ویژه ها

مردم شهر تهران کارنامه شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران را با کارنامه قالیباف در شهرداری مقایسه می کنند و همین مسئله یکی از دلایل اصلی هجمه های بی وقفه اصلاح طلبان علیه قالیباف است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ظریف: اگر آزارها و افتراها ادامه یابد،کاندید می شوم

روزنامه شرق در گزارشی نوشت:«خود را نه اصلاح‌طلب می‌داند و نه اصولگرا، اما هر دو جناح می‌دانند اگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری پا پیش بگذارد، سبد رأی خوبی خواهد داشت. مردم، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه 62ساله کابینه حسن روحانی را با برجام و پایان‌دادن به تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل می‌شناسند. او از افرادی است که در هشت سال اخیر سوژه اول رسانه‌های داخلی و حتی خارجی بوده و اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید که ظریف را به‌عنوان گزینه اصلی خود وارد انتخابات کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه به نقل از ظریف نوشت:«هشت سال است بهترین دستاوردهای دیپلماسی را تخطئه‌ کرده‌اند؛ هشت سال است به دلیل سکوت ما یک‌تنه به قاضی رفته‌اند و هشت سال است برای کوبیدن دستگاه دیپلماسی، عزت و اعتماد مردم را نشانه گرفته‌اند؛ اما به لطف خدا هنوز از نعمت محبت مردم دلاورمان برخورداریم. یادآوری کردم که علت تصمیم بنده برای نامزدنشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی یا انسجام ملی هزینه کنم. نگرانی من از رأی‌آوردن است نه رأی‌نیاوردن. بر عزم خود برای نامزدنشدن استوارم؛ ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد. سیاست خارجی نباید موضوع دعوای جناحی و انتخاباتی باشد».

ظریف: اگر آزارها و افتراها ادامه یابد،کاندید می‌شوم/ دلواپسی اصلاح‌طلبان از حمله به کشتی اسرائیلی

برخلاف فضاسازی رسانه های اصلاح طلب، محمدجواد ظریف کارنامه بسیار ضعیفی از خود در وزارت خارجه ثبت کرده است. خسارت محض برجام، دیپلماسی ضعیف منطقه ای، فشل بودن دیپلماسی اقتصادی، لگدمال شدن عزت پاسپورت ایرانی با اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات های ایرانی و...تنها بخش کوچکی از کارنامه ضعیف آقای ظریف در وزارت خارجه است.

در 8 سال اخیر شخص وزیر خارجه و وزارت امور خارجه بارها منتقدان را آماج توهین قرار داده و به هیچ عنوان به نظرات دقیق و فنی کارشناسان و صاحبنظران در حوزه سیاست خارجی توجه نکردند.

ظریف تاکید کرده که اگر آزارها و افتراها ادامه یابد، در انتخابات ریاست جمهوری کاندید می شود. وی گلایه کرده که چرا منتقدان دولت، سیاست خارجی را به موضوعی برای دعوای جناحی و انتخاباتی بدل می کنند.

این ادعا در حالی است که ظریف در جریان مذاکرات سعدآباد در دولت اصلاحات در گوشه‌ای از سالن مذاکرات از «محمد البرادعی» رئیس وقت آژانس انرژی اتمی خواست تعریف خود از موضوع تعلیق را به گونه‌ای ارائه دهد که جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم بازنده نشود!

وی همچنین-شهریور ۹۳- در شورای روابط خارجی آمریکا و درپاسخ هاله اسفندیاری-ضد ایرانی فعال در حوزه جنگ نرم- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«ما روندی را شروع کرده‌ایم که هدف از آن تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا ۱۶ ماه دیگر که انتخابات پارلمانی (مجلس دهم) برگزار می‌شود، به این عملکرد ما پاسخ دهند. وقتی قبلاً در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، توافق‌هایی کردیم و تلاش‌های ما برای عملکرد شفاف، از جانب اتحادیه اروپایی رد شد، مردم جواب ما را با انتخاب رئیس‌جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد (!) حالا بار دیگر من زنده شده‌ام. به نظر من غرب در انتقال پیامی که می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند»!

** عبدی: مقایسه شهرداری قالیباف با شهرداری اصلاح طلبان،«ساده انگاری متقلبانه» است

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «مقایسه ناروا» نوشت:«می‌خواهم به مساله‌ای که این روزها درباره عملکرد شهرداری در چهار سال اخیر و مقایسه آن با دوره شهرداری 1384 تا 1396 به وجود آمده بپردازم».

عبدی در ادامه نوشت:«در این فاصله قیمت دلار تا حدود 20 برابر افزایش یافته است. با این ملاحظات مقایسه این دو مقطع زمانی از شهرداری تهران بدون توجه به این تفاوت‌ها نوعی ساده‌انگاری متقلبانه است. هر چند در این مقایسه میان 4 سال و 12 سال، باز هم عقب‌افتادگی‌های فراوانی در دوره اول مشاهده می‌شود که در دور دوم نیست».

ظریف: اگر آزارها و افتراها ادامه یابد،کاندید می‌شوم/ دلواپسی اصلاح‌طلبان از حمله به کشتی اسرائیلی

در روز 28 خرداد انتخابات شوراهای شهر برگزار می شود. در این میان اصلاح طلبان به شدت نگران هستند؛ چرا که شورای شهر پنجم تهران- که همگی اصلاح طلب هستند و با تَکرارِ خاتمی روی کار آمدند- و شهرداری تهران به هیچ عنوان نتوانستند رضایت افکارعمومی را جلب کنند.

مردم شهر تهران کارنامه شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران را با کارنامه قالیباف در شهرداری مقایسه می کنند و همین مسئله یکی از دلایل اصلی هجمه های بی وقفه اصلاح طلبان علیه قالیباف است.

براساس گزارش های رسمی، حدود نیمی از بزرگراه های تهران از جمله اتوبان(شمال به جنوب)  امام علی(ع) و اتوبان شهید زین الدین و... که همگی در مجموع معادل ۲۳۱ کیلومتر بوده در دوره شهرداری قالیباف احداث شد. در دوره قالیباف، بالغ بر ۲۴ کیلومتر تونل در تهران ساخته شد. ساخت بالغ بر هزار بوستان، ایجاد سامانه خدمات دهی به معلولان و جانبازان،   ۳۸ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز پیرامون تهران، تخفیف ۱۰۰ درصدی در نوسازی و ترمیم بافت فرسوده در تهران، افزایش ۸۰ درصدی ایستگاه های آتش نشانی، تجهیز ۳۵۴ محله تهران به خانه سلامت، شتاب ۵ برابری خدمات در جنوب شهر نسبت به شمال شهر، خرید و نوسازی بالغ بر ۳ هزار اتوبوس، افزایش بالغ بر هزارتایی تعداد واگن ها در مترو، افزایش ۴ برابری خطوط مترو پایتخت و...تنها بخشی از مصادیق مدیریت جهادی قالیباف در شهرداری تهران است.

اول خرداد ۹۶، رسانه‌های اصلاح طلب با تیترهایی همچون «لبخند بهشت به امید»، «فاتحان بهشت»، «تهران را پس گرفتیم» ، «تهران طلایی» ، «فتح تهران» و...به تعریف و تمجید از لیست امید و خوشحالی از پیروزی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران پرداختند. نکته قابل توجه اینجاست که در انتخاب اعضای شورای شهر تهران، «نظارت استصوابی» شورای نگهبان نیز وجود نداشت.

شورای شهر اصلاح طلب تهران بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان روی کار آمد. اگر ادعاهای حجاریان و تاجزاده و عبدی و...درباره تبعات نظارت استصوابی صحیح بود، الان باید شورای شهر پنج تهران به نمادی بی بدیل از خدمت رسانی به مردم و تخصص گرایی و شایسته سالاری و کارآمدی تبدیل می شد.

اما شورای شهر اصلاح طلب تهران ، به نماد «سیاسی بازی»، «ناآشنایی با مسائل شهری»، و «مدیریت شعاری» تبدیل شده است.

در زمستان سال گذشته، «زهرا نژادبهرام» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در اظهارنظری تأمل برانگیز با اشاره به امکان «ثبت آرزوهای تهرانی‌ها» در سایت تهرانِ من گفت:«آرزویی که در فضای مجازی و در سایت تهران من بیشترین درخواست یا لایک را داشته باشد مدیریت شهری به دنبال تحقق آن می‌رود و از شهروندان خواستاریم که در انجام این کمپین مشارکت داشته باشند».

این اقدام شورای شهر اصلاح طلب تهران، با اعتراض افکارعمومی مواجه شد. مردم معتقدند که چرا شورای شهر تازه بعد از سه سال و نیم از آغاز به کار خود، تازه به یاد آرزوهای مردم تهران افتاده است!؟

این در حالی است که مسائل شهروندان تهرانی از جمله ترافیک، آلودگی هوا، کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری، لزوم توسعه ناوگان مترو، نوسازی بافت فرسوده، نوسازی معابر و...آشکار و عیان است و این مسئله نیازی به ثبت آن در قالب آرزوهای مردم تهران ندارد.

البته از شورای شهری که اقداماتش به تعیین اسم و فامیل برای خیابان ها و کوچه های تهران خلاصه شده و شهردارش «محمدعلی نجفی» است، بیش از این انتظاری نیست.

** دلواپسی اصلاح طلبان از حمله به کشتی اسرائیلی

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «سیاست ایران در مقابل تروریسم هسته‌ای» به قلم «جاوید قربان اوغلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت:«حوادثی که درحال وقوع است از تازه‌ترین آن که خبر حمله به کشتی اسرائیلی در امارات است و قبل‌تر از آن، حادثه نطنز گرفته تا هفته قبل که حمله به کشتی ایرانی در سواحل یمن را پشت سر گذاشتیم، همگی نشانه‌هایی مبنی بر این است که اسرائیلی‌ها به دنبال تحریک‌آمیزی و دامن زدن به بحران هستند تا ایران را وادار به واکنش کنند. درواقع هدف اصلی و غائی اسرائیل عصبانی کردن ایران و وادار کردنش به واکنش علنی و اعلام شده علیه اسرائیل است. هدفی که تاثیر اول آن بر مذاکرات در حال انجام در وین است که تا حدودی با خلل و اشکال مواجه می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«درواقع در صورت تشدید بحران، آمریکایی ها ناچار به موضع‌گیری هستند که  خودبه‌خود تاثیر بر ایران خواهد گذاشت و ایران نسبت به آمریکایی‌ها واکنشی لفظی یا سیاسی نشان خواهد داد که بلافاصله نمود آن در برجام و مذاکرات هسته‌ای خواهد بود. اما هدف اصلی و تاکتیکی اسرائیلی‌ها وارد کردن آمریکایی‌ها به یک اقدام نظامی علیه ایران است».

نویسنده این یادداشت در پایان تاکید کرد:«اینکه تو بزن و من بزنم، ممکن است به جایی برسیم که اوضاع از کنترل خارج شود و تاثیرات منفی روی موضوعات دیگری که ما نمی‌خواهیم آسیب ببیند، داشته باشد».

ظریف: اگر آزارها و افتراها ادامه یابد،کاندید می‌شوم/ دلواپسی اصلاح‌طلبان از حمله به کشتی اسرائیلی

اصلاح طلبان درخصوص ماجرای اقدام خرابکارانه در نطنز، 2 مسئله را تعمدا نادیده گرفته اند. اولین مسئله شراکت آمریکا و اروپا با رژیم اسرائیل در این اقدام خرابکارانه است و دومین مسئله، قدرت ایران در پاسخ قاطع به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه طرف مقابل است.

در روزهای گذشته روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت: «هدف از حمله نطنز جلوگیری از اعمال فشار از سوی ایران روی آمریکا در مذاکرات برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای بوده است».

همچنین «جاناتان شانزر» محقق ارشد مرکز تحقیقات آزادی برای دفاع از دموکراسی‌ها گفته، «خرابکاری در تاسیسات نطنز یک رویداد مرموز و نسبتاً چشمگیر تلقی می‌شود. این حادثه می‌تواند به تضعیف دیپلماسی منجر شود اما در واقع یک ابزار فشار به ایالات متحده اعطا خواهد کرد».

پس از اقدام خرابکارانه در نطنز، وزیر دفاع آمریکا از رژیم صهیونیستی به دلیل اقداماتش علیه ایران قدردانی کرده و گفت تعهد واشنگتن به شراکت استراتژیک آمریکا- اسرائیل، مستحکم است.

اما عصر دیروز رسانه‌ها از هدف قرار گرفتن یک فروند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی ساحل بندر فجیره امارات خبر دادند.

نکته قابل توجه اینجاست که این کشتی متعلق به یک تاجر ثروتمند اسرائیلی به نام «آبراهم اونگار» از دوستان نزدیک «یوسی کوهن» رئیس موساد است.

رژیم صهیونیستی چندین بار در ایران با شراکت آمریکا و دولت های اروپا و سرویس دهی شبکه نفوذ، اقدام به ترور و خرابکاری کرده است. بر همین اساس این رژیم از پاسخ قاطع ایران وحشت دارد.

در همین رابطه در روزهای گذشته نشریه صهیونیستی‌هاآرتص در گزارشی با عنوان «عملیات ایران ما را غافلگیر خواهد کرد» نوشت: «مقامات رسمی ‌اسرائیل از واکنش ایران نسبت به اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز بسیار نگران‌اند».

حالا علیرغم شراکت آشکار آمریکا و دولت های اروپایی با اسرائیل در مسئله ترور و خرابکاری در ایران و همچنین با وجود قدرت بالای ایران در واردکردن ضربات مهلک به رژیم صهیونیستی، اصلاح طلبان از یکسو ایران را به انفعال دعوت کرده و از سوی دیگر از حمله به کشتی اسرائیلی دلواپس و نگران می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    90 1
    اوهوی جوادی حتما کاندید شو تا بزرگترین افتضاح رو برای اصلاح طلبا رقم بزنی بیا ببین که اون برجام لعنتیت چه گندی به زندگی مردم بدبخت زده بیا ببین که چند تا رای داری حتما بیا
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      29 0
      3 میلیون رای هم نداره این بدبخت تازه همونم شاسی بلندها و قرکمری ها بهش میدن ههههههههههههه
    • یه نفر IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      31 1
      بزارید بیاد این خود متوهم و خود امیر کبیر پندار، آرای باطله کروبی براش هست الان دیگه ملت فهمیدند تحفه روحانی، یک کالای ظریف بوده که به ملت غالب شده. توهم چیه داره؟!
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      28 0
      راست میگی کاندید شو!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      35 0
      اون روزی که پرده ها کنار بره خیلیا باید جواب بدن دکتر!
    • علی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      31 0
      خدا کند که حتما حتما ظریف در انتخابات شرکت کند که مردم تو دهنی محکمی به اصلاح طلبان غربگرا بزنند حتی ده هزار رای هم نمیاورید ابروی خودتان را بیشتر از این نبرید.
    • رضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 7
      هوى تو كلاه ته بى تربيت ! توى كدوم ط … ادبت كردند ؟! از مشرق هم جاى تعجبه كه حد و حدود خودشو رعايت نميكنه ، دنيا ميدونند كه مواجب بگيريد ، بگيريد عيبى نداره ، اما چرا آداب انسانيت را رعايت نميكنيد ؟! اين بينوا نميدونه اين طرز حرف زدن فحش و فضيحت به دنبال داره اما وقتى نظرشو منتشر ميكنيد خيال ميكنه كار درستيه به وزير دانشمندى پريدن حرمت شكنى نكنيد
    • DE ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      2 0
      لازم است مجلس و قوه قضائیه به تخلف مهم فروردین 1399 دخالت وزارت خارجه در وظایف وزارت بهداشت در جلوگیری از قرنطینه کردن مسافران پرواز ایتالیا و نقش آن در افزایش فوتی ها تا بیش از 400 نفر در روزهای بعد آن رسیدگی کنند. 1- مشرق نیوز (کد خبر 1062489 ) عنوان خبر: ""جزئیات بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا"" ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ 2- مشرق نیوز (کد خبر 1062880 ) : عنوان خبر ""چرا ظریف حرف وزارت بهداشت را گوش نمی‌دهد؟"" 29 فروردین 1399
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    23 3
    آخه وقتی مردم 8سالتو دیدندکه بجز نجومیبگیری وبتن کردن پیشرفتهای غنی سازی وکلاهک وبالستیک اتمی وگرانی وبی ثباتی و....نداشتی-به چه جرائتی فکر میکنی تائید صلاحیت بشوی
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      12 2
      ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه بوده
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    17 2
    آخه وقتی مردم 8سالتو دیدندکه بجز نجومیبگیری وبتن کردن پیشرفتهای غنی سازی وکلاهک وبالستیک اتمی وگرانی وبی ثباتی و....نداشتی-به چه جرائتی فکر میکنی تائید صلاحیت بشوی
  • ناصر IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    29 3
    خودتوسبک نکن امیرکبیرزمان¡¡رای نمی اری به اصلاج طلبان اعتمادنکن
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      13 0
      مگر ایشان وزیر اقتصاد هست که امیر کبیر خطاب کردی.اگر می فهمیدی امیرکبیر کیست اینگونه به شخصیت والای او توهین نمی کردی.امیر کبیر با درایت خودسعی کرد تولید در کشور رونق واقتصاد کشور وابسته بیگانگان نشود. ولی ظریف عزت کشور را در مقابل دشمنان شکست.پس جناب خان او امیر کبیر را بشناس بعد مقایسه کن.
    • یه نفر IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      17 0
      این اگه رای هم بیاره هفته ای دو بار قهر می کنه
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      3 0
      یک لحظه فکر کنید اصلاح طلبان با ترفند تزویر فریب و نیرنگ دوچرخه سواری بانوان مثل دیوار کشی در پیاده رو ها دوباره با القا تحمیق مردم بتوانند جناب ظریف ممالک را روی کرسی ریاست جهموری بنشاند جناب ظریف با دکترین هر توافقی بهتر از توافق نکردن است و برای جلوگیری از بهانه های مستمر امریکا باید فقط تسلیم شویم در مدت هشت سال ریاست جمهور ی ایشان دقیقا خواهیم شد لیبی ،خلاص
  • محمد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    41 0
    از اولم قصدت همین بود پس نقش بازی نکن اره بیا ریس جمهور شو طبق یه قرارداد برددبرد دیگه تو موشکا بتن بریز
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      1 0
      ظریف اصلا محبوبیت نداره. با این برجام پرخسارت
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    16 1
    درود خدا بر آقای قالیباف مرد عمل ، تهران واقعا اون موقع که قالیباف شهردار بود، آباد بود و ایشون دستاوردهای بزرگی از دوران مدیریتی خود به جا گذاشت
    • علی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      12 3
      تنها کسانی که میتوانند کشور را نجات دهند اقایان قالیباف یا سعید جلیلی هستند البته از نظر افساد طلبان به این کاندیدها پوپولیست میگویند چون مردمدار هستند و برای خدا و اسلام و ایران کار می‌کنند ولی مهم نیست ما دیگر حاضر نیستیم سکوی پرتاب پسر خاله و دختر خاله مسولان محترم اصلاح طلب باشیم و روی میدان مبن بخوابیم تا بسلامت خانواده مسولان عزیز به اروپا و امریکا بروند.
  • مهدی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    17 0
    حتما بیا تا ما انشاالله محبتهایی که تو این 8سال به مردم کردین جبران کنیم!!!!؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      3 0
      :) :) :) :) :) :)
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    20 0
    تو اگه تایید صلاحیت بشی من به جیبوتی پناهنده میشم.
  • FR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    8 0
    نه...
  • ببعی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    19 0
    ببین جواد جون من خودم قول میدم روزی ده تا افترا بهت بزنم تو فقط بیا کاندید شو یکم تو مناظره ها بخندیم
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    10 0
    مشرق جان، من عاشق این جور گزارشات هستم.کاش روزنامه های خارجی رو هم پوشش بدی
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    16 0
    جواد این همه ما مسئله و مشکل با همسایگان داشتیم، چرا به اونا رسیدگی نکردی
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      5 0
      در دوره ظریف پاسپورت ایرانی تحقیر شد
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    18 0
    اگر جوادی به آنجا برسه که آب خنک برجام پشت میله ها نوش جان کنه چه کیفی میده
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    20 0
    عملکرد این دولت بااب زمزم پاک نخواهد شد
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    8 0
    1. اگر هزینه های شهرداری گران شد، به دلیل سوء مدیریت حناچی نیز بود. 2. اگر هزینه های شهرداری گران شد، درآمدهای شهرداری نیز افزایش یافت.
  • SE ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    9 0
    عزیزم، کاندیدا هم بشی ،مانند مرد همیش منصرف، در شب انتخابات وادارت میکنه بنفع رحم اجاره ای شون انصراف بدهی
  • یاور انقلاب IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    17 0
    اقای دکتر اگر میخواهی بیشتر گند برجام وحواشی ان برملا شود کاندیدا شو ، ولی بدان مشتاقانی نداری چون قبلا میگفتید ما زبان دنیا را بلدیم و ما باورکرده بودیم، حالا متوجه شده ایم زبانی که شما بلدید زبان ... است.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    12 0
    خدا کنه که کاندید شوی تا رسوای خودت را ببینی.
  • وطن پرست DE ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    16 0
    ظریف جان شما که طرفدار ازادی بیان بودی. چرا با انتقاد این قدر بد برخورد کردی گوگولی مگولی؟ احتمالا در مقابل غربی ها همین طوری مذاکره می کردی: اگه حق ایران رو به رسمیت نشناسید خودم تمام سانتریفیوژ ها رو اتیش می زنم.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    14 0
    مسییو ظزیف عرض خود برده ای و زحمت ملت افزوده ای - با اردنگی ملت مواجه خواهی شد کشور منطقه یک تهران نیست ایران بزرگ است شما و هم پاله هایت کوچکش کرده اید و منطقه یک ویژه خوارهارا فقط تهرون می دونید
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    7 0
    آقای ظریف کاش عرضه داشتی بامخالفان برجام بیفرجام ات که کشوررابه گند کشیدمناظره میکردی کاندید شدن پیشکش
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      3 0
      ظریف همش دنبال تریبون یکطرفه است
  • سعید IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    10 0
    روزنامه شرق : مردم، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه 62 ساله کابینه حسن روحانی را با برجام و پایان‌ دادن به تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل می‌شناسند. // چی شد !!؟؟ اگر جناب ظریف تحریم ها را پایان دادند پس الان تیم مذاکره چی وین چکار می کنند !!؟؟ رفتن کفتر هوا کنند !!
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    9 0
    خواهش ميكنم نشو افتضاح به بار مياري اقاي لبخنده
  • احمد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    5 0
    والله چی بگیم که بدجوری خودمونو گم کردیم داریم سربه هوا میشیم دیگه
  • علی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 8
    ظریف بیاد رای می‌دیم محکم و با صلابت و لاغیر
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      4 1
      به ظریفتون بگید یه کم خودکار رو محکم تر پرت کنه بابا ،یه چند وقته پرت نکرده اسرائیل پررو شده :)))
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    9 0
    چیزی جز دروغ گفتن وزیرآبی رفتن برای قراردادهای جامع وبرجام داری!(فقط حرف رهبر را اگر گوش میکردی هم ملتی را نابود نمیکردی وهم حالا تائید صلاحیت میشوی-ولی اگر حالا بیایی تنها سوالی که باید جواب بدهی این هست هزینه ودریافتهای نجومیت را باید مستند بگویی وتمام هزینه های جانی ومالی قرارداهای جامع وبرجامت که پرازاشتباه هست را پاسخگو باید باشی ...
  • علی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    8 0
    اگر قانون داشت که با این ها بجای مدارا برخورد میکرد
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    6 0
    تهدید کرد؟؟؟؟؟؟!!!!
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    14 0
    چه همه تهدید به کاندید شدن میکنن. همینا نیستن میگن اختیاراتمون صفره؟ چرا میخوان با اختیارات صفر رئیس جمهور شن؟
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      4 0
      باریکلا. گل گفتی
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    4 0
    میشه از هنر مذاکره در جای دیگری استفاده کنید . مردم به اندازه کافی از برکات وجودی شما بهره مند شدند .
  • ایرانی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    5 0
    بابا جواتی خییییللللللیییییییی پررویییییییییییییییی.... پررو....
  • سس IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 6
    درود بر حرفه ای ترین سیاست مدار ایران
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      2 0
      منظورت از حرفه ای همون یارویی هست که جلوی امیر کویت زانو زد و التماس کرد ؟!
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      3 0
      زرشک
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    وزیر جبهه نرفته
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 0
    خوب اگر آزارها و افتراها ادامه یابد ظریف خان احساس تکلیف خواهند کرد! قراره از سر لجبازی بیان چیکار کنن؟؟ خوب اگه پاسخی دارن همین آلان جواب انتقادات منتقدین رو بدن، ریاست جمهوری هم شده محل خالی کردن عقده ها؟!
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 0
    آخ جون بیا من‌ منتظرم بهت رای بدم خخخخخ چقدر هم خوش خیاله
  • DE ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا و اصلا از ۱۱٪ اختیار هم خوشم نمیاد ولی کاری نکنید که عصبانی بشم چنان اصلاح طلب بشم که کلی رای بیارم ها گفته باشم. الان سر من کلی دعوا و بکش‌ مکش هست همه دوست دارن من نامزدشون بشم.حخخخ جواتی عامو کم خالی ببند ما خودمون اوسایم دادا فکر کردی بین یه مشت کور تو چشمدارشونی؟ ما انقلاب کردیم یعنی بسیار بسیار گنده تر از تو را فیتیله پیچ کردیم
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    بیا تا سیلی محکم ملت بیخ گوشت نواخته بشه و
  • totonchyan IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    بیابرو برای ماازاین تیریپ های حق به جانب نگیر میدی واسه میز مخصوصا اگه میز مذاکره باشه مثلا کاندید بشی چه
  • هادی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    جناب آقای ظریف، هنوز مصاحبه با خبرنگار افغان و جواب های پرت و پلایی را که دادی یادم نرفته.
  • مهناز IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    کجا ظریف به تحریم ها پایان داده که نوشتین؟
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    آقای ظریف بخاطر نظام ورهبری سکوت کردیم هر غلطی دلت خواست کردی اما الان وقت حساب کتابه... با پرروگری و داد وبیداد راه بجایی نمی بری... آخرش مجبور میشی برگردی همونجا که پنجاه سال ازعمرت رو گذروندی پیش بچه هات... کوتاه بیا حداقل اینجا
  • محمدایوب IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    دکتر عزیز بیا تو فقط زبان دنیا رابردی ودیپلماتی فقط توبیا فقط یک دستمال به وسعت ایران با خودت بیار که بتونی گندی که روحانی ودولتش به زندگی مردم زده پاک کنی. توجه هم به زیدآبادی اصلاح طلب گفت تو بچه سوسولی. نکن. بیا جوادجون. شاید کری وموگرینی کمکت کردند
  • حسن IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    آقای ظریف این گوی و این میدان خودتان می دانیدبا توجه به گند کاری 8 ساله خیلی جایگاهی در کشور ندارید الان وقت محاکمه و پاسخگویی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس