کد خبر 1203200
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
اتحادیه اروپا هشت فرمانده نظامی و انتظامی ایران را تحریم کرد

وزیر امور خارجه روسیه، جدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نهادها و شخصیت‌های ایرانی در آستانه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران در آستانه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) هشت فرد و سه نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های خود افزود. 

بیشتر بخوانید:

آمریکایی‌ها بدانند که نه تحریم و نه اقدامات خرابکارانه، ابزار مذاکراتی به آنها نخواهد داد

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به این تحریم‌ها تأکید کرد: «امیدواریم اتحادیه اروپا غیرقابل قبول بودن اقدام به اعمال تحریم‌ علیه ایران در شرایط مذاکرات را درک کند و مسکو هرگونه تلاش برای تضعیف مذاکرات درباره برجام در وین را محکوم می‌کند».

از طرف دیگر، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز با انتقاد از جدیدترین اقدامات ضدایرانی اتحادیه اروپا تأکید کرد: « این فقط باعث می‌شود که اتحادیه اروپا به دنیا ثابت کند که در دنیا جایگاهی ندارد. ثابت کند که اتحادیه اروپا نه تنها دنباله رو سیاست‌های آمریکاست، بلکه دنباله رو تندروترین گروه‌های داخل آمریکا و رژیم صهیونیستی است». 

لاوروف همچنین با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه ایران تأکید کرد که واشنگتن باید تمامی تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را بردارد.

این دیپلمات روس در این خصوص ادامه داد: «موضع ما روشن است، موضع ما کاملاً در راستای موضع دوستان ایرانی ما است. تمامی تحریم‌های یکجانبه‌ای که واشنگتن در تناقض با برجام تحمیل کرده است، بدون شک باید لغو شود».

طبق گزارش‌های منتشر شده، اظهارات وزیر خارجه روسیه در خصوص لزوم برداشته شدن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران در شرایطی مطرح شده است که هفته گذشته، یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که درخواست ایران برای لغو تمامی تحریم‌هایی که از سال ۲۰۱۷ علیه جمهوری اسلامی تحمیل شده است، برای واشنگتن غیرقابل قبول است.

دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، روز جمعه ۲۰ فروردین برگزار شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت و قرار است فردا (چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه)، دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شود.

مقام‌های ایران از جمله «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران بارها تأکید کرده‌اند که لغو کلیه تحریم‌های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور گذشته آن کشور وضع شده‌اند، گام ضروری‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید فروزان CH ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    اقای روحانی و ظریف ، افرسنادن هییت به وین و حضور برنامه ریزی سده منافقین برای توهین به ایران ،هم از نتایج بی عرضگی و غرب گدایی شما است ، نه گفتن و نرفتن کرونا و سرطان نمیاورد ،
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 1
    دولت تن پرور ...
  • جلال میاندوآب IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 0
    داداش ضریییییییف باز هم برو بخند
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    از ی طرف میخان برجام را احیا کنند از ی طرف تحریم ؛بیخود نبود رهبر میگفت دروغ میگن تحریمها را لغو میکنیم
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 0
    بازم روسیه که ازدولت اصلاحاتی خودمون بیشترازحق ایران دفاع میکنند. ای کاش دولتیهای ماهم ازغیرت وشجاعت روسهایاد میگرفتندو وطن پرستیشون..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس