کد خبر 1202926
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
کاراته

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: بزرگترین افسوس کاراته دنیا و ایران تنها حضور یکی از این ورزشکاران توانا در مسابقات المپیک است. موضوعی که با شعار المپیک منافات دارد.

به گزارش مشرق، سیدشهرام هروی در خصوص شرایط ملی‌پوشان کاراته گفت: پس از بیش از یک سال تعطیلی مسابقات کاراته در دنیا به خاطر ویروس کرونا، تیم ملی کاراته در اسفندماه سال گذشته مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ترکیه حضور پرقدرتی داشت و با  کسب دو مدال طلا و یک مدال  برنز، بهترین دستاورد در بخش مردان مسابقات  را کسب کرد. پس از این مسابقات چند روزی را به خاطر آغاز سال جدید و تعطیلات نوروز استراحت کردیم، اما مجدداً از هفته دوم فروردین ماه تمرینات خود را برای حضور پرقدرت در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان لیسبون آغاز کردیم و در حال تلاش هستیم تا در پرتغال نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کاراته گفت: طبق برنامه‌ریزی با فدراسیون کاراته قصد داشتیم تا اواخر فروردین ماه مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم، اما با توجه به موج چهارم ویروس کرونا و اهمیت سلامتی ورزشکاران این مسابقات از سوی فدراسیون کاراته به تعویق افتاد تا با بهتر شدن شرایط و پس از ماه مبارک رمضان در بهترین زمان برگزار شود. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی جامعه کاراته برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفت و ورزشکاران و قهرمانان زیادی در این مسابقات ثبت‌نام کردند.

سرمربی تیم ملی کاراته تاکید کرد: خدا را شکر کاراته‌کاهای کشورمان یک بار دیگر ثابت کردند که به کادرفنی تیم ملی اطمینان دارند و به خوبی می‌داند در صورت اثبات شایستگی خود، راه رسیدن به تیم ملی و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان برای آنها فراهم است. اتفاقی که برای من بسیار جای خوشحالی دارد و تمام تلاش خود را انجام خواهم داد مانند دوره گذشته مسابقات جهانی و آسیایی از ظرفیت بیشتر جوانان و سرمایه‌های کاراته ایران استفاده کنم.

هروی در خصوص مشکلات شغلی خود عنوان کرد: مشکلات  کاری‌ سالیان اخیر من همچنان برطرف نشده است، اما همانطور که در این چند وقت بارها عنوان کردم دیگر به آن فکر نمی‌کنم. در سال جاری با توجه به برگزاری مسابقات المپیک، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان اهداف بسیار بزرگی دارد و نمی‌خواهم تمرکز خود را غیر از موفقیت کاراته ایران روی موضوع دیگری بگذارم.

وی در مورد عدم حضور یک کاراته‌کا از میان پورشیب و گنج‌زاده در المپیک توکیو گفت: بزرگترین افسوس کاراته دنیا و ایران تنها حضور یکی از این ورزشکاران توانا در مسابقات المپیک است. موضوعی که با شعار المپیک مبنی بر حضور قوی‌ترین، سریعترین و بهترین ورزشکار در رویداد المپیک منافات دارد و این بار باید یکی از بهترین‌های کاراته دنیا به خاطر قوانین فدراسیون جهانی از حضور در مهمترین رویداد ورزشی دنیا بازبماند.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص حواشی ایجاده شده برای تیم ملی کاراته گفت: اعتقاد دارم خانواده کاراته برای تیم ملی حاشیه‌ای ایجاد نخواهد کرد و مانند همیشه شرایطی را فراهم خواهد کرد تا کاراته ایران در یکی از مهمترین سال‌های فعالیت خود باز هم مانند همیشه موفق باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس