کد خبر 1203077
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
سند راهبردی ایران چین ایران

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: توافق ایران و چین را مثبت ارزیابی می‌کنیم و معتقدیم ضرورت دارد توافقی مشابه توافق ایران و چین با دیگر کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند نیز امضا شود.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقنامه ایران و چین گفت: توافقنامه ایران و چین را مثبت ارزیابی می‌کنم و ضرورت دارد تا توافقی مشابه توافقنامه ایران و چین با دیگر کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند همچون روسیه و کشورهای آمریکا جنوبی نیز امضا شود.

بیشتر بخوانید:

توافق ایران و چین مستلزم الحاق به FATF است؟

وی افزود: علاوه بر این، تحلیل‌ها بر این است که قرن پیش رو از نظر توسعه در حوزه اقتصادی و سایر بخش‌ها متعلق به آسیاست و همین امر ضرورت تغییر نگاه ما از غرب به شرق را ایجاب می‌کند. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقدمات توافقنامه ایران و چین سالهاست که در حال فراهم آمدن است و این توافق نتیجه سالها مذاکره و گفت‌وگو بین دو کشور است. 

کریمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با توجه به تحریم‌ های ظالمانه غرب و در رأس آنها آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران،‌ نگاه ما به شرق و امضای اینگونه توافقنامه‌ها تحریم‌های غرب را بی‌اثر و آنها را از ادامه اینگونه مسیرها مأیوس می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر چین کشوری است که در تقابل با آمریکاست و این دو کشور تا مرز تحریم یکدیگر نیز پیش رفته‌اند، پس بنابراین توافقی با چنین کشوری که در تقابل جدی با آمریکاست می‌تواند توطئه آمریکا علیه ما را خنثی کند و اقدامی در جهت منافع ملی محسوب می‌شود. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ضرورت دارد تا امضای چنین توافقنامه‌هایی با دیگر کشورهای در تقابل با آمریکا نیز امضا شود تا هر چه بیشتر شاهد بی‌اثر شدن تحریم‌ها و فشارهای این کشور علیه کشورمان باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس