نمکی: افزایش بیماران کرونایی به دلیل سفرهای نوروزی و "صف‌های مرغ" است!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید متوجه باشید که بیماران مبتلا به ویروس انگلیسی از روز هشتم به بعد به یکباره بدحال می‌شوند؛ بنابراین پیگیری امور بیماران باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش مشرق، سعید نمکی عصر امروز  با تقدیر از مردم برای همراهی با اوضاع با وجود عدم امکان جبران خسارات گفت: در این بین باید از افرادی که همراهی نکردند گلایه کنم و فقط گلایه چرا که اگر همین افراد بیمار شوند ما آنها را درمان خواهیم کرد.

وی با تاکید بر سخت و ویژه بودن سال گذشته در همه ابعاد زندگی و در همه دنیا گفت: یادمان باشد ایران تنها توانست با همکاری درونی موفق به عبور از این برهه سخت شود و حتی در مراحل از خیلی از کشورها هم در کنترل بیماری پیش افتاد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زمانی ما کمبود لوازم بهداشتی از جمله ماسک داشتیم، افزود: اما امروز با همت و تلاش همه تبدیل به صادرکننده شده‌ایم.

نمکی با بیان اینکه وضعیت کنونی پیش‌بینی شده بود، ادامه داد: متاسفانه وضعیت کنونی کشور به دلیل جهش ویروس محقق شده است.

وی با بیان اینکه برای شکوائیه نیامده و باید راهکاری برای برون رفت پیدا شود، تصریح کرد: با این موج بیماری هفته پیش‌رو بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به دلیل تجربه ۱۴ ماهه گذشته از این موج هم عبور خواهیم کرد، ادامه داد: کما اینکه سال گذشته ما مشکلات زیادی داشتیم که امروز آن مشکلات را نداریم، چرا که موفق به کنترل موج‌های گذشته شدیم و از این مرحله هم عبور خواهیم کرد و ما آماده جانفشانی هستیم.

نمکی با بیان اینکه ضربان قلبش با مرگ و میرها هارمونی دارد، افزود: دلمان برای هر مرگ هم می‌سوزد، ولی ما جا نزده‌ایم و به خدمت‌رسانی خود ادامه خواهیم داد.

وی به مواجه شدن با یک ویروس جهش یافته اشاره و تاکید کرد: همدل بودن و پرهیز از سیاست‌زدگی راه‌کار موفقیت است کما اینکه برخی درصدد استفاده از این موضوع هستند، ولی ما درصدد جمع کردن آفت کرونا هستیم ولی آنها بدانند که زدن نظام عایدی برایشان نخواهد داشت.

نمکی رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را تنها راه‌کار مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: باید متوجه بود که حتی اگر واکسن هم تزریق شود باید رعایت‌ها انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش مراکز جامع را دیگر راه‌کار مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و افزود: فیلتر درمان سرپایی و شناسایی بیمار به کنترل امور کمک خواهد کرد.

نمکی با بیان اینکه پروتکل‌ها و رعایت‌ها به نسبت سال گذشته بسیار رشد کرده است، ادامه داد: اما باید متوجه باشید که بیماران مبتلا به ویروس انگلیسی از روز هشتم به بعد به یکباره بدحال می‌شوند بنابراین پیگیری امور بیماران باید در دستور کار قرار گیرد و مبادا به خاطر خالی شدن تخت مجبور به پذیرش بیمار بدحال‌تر شویم.

وی مراعات مراسم ایام لیالی قدر را متذکر  شد و گفت: این ایام آرزوی همه مومنان است که باید با فکر انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر همه بروند ترکیه و برگردند یکی نمی‌گوید موثر بوده است، ولی ابتلای یکی از مومنان را در مراسم مذهبی در بوق و کرنا می‌کنند، تصریح کرد: کما اینکه علاوه بر بوق‌ها نمایندگان بوق هم داریم چرا که در مورد کرونا فضای ناجوانمردانه تبلیغاتی هم وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه از مؤمنان درخواست می‌کنم که بهانه دست بدخواهان ندهید، گفت: چرا که من خودم اعتقاد به این آئین دارم، ولی باید کمک کنیم که بهانه به دست دشمن برای بدنام کردن ندهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 5
    هر روز ی چیزی میگید اول که می‌گفتید همون ۴۸ ساعت اول کرونا انگلیسی مریض بدحال میکنه حالا میگید روز هشتم ببعد واقعا ک
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      1 1
      بعد از 48 ساعت ممکنه نیاز به بستری باشه، ولی روز هشتم سرنوشت ساز هست برای زنده ماندن. کمی تعقل لطفا
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 2
    طبق جدیدترین تحقیقات علمی کرونای انگلیسی هر وقت ما بگیم بحرانی میشه
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 1
    امان از وزیر سیاست باز!!!!!
  • سلیمی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    من خودم اعتقاد به این آئین دارم، ولی باید کمک کنیم که بهانه به دست دشمن برای بدنام کردن ندهیم. چشم وزیر خوب و دلسوز.
  • سلیمی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    من خودم اعتقاد به این آئین دارم، ولی باید کمک کنیم که بهانه به دست دشمن برای بدنام کردن ندهیم. چشم وزیر خوب و دلسوز.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    دروغ گوی که شماره نمیانازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس