نیروگاه هسته ای

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی گزارش داد، برای انجام «حمله به تاسیسات نطنز» از مدت‌ها قبل از آغاز رایزنی‌های اخیر در وین، تدارک و برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پُست» دوشنبه (امروز) گزارشی درباره حادثه روز یکشنبه در تاسیسات نطنز منتشر کرد و از تدارک و برنامه‌ریزی طولانی برای «حمله» به این تاسیسات خبر داد.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در گزارش خود مدعی شد: «جروزالم پست مطلع شد که حمله به تاسیسات کلیدی ایران در نطنز از مدت‌ها قبل از مذاکرات جاری هسته‌ای در وین میان ایران و قدرت‌های جهانی تدارک و برنامه ریزی شده بود».

بیشتر بخوانید:

ظریف: در نطنز «تروریسم هسته‌‎ای» رخ داده است

جروزالم پست در گزارش خود خبر داد، احتمال این موضوع که انجام «حمله به نطنز» با هدف تاثیر گذاشتن روی مذاکرات جاری در وین انجام شده باشد، وجود دارد.

این رسانه صهیونیستی نوشت: «اگرچه کاملا محتمل است که زمانبندی دقیق این حمله در نهایت دادن چراغ سبز برای وادار کردن جمهوری اسلامی به عقب گرد در میز مذاکرات باشد اما کار روی خود عملیات از مدت‌ها قبل انجام شده بود».

این روزنامه همچنین افزود: «به طور گسترده‌ای این حمله به اسرائیل نسبت داده شده است خواه از طریق حمله فیزیکی یا از طریق حمله سایبری».

بیشتر بخوانید:

حراست از وین با تبدیل خرابکاری در نطنز به قطعی برق ساده!

در ادامه این گزارش آمده است: «در زمان برنامه ریزی برای این عملیات، هنوز مشخص نبود که دقیقا چه زمانی ایالات متحده و ایران درباره بازگشت به توافق هسته‌ایران ۲۰۱۵ (برجام) مذاکرات جدی خواهند داشت البته مدت زیادی بود که نیت اعلامی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده (برای بازگشت به برجام) مشخص شده بود».

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه (۲۲ فروردین) اعلام کرد: بامداد امروز حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره این موضوع صحبت کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکانش انجام می‌شود، گفت: سانتریفیوژهایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد از نوع IR۱ بود و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    انتقام در زمان و مکانش انجام میشود. دیگه خسته شدیم از شنیدن این جمله تکراری که بیشتر تبدیل به جک شده. تا ترور ، انفجار، بعدی باز بشنویم این جمله رو
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • فدایی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 0
    از بازدید آقای کمالوند ی پس از قطع ی برق وسقوط ایشان ارتفاع 5یا6 متری میتوان عمق خرابکاری راحدس زد.
  • علیرضا IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    اول باید لیبرال‌های خائن و نفوذی رو به زباله دان تاریخ فرستاد بعد نوبت اسرائیل.. و این هم به خود ما برمیگردد با انتخاب درست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس