سرمایه گذاری میلیادی در بخش دفاعی در دستور کار اتحادیه اروپا

آلمان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا با نمایندگان پارلمان این اتحادیه به توافقی موقتی درباره ایجاد صندوق دفاعی جدید اروپا با موجودی حدود ۸ میلیارد یورو دست یافت.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، صندوق دفاعی جدید اتحادیه اروپا با حدود ۸ میلارد یورو تجهیز می شود.

آلمان به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا توانست امروز (دوشنبه) در این باره به توافق موقتی با نمایندگان پارلمان اروپا دست پیدا کند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این پول از جمله صرف توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و سایر سیستم های تسلیحاتی مدرن خواهد شد. حدود ۲.۶۵میلیارد یورو از این مبلغ برای پروژه های تخقیقاتی و ۵.۳ میلیارد یورو هم برای پروژه های خاص توسعه ای استفاده می شود.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان که کشورش تا پایان سال جاری میلادی ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرده که صندوق دفاعی جدید اروپا شایستگی های این اتحادیه برای حمایت از شهروندانش را افزایش می دهد و اتحادیه اروپا را به یک بازیگر جهانی قدرتمند تبدیل می کند. وی این را یک ابزار آینده نگرانه برای سرعت دادن به روند تحقیقات و توسعه مهارت های مشترک دانست.

کمیسیون اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد ۱۱.۵ میلیارد یورویی را برای سرمایه گذاری در صندوق دفاعی اروپا ارائه داده بود که با مخالفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا مواجه شد.

توافق فعلی انجام شده بین رئیس دوره ای اتحادیه اروپا با نمایندگان پارلمان اروپا باید توسط سایر کشورهای عضو هم تصویب شود. بعد از آن تصمیم رسمی ونهایی در شورای وزیران و پارلمان صادر می شود.

این صندوق در کنار طرح همکاری های مشترک اروپایی موسوم به "پسکو" به عنوان یک سنگ بنای اساسی برای پروژه اتحادیه دفاعی اروپایی مطرح است. استقلال نظامی اروپا از آمریکا که از زمان روی کار آمدن ترامپ به شدت مد نظر اروپا قرار گرفته است از دیگر اهداف این سرمایه گذاری نظامی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرباز IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 1
    بعد ما بودجه دفاعیمون 4 میلیارد دلاره
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 1
    رفتارهای آخرالزمانی دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس