کد خبر 1202446
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
نقاط ضعف و قوت استقلال برای آسیا/ صعود از گروه مرگ کار بزرگی است

کارشناسان فوتبال با ابراز امیدواری از موفقیت آبی پوشان در آسیا، گفت: صعود از گروه مرگ برای هر چهار تیم دشوار است و اگر استقلال موفق به انجام این مهم شود، دست به کار بسیار بزرگی زده است.

به گزارش مشرق، محسن بیاتی نیا مهاجم سابق استقلال اظهار داشت: بعد از حضور فرهاد مجیدی شرایط استقلال روز به روز بهتر شد و به نظرم می‌رسد که رفته رفته شخصیت تیم بالا رفت.

مهاجم سابق آبی پوشان گفت: این یک قانون در فوتبال دنیاست که همه تیم‌های بزرگ و مدعی علاوه بر مسائل فنی، باید در شخصیت هم رشد کنند و شخصیت و تفکر بازیکنان و مربیان آنها هم برای قهرمانی پرورش پیدا کند. استقلال نیاز داشت به لحاظ فنی، روحی و شخصیتی بازپروری شود؛ که به نظر می‌رسد این اتفاق در حال افتادن است.

وی افزود: به نظر می‌رسید پیش از این استقلالی‌ها بیشتر محو گرفتن نتیجه بودند، در حالی که مکمل نتیجه گرفتن قطعاً رشد تفکر و شخصیت در یک تیم است. همه تیم‌های مدعی دنیا با جدیت به این موضوع نگاه می‌کنند.

بیاتی نیا بیان داشت: یکی از کارهای خوبی که فرهاد مجیدی انجام داد، مدیریت خوب درون تیمش بود. استقلال تیم بزرگی است و تیم بزرگ نیاز به مدیریت قوی درون تیمی دارد که فرهاد این کار را خوب انجام داد.

بیشتر بخوانید:

ستاره استقلال در لیگ قهرمانان از دید AFC

پیشکسوت فوتبال در خصوص نقش رسانه‌ها در کمک به تیم، مربیان و بازیکنان گفت: قطعاً رسانه‌ها نقش بسیار پررنگی دارند. این رسانه‌ها هستند که باید افکار عمومی را اداره کنند و به بازیکن تفهیم کنند که رسانه به نمایندگی از افکار عمومی آنها و رفتارشان را رصد می‌کند. رسانه از گذشته بسیار مهم بوده، الان خیلی مهم‌تر است در آینده هم بسیار مهم‌تر خواهد شد. تا دنیا باقی است رسانه هم هست و با قدرت تاثیرات خودش را در همه جا از جمله فوتبال خواهد گذاشت.

ملی پوش سابق کشورمان در خصوص فضای مجازی نیز بیان داشت: از فضای مجازی خیلی بهتر از اینکه ما الان استفاده می‌کنیم می‌شود استفاده کرد. تکنولوژی فضای مجازی در کشور ما از فرهنگ آن جلوتر است، در حالی که این دو باید در بدترین حالت ممکن به موازات و به اندازه هم حرکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که از یک چاقو می‌شود مثل یک جراح استفاده کرد و جانی را نجات داد یا مثل یک قاتل استفاده کرد و جانی را گرفت، فضای مجازی هم همین‌گونه است و می‌توان از آن استفاده‌های مختلفی کرد. اما به نظر من در حال حاضر فضای مجازی در کشور ما مثل همان چاقویی است که در دست یک قاتل افتاده است. آنقدر که فضای مجازی ترور و تخریب شخصیت می‌کند، به فرهنگ سازی و رشد شخصیت کمک نمی‌کند.

مهاجم پیشین آبی پوشان در خصوص نقاط ضعف و قوت این تیم در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: با اینکه سرعت انتقال توپ و سرعت فردی بازیکنان ما بالاست، اما سرعت انتقال در تیم پایین است و این یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود که امیدوارم تا شروع مسابقات این ضعف از بین برود.

بیاتی نیا خاطرنشان ساخت: لیگ آسیا کاملاً با لیگ‌های داخلی متفاوت است و تیم‌ها با بازیکنان و مربیان گران قیمت می‌آیند و عموم تیم‌هایی که در این مسابقات هستند شخصیت قهرمانی دارند. لذا صعود از این گروه نه تنها برای استقلال، بلکه برای ۳ تیم دیگر هم بسیار دشوار است و هر تیمی از این گروه به عنوان تیم اول صعود کند، دست به کار بسیار بزرگی زده که من امیدوارم آبی پوشان آن تیمی باشند که سایرین را پشت سر می‌گذارند.

پیشکسوت آبی پوشان در خاتمه گفت: به عنوان یک ایرانی برای همه نماینده‌های کشورمان در این مسابقات آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم شاهد صعود همه آنها از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس