کد خبر 1203676
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
روایت آماری از نقش پررنگ خط دفاعی در ناکامی‌های فصل جاری یوونتوس

در حالی که ناکامی‌های فصل جاری یوونتوس بیشتر به کم تجربگی اعضای کادرفنی این تیم نسبت داده می‌شود، آمارها از نقش پررنگ خط دفاعی بانوی پیر در این ناکامی‌ها حکایت دارند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال یوونتوس طی هفته‌های اخیر شاهد فروپاشی خط دفاعی‌اش بوده است؛ به طوری که از دریافت تنها ۵ گل در ۱۲ بازی به جایی رسیده که در ۷ بازی متوالی قادر به کلین‌شیت نبوده است.

بیانکونری در حال حاضر در جایگاه سوم جدول قرار دارد و نبرد سختی را با تیم‌هایی مانند آتالانتا، ناپولی،‌میلان و لاتزیو جهت کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده دارد. بانوی پیر در اولین بازی از ۸ بازی باقی‌مانده‌اش در این فصل یکشنبه به مصاف آتالانتا می‌رود و امتیاز از دست دادن در این بازی می‌تواند برایش گران تمام شود.  

در این بین یکی از مهمترین دلایل نتایج ضعیف چند هفته اخیر یوونتوس از بین رفتن یکپارچگی خط دفاعی این تیم بوده است که نتوانسته عملکردی با ثبات ارائه کند.

یوونتوس از ۲۰ ژانویه (سه ماه قبل) در یک مقطع که ۱۲ بازی رسمی انجام داد تنها ۵ گل خورد اما این تیم در ۷ بازی رسمی اخیرش حتی یک کلین شیت هم نداشته است.

در این هفت بازی که شامل بازی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا هم می‌شود، یوونتوس ۹ گل خورده است، یعنی میانگین بیش از یک گل خورده در تمام بازی‌های.

اگرچه جدول رده‌بندی سری A نشان می‌دهد که یوونتوس و اینتر با ۲۷ گل خورده در ۳۰ بازی از نظر فنی دارای بهترین خطوط دفاعی هستند اما زمانی که یوونتوس با خودش و آماری که در فصول گذشته داشته مقایسه شود، ابعاد افت این تیم بهتر مشخص می‌شود.

یوونتوس حتی فصل گذشته که مائوریتزیو ساری با افکار هجومی‌اش این تیم را هدایت می‌کرد، در این مقطع از فصل گل‌های خورده کمتری در سری A داشت و ۲۶ بار دروازه‌اش باز شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس