وی افزود: ما به اوکراین متعهد هستیم و این کاملا واضح است.

هفته گذشته هم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عقب نشینی نیروهایش از مرز اوکراین را از وی درخواست کرد.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان از مسکو خواسته که اهداف خود را آشکارا اعلام کند. وی اخیرا در پیامی توئیتری اعلام کرد: اگر روسیه چیزی برای پنهان کردن نداشته باشد می تواند به راحتی توضیح دهد که چه نیروهایی را به کجا و با چه هدفی منتقل می کند.

بسیاری از مقام های اروپایی در موضع گیری های مختلفی حمایت خود از اوکراین در این درگیری ها و مناقشات را اعلام کرده‌اند.

نیروهای امنیتی اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور هر کدام دیگری را به نقض آتش بس متهم می کنند.

کشورهای درگیر در شرق اوکراین در اواسط سال ۲۰۲۰ و در چارچوب میانجی‌گری "سازمان امنیت و همکاری اروپا" موفق به توافق بر سر آتش‌بس در اوکراین شدند. این در حالی است که موارد نقض آتش‌بس طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

دولت روسیه از اقداماتی در راستای دفاع از خود سخن گفته است.

در مناقشات در شرق اوکراین که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است تا به حال بیش از ۱۳ هزار نفر کشته شده‌اند.

وزیر دفاع آلمان در بخش دیگری از گفتگو با آ ار دی آلمان به مسئله افغانستان پرداخته و گفت: عقب نشینی نیروهای آمریکا لزوما عقب نشینی ارتش آلمان را با خود به همراه خواهد داشت؛ این بدین مفهوم است که ما برنامه های خود در ناتو را با برنامه های ایالات متحده هماهنگ می کنیم.

این بدین مفهوم است که پرهزینه ترین عملیات تاریخچه آلمان در آستانه پایان آن قرار دارد. حدود ۵۹ نیروی آلمانی در افغانستان جان خود را از دست دادند. افغانستان بعد از عملیات ارتش آلمان در کوزوو طولانی ترین عملیات نظامی خارجی برای آلمان محسوب می شود.

کارن بائر همچنین گفت: من موافق خروج منظم نیروها هستم و بخاطر همین است که فکر می‌کنم که ما (ناتو) امروز ( چهارشنبه) با این خروج موافقت خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس