کد خبر 12025
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲

سرلشگر آموس يادلين رئيس سابق سازمان اطلاعات و امنيت ارتش رژيم اسرائيل رئيس سابق سازمان اطلاعات ارتش رژيم اسرائيل، اعتراف کرده است که اين رژيم در ترور رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان، ذي‎نفع بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از press tv، سرلشگر آموس يادلين، روز چهارشنبه در همين خصوص گفت، پس از ترور حريري که در سال 2005 در جريان انفجار يک خودروي بمب‎ گذاري شده در بيروت کشته شد، اسرائيل موفق شده است تا کنون چندين پروژه اطلاعاتي را در لبنان پيش ببرد.
وي همچنين اعتراف کرده است که اسرائيل، عماد مغنيه فرمانده جنبش حزب‎الله را نيز دو سال پيش در سوريه ترور کرد.
اين مقام اسرائيلي در ادامه با اشاره به اينکه تل آويو چندين شبکه اطلاعاتي و جاسوسي را در لبنان راه اندازي کرده، تاکيد کرد که از طريق همين شبکه‎هاي جاسوسي بود که اسرائيل مغنيه را ترور کرد.
وي با اعلام اينکه اسرائيلي‎ها دستور دارند چنين طرح‎هاي جاسوسي واطلاعاتي را در داخل لبنان پايه ريزي کنند، خاطر نشان کرد که ترور مغنيه به اسرائيل کمک کرد در جنگ خود با حزب‎الله وارد مرحله جديدي شود.
بر اساس گزارش‎هاي افشاگرانه‎اي که پيشتر در همين خصوص منتشر شده بودند، معير داگان رئيس سازمان جاسوسي اسرائيل، موساد، شخصا از جانب ايهود اولمرت نخست وزير سابق رژيم اسرائيل دستور داشت که نقشه ترور مغنيه را طراحي کند. مغنيه که يکي از برجسته‎ترين شخصيت‎هاي جنبش حزب‎الله بود، در جريان انفجار يک خودروي بمب‎گذاري شده در تاريخ دوازدهم فوريه سال 2008 ميلادي، در سوريه ترور شد.
حزب‎الله رژيم اسرائيل را مسئول اين ترور معرفي کرد ولي مقامات رژيم در آن زمان، داشتن هرگونه نقشي را در ترور فرمانده ارشد حزب‎الله منکر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس