کد خبر 1203359
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
عراقچی

عراقچی در نشست گفت‌وگوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه ایران و اسلواکی از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در اضافه کردن نام تعدادی از شخصیت های ایرانی به فهرست تحریم های اتحادیه گلایه کرد.

به گزارش مشرق، در این نشست «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و خانم «اینگرید بروتسوآ»، معاون وزیر خارجه اسلوکی، در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و جهانی و توسعه روابط دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این جلسه که عراقچی از وین و به صورت آنلاین با همتای اسلواک خود گفتگو نمود، علاوه بر تشریح مواضع کشورمان در خصوص برجام و تاکید بر آمادگی ایران برای احیای برجام بعد از بازگشت طرف مقابل به اجرای کامل تعهدات خود و راستی آزمایی آن، در مورد راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و دانشگاهی نیز تبادل نظر گردید.

دو طرف ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور در سال های گذشته، حمایت خود را از توسعه همه جانبه روابط دو جانبه ابراز و بر ضرورت محقق نمودن ظرفیت های استفاده نشده برای این روابط از جمله از طریق برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و شرکت در رویدادهای دوجانبه و بین المللی در حوزه های مختلف تاکید نمودند.

در این دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در اضافه کردن نام تعدادی از شخصیت های ایرانی به فهرست تحریم های اتحادیه گلایه کرده و گفت در واکنش به این اقدام ایران گفتگو های جامع خود با اتحادیه و همکاری در حوزه‌های تروریسم، موادمخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 2
    والا ادم اگه کور و کر هم بود تا الان با این همه تحریم بینا و شنوا شده بود اینکه آن دو را ببندی و دهان گشاده کنی نتیجه همان خواهد شد ک گفتی پس گلایه مکن عزیز دل برجام
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    اقا من فکر میکردم با قانون محکم لغو تحریم مجلس جهادی تمام تحریم ها عرض یک ساعت لغو میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس