کد خبر 1202634
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
بانک مرکزی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جزئیات طرح اصلاح نظام بانکی گفت:‌ استقلال بانک مرکزی جزو مواردی است که در این طرح مدنظر قرار گرفته و وزیر اقتصاد نمی‌تواند بر تصمیمات رئیس بانک مرکزی تاثیر بگذارد.

به گزارش مشرق، محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: کمیسیون اقتصادی در همین راستا طرح اصلاح نظام بانکی و طرح اصلاح نظام مالیاتی را در دستورکار خود دارد که طی یکی دو ماه آینده در کمیسیون بررسی و تصویب و برای رسیدگی در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نرخ سود بانکی تغییر می‌کند؟

وی افزود: از جمله مواردی که در طرح اصلاح نظام بانکی دیده شده،‌ استقلال بانک مرکزی از اعضای کابینه و از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بر اساس طرح اصلاح نظام بانکی رئیس کل بانک مرکزی توسط رئیس جمهور عزل و نصب خواهد شد و مستقیما زیر نظر شخص رئیس جمهور خواهد بود و اعضای کابینه نمی‌توانند بر تصمیمات او تأثیر بگذارند.

صفایی خاطرنشان کرد: همچنین براساس این طرح از این پس عزل و نصب مدیران عامل بانک‌ها توسط رئیس کل بانک مرکزی انجام خواهد شد و رئیس کل بانک مرکزی درواقع مجری تصمیمات هیأت مرکزی بانک مرکزی است.

وی افزود: از دیگر مواردی که در طرح اصلاح نظام بانکی به آن توجه شده، توجه به بحث تولید و جلوگیری از سوداگری بانک‌هاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در این طرح محدودیت‌ها و موانع زیادی بر سر راه سوداگری بانک‌ها گذاشته شده و تلاش می‌شود سرمایه‌ بانک‌ها بیش از گذشته به سمت تولید هدایت شود.

صفایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از سرمایه‌ بانک‌ها به بخش تولید تخصیص می‌یابد که مقدار کمی است و باید این میزان افزایش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس