کد خبر 1202096
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
نیویورک تایمز: فشار حداکثری علیه ایران شکست خورد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی نوشته است:حقیقت تلخ این است که فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

به گزارش مشرق، نیویورک تایمز در یادداشتی با عنوان "فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است"، نوشت: بازگشت به توافق هسته ای اولین گام برای خارج شدن از این باتلاق است.

این روزنامه آورده است: اکنون فرصت اندکی برای ایران و ایالات متحده برای بازگشت به اصول برنامه جامع اقدام مشترک که حامیان و منتقدان آن را توافق هسته ای ایران می خوانند، وجود دارد.

نیویورک تایمز با بیان اینکه در مقطع کنونی رویکرد تندروانه با عقل سلیم جور در نمی آید نوشت: اگر آمریکا پایبندی به توافق اول را نپذیرفت چرا باید ایران به توافق دوم اعتماد کند؟

در ادامه یادداشت سردبیری نیویورک تایمز آمده است: حقیقت تلخ این است که تحریم های فشار حداکثری پایدار نیستند. این تحریم ها رفتار ایران را بهبود نداد بلکه عکس عمل کرد. ایران برای تنبیه ایالات متحده به دلیل عدم پایبندی اش به توافق، نقض تعهدات تنظیم شده اش را به اجرا در آورد تا به واشنگتن یادآوری کند دنیا بدون توافق هسته ای ایران چگونه است.  

این روزنامه آمریکایی می افزاید: تحت برجام ایران اجازه داشت اورانیوم را تا ۳.۶۷ درصد غنی کند که بسیار پایینتر از غنای ساخت تسلیحات بود. اکنون در حال غنی سازی ۲۰ درصدی است. بر اساس توافق هسته ای ایران به داشتن ۲۰۲.۸ کیلوگرم اورانیوم محدود بود اما اکنون برآورد می شود سه تن اورانیوم داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    میدونیم، برای همین مجدد دارین مذاکره می کنین تا پیروز بشین.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    نگران نباش، تااصلاح طلبا رو دارین غمتون نباشه.
  • احسان صادقی ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    سلام علیکم/ نیویورک تایمز جاده صاف کن دموکرات ها است و کلامش مصرف داخلی در آمریکا دارد، لذا باید به جای برجسته کردن اصطلاح فشار حد اکثری، که سیاست ترامپ بود، باید اصطلاح تحریم های فلج کننده اوباما را شکست خورده خواند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس