قول نخست وزیر کره جنوبی درباره آزادسازی پول‌های ایران

نخست وزیر کره جنوبی گفت: کره جنوبی باید به سرعت ۷ میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های سئول را با هدف رفع بن بست در روابط دیپلماتیک تهران - سئول آزاد کند.

به گزارش مشرق، نخست وزیر کره جنوبی که از روز گذشته به ایران سفر کرده، با بیان اینکه بهتر است راهی پیدا شود و سریع دارایی های ایران بازگردد، گفت: کره جنوبی باید به سرعت ۷ میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های سئول را با هدف رفع بن بست در روابط دیپلماتیک تهران - سئول آزاد کند. چانگ سای کِیون این سخنان را در سفر به تهران جایی که با مقامات ایرانی در ارتباط با تنش در مورد وجوه بلوکه شده ایران در سئول به دلیل تحریم های آمریکا گفت و گو خواهد کرد، اظهار داشت.

چانگ  به خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می کنند، گفت: من قبلاً هم گفته ام که ‌این پول، پول ایران است و باید به صاحب آن برگردانده شود. بهتر است راهی پیدا کنید و سریع آن را برگردانید. انجام این کار به نفع کره جنوبی است و باید تلاش شود تا بر «محدودیت های مختلف» که مانع از آزادسازی این پول می شوند، غلبه شود.

نخست وزیر کره جنوبی یادآوری کرد که مقامات ایرانی در دیدار با وی، ناامیدی خود را از بن بست در شرایط موجود ابراز داشته و خواستار راه حل سریع شده اند.

چانگ اولین نخست وزیر کره جنوبی است که پس از ۴۴ سال از ایران بازدید کرده است.

وی روز گذشته نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران، گفت که کره جنوبی مایل است از برجام برای شروع مجدد گفت و گوها حمایت کند.

چانگ به خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می کنند توضیح داد: کره جنوبی باید با مبادله فعالانه دیدگاه هایش با ایالات متحده، آلمان و سایر کشورهای طرف قرارداد برجام، در تصمیم گیری برای بازگرداندن توافق به مسیر اصلی سهیم باشد.

همچنین وی روز گذشته در جریان کنفرانس مطبوعاتی با جهانگیری گفته بود کره جنوبی «برای حل مسئله وجوه بلوکه شده» باید همکاری با کشورهای مرتبط، از جمله ایران را افزایش دهد.

چانگ قرار است روز سه شنبه پس از پایان یک اقامت سه روزه به سئول بازگردد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    4 0
    زرشک !!!! باید آزاد شود !! خوب عمو کار خودته بجنب دیگه !! کشتییتونم که بعنوان گوسفند قربونی واستون رها کردیم دیگه !! یاد باید گفتنهای آشیخ حسن افتادم که میگفت و انجام نمیداد
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    اینم از مسولین ما یاد گرفته 8 سال است می گویند باید شود ولی نشد چون نخواستند مردکه احمق وقتی داری می ایی با هواپیمای اختصاصی هم می ایی خوب بخشی از بدهی را می اوردی
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    اینو نگهش دارید تا پولارو نداده نزارید در بره
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    کی باید آزاد کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس