نخست وزیر عراق

نخست وزیر عراق از کشته شدن مرد شماره 2 داعش و ده‌ها سرکرده این گروه تروریستی طی عملیات اخیر سرویس مبارزه با تروریسم این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (شنبه - ۱۰ آوریل)، به همراه چند تن از وزیران کابینه خود در مقر دستگاه مبارزه با تروریسم این کشور حاضر شد و در نخستین کنفرانس علمی - بین‌المللی دستگاه مبارزه با تروریسم سخنرانی کرد.

به نوشته وبگاه «شفق نیوز»، وی در این کنفرانس از کشته شدن مرد شماره دو داعش و ده‌ها سرکرده این گروه تروریستی در عملیات امنیتی و نظامی نیروهای عراقی خبر داد و گفت که سرویس مبارزه با تروریسم عراق در سطح مورد نظر و مسئولیت مورد انتظار در نبردهای‌ آزادسازی علیه خوارج زمانه یعنی گروه‌های تروریستی داعش ظاهر شده است.

وی افزود: تروریسم یک چالش جهانی و مهم برای همه است و عراق به میزان زیادی در این چالش مشارکت کرده است. عراقی‌ها به همه جهانیان کمک کردند تا از شبه تروریسمی که به سرعت در حال گسترش بود، رهایی یابند. دوستان زیادی در این مسیر با عراق همراه بودند اما پیروزی بر تروریسم را نهایتا عراقی‌ها محقق ساختند. عراقی‌ها باید افتخار کننده که برای خود و به نیابت از همه جهان با تروریسم جنگیده‌اند.

الکاظمی تصریح کرد: کلیه نیروهای امنیتی عراق از ارتش تا پلیس، الحشد الشعبی، پیشمرگه، سرویس امنیت ملی، اطلاعات و ...در این موفقیت سهیم بودند اما نیروهای مبارزه با تروریسم در این میان از سایر نیروها متمایز بودند زیرا تخصص و مسئولیت اصلی و ویژه آنها مبارزه با تروریسم است.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که نیروهای این سرویس ملی نقش مهم و زیادی در نابودی گروه‌های تروریستی داعش داشتند و همچنان در حال ضربه زدن به باندهای تروریستی مستقر در مناطق دوردست هستند. طی ماه‌های گذشته و در جریان عملیات «السیل الجارف» نیروهای مسلح در سرویس مبارزه با تروریسم مرد شماره دو داعش به همراه ده‌ها سرکرده و صدعا عضو این گروه تروریستی کشته شدند.

وی افزود با اشاره به ضرورت نظارت بر مرزها و گذرگاه‌های مرزی، مبارزه با فساد، توقیف سلاح‌های بی‌ضابطه و جلوگیری از دخالت‌های بیگانگان در مسیر مبارزه به تروریسم، گفت: تمامی این تلاش‌های دولت در امتداد فرآیند مبارزه با تروریسم است. به لطف نیروهای امنیتی و آمادگی آنها، ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی طی گفت‌وگوهای راهبردی به آموزش و استشاری تغییر یافت که خود بیانگر تحولی بزرگ در ساختار نیروهای امنیتی و توانایی‌های آنها است.

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بر ضرورت تعقیب و پیگرد شبکه‌های تامین و حمایت مالی سازمان‌های تروریستی طی همکاری بین‌المللی و منطقه برای خشک کردن ریشه‌های این حمایت و تامین مالی و معنوی تاکید کرد و گفت که این امر در چارچوب تلاش‌های گسترده دیپلماتیک  برای ایجاد شبکه‌های مرتبط با منافع ملی و اقتصادی میان کشورهای منطقه میسر می‌شود.

وی افزود: با تمامی این تلاش‌ها، عراق به جایگاه تاریخی خود در منطقه و جهان دست می‌یابد تا به پلی برای ارتباط، همکاری و هماهنگی تبدیل شود.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، چهارشنبه پیش (۷ آوریل)، نتایج جدیدی از عملیات «الأسد المُتاهب» (شیر آماده) که ماه گذشته آغاز شده بود را اعلام کرد و از موفقیت نیروهای مبارزه با تروریسم و نیروی هوایی ارتش عراق در به هلاکت رساندن ۶۰ تروریست در رشته کوه‌های «حمرین» خبر داد. رشته کوه‌های حمرین در محدوده مرزی استان‌های کرکوک و صلاح الدین قرار دارد.

عراق در اواخر سال ۲۰۱۷ شکست نظامی داعش را اعلام کرد اما هنوز بقایای داعش در برخی مناطق این کشور حضور دارند و عملیات‌های تروریستی پراکنده و محدودی را در مناطق مختلف این کشور انجام می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    با شنود مخابراتی میشه داعشی را زنده گرفت و قطعه قطعه کرد و برای پیوند استفاده کرد. نباید فقط ضرر و خرابی عایدتان شود. کلیه الان بالای 200 تومنه. قلب بالای 300 و ... با دلار بفروشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس