کد خبر 1202060
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، لوید آستین، وزیر دفاع این کشور قرار است طی سفری دو روزه فردا وارد فلسطین اشغالی شود. این سوال مطرح است که هدف از این سفر چیست؟

 نخست؛ بایدن پس از 3 ماه از ریاست‌جمهوری‌اش فعالیت‌های جدی در عرصه سیاست خارجی را آغاز کرده که سفر دوره‌ای جان کری نماینده وی در امور آب و هوا، ورود به مذاکرات برجامی و در نهایت سفر دوره‌ای آستین به غرب آسیا و اروپا را در این چارچوب می‌توان ارزیابی کرد.

 دوم؛ رژیم صهیونیستی به رغم برگزاری چهارمین انتخابات با بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مواجه است که تهدیدی برای ثبات این رژیم محسوب می شود. سفر آستین را می‌توان اقدامی برای ارزیابی و احتمالاً برخی توصیه‌ها برای عبور از بن‌بست سیاسی این رژیم و جلوگیری از تکرار سه شکست قبلی در تشکیل دولتی پایدار تلقی کرد.

 سوم؛ در روزهای پایانی دولت ترامپ، رژیم صهیونیستی در حوزه مسئولیت سنتکام یا فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه قرار گرفت و از حوزه فرماندهی اروپایی ارتش آمریکا خارج شد. این سفر را می‌توان اقدامی برای انجام هماهنگی‌های مربوطه در این خصوص دانست که البته با مشارکت برخی کشورهای عربی همچون امارات، بحرین و سعودی صورت می‌گیرد.

 چهارم؛ همزمان با مذاکرات احیای برجام در وین، تلاش برای رفع نگرانی‌های صهیونیست‌ها و هماهنگی با آن‌ها برای اقدامات آتی آمریکا در قبال ایران و مذاکرات می‌تواند از ابعاد سفر آستین باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس