بانک مرکزی نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با مصوبه امروز این کمیسیون، تغییراتی در ساختار، وظایف، ماموریت ها و تکالیف بانک مرکزی ایجاد می شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۲۴آذر ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: نخستین دستورکار کمیسیون اقتصادی بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بود، از آنجا که کلیات این طرح پیش از این تصویب شده بود در جلسه امروز مواد ۱ تا ۴ آن بررسی و تصویب شد.

وی در تشریح مواد مذکور، افزود: براساس مواد ۱ تا ۴ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران تغییراتی در ساختار، وظایف، ماموریت‌ها و تکالیف بانک مرکزی ایجاد می‌شود تا متناسب با شرایط کنونی کشور، بانک مرکزی بتواند مسیر اصلی را برای کمک و همراهی برای ارتقا شاخص‌های اقتصادی فراهم کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی بررسی و تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران را دومین دستورکار کمیسیون اقتصادی برشمرد و ادامه داد: براساس متن این طرح مقرر است تعیین حسابرس توسط شرکت‌های دولتی، موسسات وابسته به دولت، نهادهای عمومی و شهرداری ها که از جمعیت ۱۰۰ هزار نفره برخوردار هستند، براساس شاخص‌های مشخصی باشد.

پورابراهیمی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بررسی طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی سومین دستورکار کمیسیون اقتصادی در نشست امروز بود،اضافه کرد: در جلسه امروز کلیات این طرح تصویب شد؛ ساختار حسابرسی کنونی مشکلات متعددی مانند نظارت‌ها، تدوین استانداردها و... دارد که با این طرح این مسائل رفع می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس