کد خبر 1203500
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۶
جلبک اسپیرولینا در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی موثر است

محققان دریافتند جلبک اسپیرولینا علاوه بر کاهش التهاب، قادر به کاهش نرخ مرگ و میر بیماران کرونایی هم است.

به گزارش مشرق به نقل از تایلند مدیکال نیوز، به گفته محققان، مجموعه‌ای از عفونت‌ها، از جمله کووید ۱۹، باعث سندرم فعال سازی ماکروفاژ و متعاقب آن هیپرسیتوکینمی می‌شود که معمولاً به عنوان توفان سیتوکینی شناخته می‌شود. فرضیه فعلی این است که توفان‌های سیتوکینی عمدتاً مسئول موارد حاد کووید ۱۹، از جمله سندرم ناراحتی حاد تنفسی هستند.

بیشتر بخوانید:

کشف ماده‌ای از جلبک دریایی برای مقابله با کرونا

با آگاهی از پتانسیل درمانی جلبک‌های سبز آبی اسپیرولینا (Arthrospira platensis)، در این مطالعه، ماکروفاژها و مونوسیت های فعال شده با LPS با عصاره‌های آبی اسپیرولینا تحت کشت قرار گرفتند.

تیم تحقیق دریافت عصاره اسپیرولینا تحت کنترل فتوسنتزی، با غلظت ۰.۱ میکروگرم در میلی لیتر، میزان ترشح TNF-α ماکروفاژ و ناشی از مونوسیت ها را به ترتیب بیش از ۷۰ درصد و ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

تیم تحقیق نشان داد که عصاره جلبک اسپیرولینا توانایی کاهش احتمال ابتلای بیماران کرونایی به نوع شدید بیماری را دارد.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که عصاره اسپیرولینای دستکاری شده با فتوسنتز ۷۰ درصد در مهار ترشح سیتوکین TNF-a، پروتئین کوچک سیگنال دهنده مورد استفاده سیستم ایمنی بدن مؤثر است.

مشخص شده است که در درصد کمی از بیماران، عفونت با کروناویروس باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن تعداد زیادی سیتوکین TNF-a را آزاد کند، در نتیجه آنچه به عنوان توفان سیتوکینی شناخته می‌شود، ایجاد می‌شود. بروز این توفان باعث سندرم ناراحتی حاد تنفسی و آسیب به سایر اندام‌ها می‌شود که علت اصلی مرگ در بیماران کووید ۱۹ است.

محققان معتقدند کنترل یا کاهش ترشح بیش از حد TNF-a، در نهایت می‌تواند مرگ و میر بیماران کرونایی را کاهش دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    11 0
    انون زمان ابوعلی سینا روی جلبک واین چیزا تحقیق می کرده کتاب قانون ابوعلی سینا کتابی که مطمنا دانشمدان خارجی ازاین کتاب استفاده می کنند..یه جایی خواندم حتی روی لجن ها تحقیق می کرده اگردانشمندان ایرانی به کتاب قانون شیخ الریس مراجعه کنند شایدبه نتایج خوبی هم برسند.ترکیب داروها وغیره هست ازمهم ترین کتاب های ابوعلی سینا درعلم پزشکی دیگه ببین چی که پادشاه ان زمان که همه قطع امید کرده بودند معالجه کرده..
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 10
    ما هم داروی امام کاظم داریم که از مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می کند . ولی مرغ همسایه همیشه غازه .
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      1 0
      منفی دادی ولی هیچ حرفی برای گفتن ندارید . از این منفی گرایی نتیجه ای نمیگیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس