کد خبر 1201910
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
رفیعی: قول نمی‌دهیم در پرونده شکایت از AFC به CAS پیروز شویم/ از حق قانونی خودمان استفاده کردیم

مشاور حقوقی رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید شکایت ایران از تصمیم AFC برای واگذاری میزبانی انتخابی جام جهانی به بحرین عادلانه بوده و از حق قانونی خود برای جلوگیری از تضییع حقوق ایران استفاده کرده‌اند.

به گزارش مشرق، غلامرضا رفیعی، مشاور عالی حقوقی رییس فدراسیون فوتبال درباره واکنش AFC  به تقاضای رسیدگی سریع به پرونده اعطای میزبانی به بحرین در دادگاه CAS، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر دو روز مهلت قانونی، یک روز دیگر برای پاسخگویی درخواست کرده بود. احتمالا آن‌ها پاسخ خود را تا پایان ساعت اداری دیروز داده‌ باشند اما در حال حاضر در تعطیلات پایان هفته (شنبه و یک‌شنبه) به سر می‌بریم و روز دوشنبه مشخص که AFC با درخواست ایران موافقت کرده است یا خیر.

دوست نداریم تاخیری در برگزاری انتخابی جام جهانی ایجاد شود

او در واکنش به این که امکان دارد به علت رسیدگی به این پرونده، تاخیری در برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در گروه ایران حاصل شود؟ اظهار کرد: امیدواریم که کنفدراسیون با این درخواست موافقت کند، به خاطر این که ما می‌خواهیم تکلیف مشخص شد و اصلا دوست نداریم تاخیری در اجرای مسابقات پیش بیاد. ایران عضوی و از بنیان‌گذاران این کنفدراسیون است و قصد نداریم کوچک‌ترین اخلالی در برنامه بازی‌ها پیش آید.

مشاور عالی حقوقی رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که ایران حسن نیت خود را در این پرونده نشان داده است، گفت: از دادگاه ضمن استفاده از حق دادخواهی، تقاضا کردیم که در صورت پذیرش AFC رسیدگی سریع به پرونده انجام شود و به این شکل حسن نیت‌ خودمان را نشان دادیم.

نمی‌توانم بگویم درصد موفقیت در پرونده شکایت از AFC به CAS چقدر است؟

رفیعی در واکنش به این که اقدام ایران برای رسیدگی به این پرونده اقدام مناسبی بود؟ گفت: بعضی‌ها با معیارهای خود امکان موفقیت ایران در این پرونده را می‌سنجند که چقدر شانس موفقیت داریم و آیا در این دعوا برنده می‌شویم و آیا تضمینی وجود دارد که در دادگاه بین‌اللملی موفق شویم؟ این سوالات درست نیست. هرگز به عنوان مشاور عالی حقوقی فدراسیون فوتبال نمی‌توانم درصد موفقیت را بگویم. مراجعه به مراجع قضایی بین‌المللی مثل هندوانه به شرط چاقو نیست.

بیشتر بخوانید:

تعویق مسابقات انتخابی با شکایت ایران از AFC؟

این مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال یادآور شد: در طرح دعوا توجه می‌کنیم که آیا حقی تضییع شده است و نکته دوم این که آیا مرجعی برای رسیدگی به دادخواهی ما وجود دارد یا خیر. همان‌طور که ما از نتیجه مطلع نیستیم، AFC هم نمی‌داند که در نهایت چه کسی برنده خواهد شد. اینجا صحبت از قضاتی است که اقدام به رسیدگی می‌کنند و ما هیچ تسلطی نداریم که چه رایی خواهند داد.

شکایت از AFC به CAS  در حد وسع وبضاعت ما است

رفیعی تاکید کرد: این که فردی بگوید «ما بررسی کردیم و متوجه شدیم شانسی نداریم و بنابراین از حق قانونی خودمان استفاده نکردیم» درست نیست. اگر مسوول یا مقامی در هر تشکیلاتی به این دلیل بگوید که اقامه دعوا نکردم چون شانسی نداشتیم، اشتباه است. شما بیخود کردی که نظر شخصی دادی که شانسی نداریم. ما باید در راستای حقوق قانونی مملکت در این پرونده از حق‌مان دفاع می‌کردیم. آن چه انجام دادیم تلاش در حد وسع و بضاعت ما بود.

او با بیان این که تضییع حق قانونی فدراسیون فوتبال به قبل از این دوره مربوط می‌شود، افزود: منشا این قضایا قبل از شروع به کار هیات رئیسه و انتخابات اخیر بود. با این حال ما خودمان را موظف دانستیم که جلوی تضییع حققمان را بگیرم و اقامه دعوا کنیم.

قول نمی‌دهیم که در این پرونده پیروز شویم

رفیعی تاکید کرد: شاید طرف مقابل بگوید حق شما تضییع نشده و ما به این دلیل این تصمیم را اتخاذ کردیم اما مهم این است که نباید با طرح مواضع انحرافی در مخاطبان و در مردم، این توقع را ایجاد کنیم که قول دادیم صد درصد در این پرونده پیروز شویم. این مساله‌ای نیست که بتوان قول داد و و تضمبن کرد که حتما در این دادگاه پیروز می‌شویم. پس در این صورت چه نیازی است که به دادگاه برویم؟ آیا در دادگستری و دادگاه ایران هم وقتی اقامه دعوا می‌کنیم و وکیل می‌گیریم، کسی از قبل می‌گوید که برنده این دادگاه است؟ اگر کسی تعهدی بدهد، وکیل نیست.

مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: براساس اسناد و مدارک ارائه شده، رای AFC را عادلانه نمی‌دانیم و مشکل دیگری با این کنفدراسیون نداریم. طرح دعوا در اساسنامه این کنفدراسیون پیش‌بینی شده که «اگر یک فدراسیون و کنفدراسیون اختلافی داشته باشد حل و فصل این موضوع در صلاحیت دادگاه  داوری ورزش است. هر رای هم صادر شود، مورد قبول دو طرف است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس