ازدواج نمایه

ماجرای ازدواج یک زوج بعد از ۳۲ سال چشم‌انتظاری، این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود. این قصه، یک واسطه دارد و آن هم امام محله‌ای است که مدت‌ها با طرف‌های این ماجرا صحبت کرد.

به گزارش مشرق، خبرش را حتماً این روزها شنیده‌ یا خوانده‌اید که یک زوج بعد از ۳۲ سال در نهایت به هم رسیدند. بحث‌های زیادی در خصوص ازدواج آن‌ها وجود داشت که نشانه یک اختلاف چند ساله داشت، اما در نهایت با وساطت افراد بسیاری از جمله امام محله‌ و روستایشان به پایان رسید و این زوج به یکدیگر رسیدند.

پادرمیانی امام محله برای وصال زوج لرستانی بعد از ۳۲ سال

حجت‌الاسلام مصطفی محمدی امام محله روستای «بره کلک» بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت

دو نفری که روستا را مشهور کردند

سخن از ماجرای ازدواج کیومرث تیموری با دختر عمه‌اش توران تیموری در روستای بره کلک بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت استان لرستان است. این روستا بیش از هزار نفر جمعیت دارد و البته بیش از ۲ هزار نفر از آن مهاجرت کرده‌اند، اما این روزها دو نفر از اهالی‌اش نام روستا را با عشق خود که  بیش از ۳۲ سال برای ازدواج با یکدیگر صبر کردند و در نهایت در روزهای گذشته و بعد از میلاد امام زمان(عج) با یکدیگر ازدواج کردند، سرزبان‌ها انداخته‌اند.

برای حل شدن این اختلاف و تحقق این وصال، امام محله‌شان حجت‌الاسلام مصطفی محمدی که خود بومی کوهدشت است و تنها ۳۴ سال سن دارد، تلاش خیلی زیادی کرده است؛ کاری که این روزها امامان محله در گوشه و کنار این کشور در حال انجامند و گره‌های بسیاری از زندگی‌های مردم به شیوه‌های مختلف باز می‌کنند.

پادرمیانی امام محله برای وصال زوج لرستانی بعد از ۳۲ سال

کیومرث تیموری  و توران تیموری  که بعد از ۳۲ سال به هم رسیدند و باهم ازدواج کردند

امام جماعتی که گره ازدواج این زوج را باز کرد

حاج‌آقا محمدی از سال ۹۶ در این روستا و در مسجد امام حسین(ع) مستقر شده است. او از همان ابتدا وقتی از چند و چون ماجرا باخبر می‌شود، برای حل شدن آن آستین‌ بالا می‌زند. او می‌گوید: «پشت پرده به همراه اعضای هیأت امنا و برخی نفرات دیگر با افراد مختلف فامیل و این زن و مرد صحبت می‌کردیم تا بتوانیم اختلافات و مشکلات موجود را برطرف کنیم تا اینکه الحمدلله در ایام نیمه شعبان امسال توانستیم با موافقت خانواده دختر و با حضور بزرگان روستا، عقد این دو را جاری کنیم.»

این طلبه چه کرد؟

آقای تیموری این داستان را خودش می‌گوید: «طی ۳۲ سال گذشته به دفعات متعدد با افراد مختلف به خواستگاری دختر عمه خودم رفته بودم، اما متاسفانه هربار که به خواستگاری می‌رفتم، خانواده عروس با جواب «نه» از من استقبال می‌کردند و حتی در سال ۸۳ به علت خواستگاری‌های متعدد از من شکایت کردند و ۳۵ روز نیز به خاطر این شکایت در زندان بودم.»

او در این ۳۲ سال به خواستگاری هیچ دختری نرفته بود و برای رسیدن به عشقش تلاش می‌کرد تا اینکه بالاخره با همت امام محله‌شان و ۲۰۰ نفر از اهالی روستا این ازدواج محقق شد. این امام محله برای رفع مشکل موجود، تلاش بسیاری کرد و دغدغه فراوانی داشت، اما اطمینان داشت که این مشکل برطرف می‌شود. صبح روز موعود او با اطمینان خاطر به افراد دیگر پیگیر کار گفت: «ان‌شاءالله این مشکل امروز حل می‌شود.» در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته این زوج با یکدیگر ازدواج کردند.

پرداخت زکات، عامل آبادی روستا

با اینکه این اتفاق موجب شد این روزها نام این روستای استان لرستان سرزبان‌ها بیفتد، اما حجت‌الاسلام محمدی در محله‌شان به خاطر کارها و خدمات بسیاری دیگری شُهره است. او در ابتدای ورود به روستا به دلیل اینکه مردم، کشاورز و دامدار بودند، فریضه زکات را احیا کرد. او می‌گوید: «هر تابستان خانه به خانه سراغ اهالی می‌رویم و مبلغ زکات را از آنان جمع‌آوری می‌کنم. مردم این روستا در زمین‌های خود گندم، جو، عدس، نخود و .. می‌کارند و گوسفند و بز پرورش می‌دهند.»

این طلبه جوان با مبالغ زکات مردم توانسته عمران و آبادانی به روستا بیاورد. محمدی می‌گوید: «با این مبالع توانستیم مسجد نیمه کاره روستا را تکمیل و دو پل در روستا احداث کنیم. همچنین غسالخانه‌ای نیز برای روستا راه‌اندازی کردیم و ان‌شاءالله امسال بنا داریم سنگ‌کاری مسجد روستا را تکمیل کنیم.»

پادرمیانی امام محله برای وصال زوج لرستانی بعد از ۳۲ سال

تهیه بسته‌های ارزاق برای خانواده‌های نیازمند روستا

۳۲خانواده نیازمند زیر پوشش مسجد

کمک به نیازمندان روستا بخش دیگری از هزینه‌کرد زکات مردم است. او می‌گوید: «۳۲ خانواده نیازمند در روستا داریم که متاسفانه زیر خط فقر هستند و تنها با کمک کمیته امداد و یارانه‌ها زندگی خود را می‌گذارند که به واسطه این مبالغ زکات برای آن‌ها بسته‌های غذایی و معیشتی تهیه و توزیع می‌کنیم. دیگر مبالغ زکات نیز با نظر هیأت امنا و مردم هزینه می‌شود.»

پادرمیانی امام محله برای وصال زوج لرستانی بعد از ۳۲ سال

حجت‌الاسلام محمدی با محور قراردادن مسجد توانسته مردم روستا را برای کارهای بزرگ گردهم آورد

اشتغال‌زایی برای مبارزه با اعتیاد

باتوجه به شعار امسال که رونق تولید و حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان است، این طلبه برای اشتغال‌زایی در میان مردم آستین بالا زده است. او می‌گوید: «بنا داریم دستگاه جوجه‌کشی تهیه کنیم و جوجه‌های به دست آمده را میان خانواده‌های نیازمند روستا توزیع کنیم تا با پرورش آن، محل درآمدی برای خود ایجاد کنند. همچنین بنا داریم برای زمین‌های کشاورزی اهالی روستا نیز آب تهیه کنیم که این کار توسط برخی از مسئولین همچون نماینده محترم شهرستان کوهدشت و رومشکان در مجلس و بزرگان در حال پیگیری است و ما نیز در حد توان مشارکت داریم.»

اعتیاد، یکی دیگر از مشکلات تعدادی از مردم این روستاست که متاسفانه برخی از مردم به واسطه فقر دچار این بلای خانمان‌سوز شده‌اند. رفع این گره و آسیب اجتماعی نیز از چشم این امام محله دور نمانده است. او می‌گوید: «با ایجاد شغل و کمک به معیشت مردم در تلاشیم با این مشکل مقابله کنیم.»

پادرمیانی امام محله برای وصال زوج لرستانی بعد از ۳۲ سال

این طلبه در امور مختلف خود وارد میدان جهادی می‌شود

رفع مشکلات مردم این منطقه علاوه بر همت اهالی روستا نیازمند حمایت مسئولین دولتی و کمک خیرین و نیکوکاران است تا بتوانند بیش از پیش گره از مشکلات زندگی‌شان باز کنند.

مستندی از فعالیت‌های این امام محله را اینجا ببینید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    20 10
    احسنت
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      8 6
      عزیزی که منفی دادی ،در دنیا دیگه باید جوابگوی منفی زدنتون باشید.
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    12 5
    روحانی تراز انقلاب، شاگرد حقیقی مکتب اهل بیت(ع) و دست پروردۀ نیکوی انقلاب یعنی این طلبۀ جوان
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 0
    جالب بود.. اگه زندگیشون به بحث وجدل کشیده نشه ویجور انتقام گیری نکنه بعداز32سال نمونش توروستای مابود25سال تقریباخواستگاری میکردکه وقتی بهم رسیدن شوهره کلی زنش را اذیت وملامت میکردکه چرانتونسی خانوادت راقبلاراضی کنی و5 ماه بعدطلاق گرفتن. یحس انتقام شکل میگیره درانتظارهای بالا امیدوارم اینادیگه باهم بسازن وباخوبی زندگی کنن به یاری خدا
    • یاسوج IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      0 0
      سلام خدا نکنه انشالله به پای هم بشدت پیر بشن
  • جواد IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    11 3
    سلام و درود بر این طلبه جوان و ما عندکم ینفد و ما عندالله باق نزد خداوند سبحان ناجور باشید
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    12 4
    وجود یک امام جماعت خوشفکر و با روحیه برای هر جایی نعمت بزرگی است. محله های مسجد محور باید رونق بیشتر بگیرد تا از طریق امام جماعت و هییت امنا مسجد محل به رفع مشکلات و دغدغه های مردم رسیدگی نماید. درود بر همه ی انسانهایی که دغدغه ی یاری به مردم را دارند.
  • گراوند IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    10 1
    آفرین
  • گمنام IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 1
    من لرستانیم و کوهدشت زندگی میکنم طلبه جوان خیلی کمک کرده ب اهالی روستا واقعا دمش گرم با آرزوی موفقیت و خوشبختی برای زوج عزیز
  • سجاد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    من مردم این روستا رو می شناسم از اقوام دور ما هستند ولی خدا وکیل زکات باید مردم توی رودرواسی نندازی اگه اینها با اون گونی بیان در خونه من که نه کشاورزم نه دامدار یه چیزی از لوازم خونه ام بهشون میدم که دست خالی نرن نگاه کرده باشید اکثر خونه ها نیاز به تعمیر دارن نه در حیاط درست حسابی نه چیز دیگه اینها خودشون مستحق کمک هستند داری از اینها کمک می گیری واقعا متاسفم که از قلب رئوف این مردم داریدسوء استفاده میکنید
    • پویان IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      1 0
      من صالتا کوهدشتیم و کاملا با نظرتون موافقم. (رودربایستی)
  • کاربرجدید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    باسلام بنده کوهدشتیم دبیهم هستم توی این روستاهم تدریس کردم کاربزرگ وخداپسندانه ای بوده دقیق روبروی این روستاروستای بره خیره هست که دقیق اینطورمساله ای اونجاهم من دیدم البته صحبت ۱۵سال پیش خواهش میکنم حاج آقاپیگرمشگل اون روستاهم بشید.باتشکر
  • الی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    ای کاش مسئولین هم اینجور به فکرمردم بودن خسته شدم از دیدن این همه فقرو بدبختی و بیماری مردم کشورم
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    آفرین به این طلبه کاش ۳۰ یا سیای سیاه باز هم به فکر مردم بودند درود به شرف هرکس که قدمی برای پیشترفت این مرزبوم برمیدارد۵۳۳۹
  • قدرت طهماسبی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    دیگه بدون بحث و جدل از گذشته زندگی کنند
  • دریا IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    افرین خداقوت کاش همه همینطوربودن،، من بروجردیم اما چندمتر زمین مال منوبچم نیست افسوس...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس