کد خبر 1202003
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
دیدار سرنوشت‌ساز برای طارمی/ لبخند گلزنی روی لب مهدی می‌نشیند؟

تیم فوتبال پورتو در حالی امشب در لیگ پرتغال به میدان می‌رود که گلزنی مهدی طارمی در این مسابقه برای پایان دادن به دوره افت خود سرنوشت ساز است.

به گزارش مشرق، در یکی از بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ فوتبال پرتغال، از ساعت ۲۱:۳۰ امروز شنبه تیم پورتو به مصاف تیم توندلا می‌رود. این مسابقه علاوه بر اینکه برای پورتو و کم کردن فاصله اش با اسپورتینگ صدرنشین اهمیت زیادی دارد، برای زوج خط حمله این تیم هم حساس و سرنوشت ساز است.

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو با احتساب بازی‌هایش در این تیم و تیم ملی ایران (مقابل سوریه) در ۹ مسابقه پیاپی موفق به گلزنی نشده است. ترک عادت طارمی که در این فصل برای پورتو ۱۵ گل در رقابت‌های مختلف به ثمر رسانده، تعجب و انتقاد بعضی از رسانه‌های پرتغالی را در پی داشته است.

آخرین گل مهدی طارمی در بازی رفت با یوونتوس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسید. هرچند طارمی بعد از آن با گرفتن پنالتی و دادن پاس گل تاثیرگذاری خود را در پورتو حفظ کرده است اما برای مهاجمی که مدعی کسب آقای گلی لیگ پرتغال است، ناکامی در گلزنی آن هم در چند مسابقه متوالی می‌تواند باعث افزایش انتقادات و فشارها شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش سرمربی پورتو به گل نزدن‌های طارمی

از سوی دیگر به نوشته روزنامه «ojogo» پرتغال، این قحطی گلزنی در پورتو فقط مختص طارمی نیست و زوج او در خط حمله این تیم را هم شامل می‌شود. «موسی ماره‌گا» مهاجم مالیایی تیم پورتو در سال ۲۰۲۱ تنها چهار گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

روز گذشته «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو در پاسخ به سئوال خبرنگاری در نشست خبری مبنی بر گل نزدن‌های طارمی، از مهاجم ایرانی خود حمایت کرد. سرجیو تاکید کرد هر مهاجمی در طول فصل دچار فراز و نشیب می‌شود و البته تا زمانی که تیمش در یک مسابقه به پیروزی می‌رسد، اهمیتی ندارد چه کسی گلزنی می‌کند. به گفته سرمربی پورتو، آنچه اهمیت دارد این است که بازیکنان خواسته‌های فنی را در زمین پیاده کنند.

بدون شک گلزنی در بازی با توندلا می‌تواند برای طارمی شروع دوباره ای در پورتو باشد بخصوص اینکه این تیم بازی برگشت لیگ قهرمانان اروپا با چلسی انگلیس را هم در پیش دارد. پورتو روز سه شنبه در حالی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با چلسی بازی می‌کند که در بازی رفت و در غیاب طارمی (به دلیل محرومیت) با دو گل برابر حریف انگلیسی شکست خورد و حالا هواداران پورتو چشم انتظار درخشش طارمی در دیدار برگشت هستند.

شاید مهاجم تیم ملی ایران بتواند با گلزنی در دیدار با توندلا، هوادارانش را برای باز کردن دروازه نماینده انگلیس بیشتر امیدوار کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس