روحانی نمایه

رئیس‌جمهور بابیان اینکه ما با رفع قطعنامه‌های ضد ایرانی فعالیت هسته‌ای را قانونی کردیم، گفت: تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما غیرنظامی و صلح‌آمیز است.

به گزارش مشرق،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای و رونمایی از ۱۳۳ دستاورد در این عرصه گفت: فناوری هسته‌ای از دیدگاه جهانیان حساس است و اگر به اهداف جمهوری اسلامی ایران و اخلاق و اعتقاداتی که بر این کشور حاک است، توجه کنند نباید حساسیت آن‌چنانی داشته باشد و این فناوری نیز مانند سایر فناوری‌های علمی است که در کشور ما درباره آن فعالیت صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

صالحی: ضمن پایبندی به قوانین، درصددیم بر دستاوردهای هسته‌ای بیافزایم

وی افزود: چون خودشان معمولا از این فناوری در جهات دیگر استفاده کردند، - «به اصطلاح، کافر همه را به کیش خود پندارد»- و ما را هم در ردیف خودشان قرار می دهند و گاهی اظهار نگرانی می‌کنند در حال که اهداف ایران از ابتدا روشن بوده است. آن‌ها اگر درست بندیشند، در می‌یابند که نگرانی‌شان نابه‌جاست و همین نگرانی آن‌ها حدود ۱۵ سال است که موجب دردسر برای ملت ایران شده و اگر این تفکر غلط در ذهن آن‌ها نبود و اگر کاملا به سابقه و اخلاقیات ملت ایران اطمینان می‌کردند، از این مشکلات عبور می‌کردیم.

ببینید:

فیلم/ از بذر سانتریفیوژ تا دستاوردهای هسته‌ای

رئیس‌جمهور گفت: اینکه هنوز هم با دنیا و آمریکایی‌ها حرف می‌زنیم تا دست از اقدامات غیرقانونی خود بردارند بر این مبناست که آنها تفکری دارند و طبق آن برای خودشان دردسر درست کردند.

روحانی تصریح کرد: مجددا تأکید می‌کنم که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز و برای اهداف غیرنظامی است؛ بر اساس آن‌چه که مقام معظم رهبری چندین نوبت درباره دید اخلاق اسلامی و فقه ما برای پیگیری کردن سلاحی که می‌تواند خطر بزرگی برای جامعه بزرگ باشد، می‌فهمند که ایران دنبال آن نیست و آثار کار خطرناک و غلط آمریکایی‌ها در جنگ جهانی دوم در ژاپن هنوز وجود دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس