لیگ قهرمانان اروپا| آزمون سخت باواریایی‌‌ها در پاریس/ بازگشت طارمی برای مأموریت غیرممکن پورتو

دور برگشت از مرحله یک چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با تلاش میزبانان دور رفت برای جبران شکست‌های خانگی آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، در آغاز دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (سه‌شنبه) دو بازی همزمان از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود که در پاریس تیم فوتبال بایرن مونیخ میهمان پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود و در لندن، چلسی از پورتو پذیرایی می‌کند.

آزمون سخت باواریایی‌ها

بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها امشب در حالی در پارک‌دوپرنس مقابل پاری‌سن‌ژرمن به میدان می‌رود که هفته گذشته در خانه با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد. آن باخت اولین باخت اروپایی باواریایی‌ها پس از ۱۷ بازی و اولین باخت اروپایی آنها با هدایت هانسی فلیک بود که در آن امباپه دو بار و مارکینیوش یک بار برای PSG‌ گلزنی کردند و چوپوموتینگ و مولر هم دو گل بایرن را زدند.

بایرن مونیخ برای جبران نتیجه بازی رفت باید بازی را حداقل با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان برساند، وگرنه برای دومین بار طی ۱۰ فصل گذشته از صعود به مرحله نیمه نهایی باز خواهد ماند. این آزمون سخت بدون حضور روبرت لواندوفسکی در خط حمله سخت‌تر هم می‌شود. مهاجم لهستانی به دلیل مصدومیت بازی رفت را از دست داد، مصدومیتی که طی بازی‌های ملی ابتدای ماه جاری از ناحیه زانو به آن دچار شد. بایرن مونیخ با قبول تساوی یک - یک مقابل یونیون برلین در ابتدای هفته بیست‌وهشتم بوندس‌لیگا نشان داد که از نظر روانی شاید آماده کافی را ندارد. البته با وجود این تساوی باواریایی‌ها هنوز هم با پنج امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول، صدرنشین هستند و در مسیر کسب نهمین قهرمانی متوالی در لیگ. داستان حضور آن در رقابت‌های اروپایی اما کمی متفاوت به نظر می‌رسد. با این حال آمارها می‌گویند که بایرن مونیخ در ۲۰ بازی اروپایی خارج از خانه اخیرش در لیگ قهرمانان تن به شکست نداده است. اگر بایرن مونیخ امشب موفق به کسب پیروزی نشود، برای اولین بار از ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ در سه بازی متوالی نتوانسته رقبای خود را شکست دهد.

بازی امشب یازدهمین رویارویی تیم‌های بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن است و در ۱۰ مصاف قبلی آن شش بار PSG و چهار بار بایرن پیروز شده‌اند. رویارویی این دو تیم تاکنون به تساوی ختم نشده است. آخرین سفر بایرن مونیخ به پارک‌دوپرنس هم با ناکامی برای این تیم همراه بود، چرا که در آن بازی از مرحله گروهی فصل ۱۸-۲۰۱۷ پاریسی‌ها با گلزنی نیمار، کاوانی و دنی آلوز موفق به کسب پیروزی ۳ بر صفر شدند. بایرن مونیخ در هر چهار تلاش قبلی‌اش برای شکست دادن پاری‌سن‌ژرمن در پاریس شکست خورده و در آن بازی‌ها فقط یک بار گل زده که آن گل توسط مارکوس بابل در باخت ۳ بر یک فصل ۹۸-۱۹۹۷ به ثبت رسید.

با توجه به غایبان دو تیم و ناآمادگی بازیکنانی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده‌اند انتظار می‌رود که دو تیم با ترکیب زیر به میدان بروند:

پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، دابیا، پریرا، کیمپمبه، دیالو، گوئیه، پاردس، دی‌ماریا، نیمار، دراکسلر و امباپه.
بایرن مونیخ: نویر، پاوار، بواتنگ، آلابا، دیویس، کیمیچ، مارتینس، سانه، مولر، کومان و چوپوموتینگ.

مأموریت غیرممکن پورتو در لندن با بازگشت طارمی

مشابه به کاری که بایرن مونیخ باید در پاریس انجام دهد را پورتو باید در بازی برگشت مقابل چلسی تکرار کند تا این تیم هم شانسی برای صعود به مرحله نیمه نهایی داشته باشد. پورتو در بازی خانگی دور رفت، در دیداری که در آن دو مهره هجومی اصلی خود مهدی طارمی و سرجیو اولیویرا را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب چلسی شد و حالا نماینده پرتغال کار بسیار سختی برای صعود دارد، چرا که باید حداقل نتیجه بازی رفت را تکرار کند تا بازی به وقت‌های اضافه یا احیاناً پنالتی کشیده شود. اما برای صعود در وقت‌های معمول پورتو حداقل به سه گل نیاز دارد آن هم به شرط حداقل ماندن اختلاف گل دو تیم.

پورتو مقابل چلسی صف‌آرایی می‌کند که در ۲۰ مصاف رفت و برگشتی قبلی‌اش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بار توانسته خارج از خانه پیروز شود. وقتی صحبت از رویارویی این تیم با رقبای انگلیسی باشد که آمار نماینده پرتغال بدتر هم می‌شود، چرا که پورتو در هفت رویارویی اخیرش برابر رقبای انگلیسی پنج بار باخته و دوبار هم مساوی کرده است. پیروزی ۲ بر صفر چلسی در بازی رفت ششمین پیروزی این تیم در ۹ رویارویی‌اش با پورتو بود. پورتو اگرچه سال ۲۰۱۵ چلسی را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد، اما مقابل این تیم هرگز نتوانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

برای بازی چلسی و پورتو انتظار می‌رود که دو تیم با ترکیب زیر از ابتدا به میدان بروند:

چلسی: مندی، آسپیلیکوئتا، سیلوا، کریستنسن، جیمز، کواچیچ، کانته، آلونسو، زیاش، ماونت و ژیرو.
پورتو: مارکزین، مانافا، امبمبا، پپه، سانوسی، کورونا، اوریبه، اولیویرا، اوتاویو، مارِگا و طارمی.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رسول IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    12 0
    طارمی گل میزنه ولی برد پرتو سخت است ودشواد
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    8 1
    کافیه یه گل بزنه و یه پنالتی بگیره یا دوتا پنالتی بگیره، بقیه شم به عهده بازیکنای دیگه که گل بزنن و البته که اولیویرا هم باید نبودشو جبران کنه و کلا نزارن چلسی گل بزنه، اینجاش سخته یکم
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 1
    فقط طارمی خدایش ارزش داره الیه فکرشو نمیکنی اون تیمو برنده هردیداری میتونه بکنه شکر الله ک همچین ایرانی داریم دراروپا موفق باشی سرخ پوش پرسپولیس وایران امین
  • ایران IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 6
    شتر در خواب بیند فقط میگین طارمی بس کنبن بابا فکر کردین طارمی مسی یا کریسه این همه فوتبالیستامون دارن گل میزنن ازشون یه اسم نمیبرین مگه ففط طارمی خارج بازی میکنه اسمی از سردار ازمون که همین دیروز 2 گل تو یه بازی زد نمیگین یا کریم انصاری فرد یابیرام وند یا خیلی های دیگه
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      5 1
      اخه همون کریسی که میگی باگل دیقه 1 طارمی مات شد و برگشتنی بایه پنالتی که طارمی گرفت
  • نجف حفظ اله IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    یقین داشته باشید بادوگلی که آقامهدی میزنه موفق خواهند شدبه مرحله بعد صعودخواهندکرد
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    شاید برد
  • علیرضا۱ IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    خدایابه حق این ماه مبارک رمضان به امید خدا طارمی هتریک میکند و چهار نماینده ما هم درلیگ باشگاه های آسیا سربلند از این آزمون نابرابر بیرون می آیند امین
  • ایرانی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    به امید خدا مهدی هت تریک میکنه ... خدایا چی میشه
  • گودرزشایانی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    گل زده هردوتیم
  • محمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    خیلی عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس